משם לכאן: הרכב המצטיינים שישחקו ביורו

הם כיכבו העונה וינסו להמשיך את זה. מסכימים עם הבחירות?

שוער: ג׳יאנלואיג׳י בופון (איטליה)
דויד דה חאה סיפק את העונה הטובה בקריירה, פטר צ׳ך שמר הכי הרבה פעמים על רשת נקייה בעונה החולפת בפרמייר-ליג ויש את מנואל נוייר. עם כל הכבוד לשמות הנ״ל, אנחנו צריכים ליהנות ולהוקיר כל רגע שבופון מגיע לטורניר בינלאומי, ואחרי היורו, יישאר לנו עוד אחד אחרון לראות אותו נותן שואו בשירת ההמנונים ובין הקורות.

השחקן הבולט ביותר באיטליה והקפטן שלה לא ספג ב-2016 במשחקי הבית של יובנטוס, מה שהפך לעוד גורם קריטי בקאמבק האדיר של הגברת הזקנה, אחרי פתיחת העונה החלשה, בדרך לאליפות חמישית ברציפות. כל עוד ג׳יג׳י פעיל, אי אפשר לומר על שוער אחר שהוא הטוב בעולם. פרנצ׳סקו גרציאני, שזכה עם איטליה במונדיאל 1982, תיאר זאת היטב: ״תעודת הזהות שלו מתיישנת, אבל בופון רק נהיה טוב יותר עם השנים. עוד יקימו פסל לכבודו״.


מגן ימני: חואנפראן (ספרד)
מאבק מרתק יתפתח על העמדה בהרכב הפותח של ספרד בין חואנפראן להקטור ביירין. שחקנה של ארסנל זומן רק עקב  הפציעה של דני קרבחאל בגמר ליגת האלופות, אך אי אפשר לקבוע שהוא מגיע כדי לשבת על הספסל אחרי הפריצה האדירה שלו העונה והפיכתו לאחד השחקנים הבולטים בפרמייר-ליג.


מנגד, חואנפראן, הדמות הטראגית של הכדורגל האירופי אחרי גמר הצ׳מפיונס, ממשיך להיות מהשחקנים הכי חשובים של אתלטיקו מדריד, שהרבה בזכותו, ביססה את עצמה כאחד מארבעת המועדונים הגדולים ביותר ביבשת. בגיל 31, הוא רץ ומוביל התקפות מתפרצות כמו בן 20 ומספיק לחזור כדי לתרום את חלקו להגנה של הקולצ׳ונרוס, זאת שכבר כמה שנים היא הכי טובה באירופה.

בלם: ג׳רום בואטנג (גרמניה)
ככל הנראה מדובר בשחקן הכי פחות מוערך בכדורגל האירופי, וליאו מסי תרם לכך לא מעט, אבל מדובר באחד הבלמים היציבים ביותר ביבשת. הוא ממשיך להוביל את ההגנה של באיירן, שספגה בעונה שעברה 17 פעמים בלבד בבונדסליגה, ולמרות שסבל במהלכה מפציעה, הבווארים לא הביאו לו מחליף בפרופיל גבוה בדרך לדאבל (אליפות רביעית ברצף), וכמו יוגי לב, ממשיכים להפגין בו הרבה אמון.


גם אמירות גזעניות כמו ״אף גרמני לא היה רוצה את בואטנג כשכן״, של חבר במפלגה ימנית קיצונית בגרמניה לא מטשטשות את זה שהבלם הוא המנהיג העיקרי של באיירן וגרמניה בקו האחורי. בנוסף, הוא כבר הבהיר למאטס הומלס, שישתף איתו פעולה ביורו, שלמרות המעבר של מדורטמונד, הוא לא ייקח ממנו את המנהיגות בהגנת באיירן. בואטנג יהיה אחד הכוחות העיקריים במסע של המאנשאפט לשיא זכיות ביורו עם 4, שנתיים אחרי שהיה שם בשבילה גם בזכייה בגביע העולם בברזיל.


בלם: טובי אלדרווירלד (בלגיה)
עוד שחקן שביצע התקדמות משמעותית בשנים האחרונות. אחרי שלא מצא את מקומו באתלטיקו, עבר לפני שנתיים לסאות׳המפטון. עונת פריצה נפלאה תחת רונלד קומאן הספיקה לטוטנהאם, ששילמה את הסכום וקיבלה את אחד השחקנים היותר משמעותיים שלה בדרך למקום בשלב הבתים של הצ׳מפיונס בעונה הבאה.


אלדרווירלד ישתף פעולה בקו האחורי של בלגיה עם יאן ורטונגן, שותפו מטוטנהאם, וישלים צמד שחקנים מרכזיים באחת הנבחרות החזקות ביורו. בלם הספרס תרם משמעותית לכך שלקבוצתו בעונה החולפת הייתה ההגנה הכי טובה לצד מנצ׳סטר יונייטד בפרמייר-ליג עם 35 ספיגות. ככה זה כשאתה רושם בממוצע למשחק 7.1 הרחקות מוצלחות של מצבים מסוכנים.

מגן שמאלי: כריסטיאן פוקס (אוסטריה)
אחרי ארבע שנים בשאלקה, פוקס רצה להתרענן בקיץ הקודם ובחר בלסטר כדי לטעום מחוויית הפרמייר-ליג לקראת גיל 30. הוא סיים את העונה עם זכייה באליפות, הראשונה בקריירה שלו, ובזמן שג׳יימי וארדי, ריאד מחרז וקלאודיו ראניירי גנבו את רוב תשומת הלב, חשוב מאוד להזכיר גם את התרומה האדירה של המגן, שגם הפך לאושיית רשתות חברתיות נהדרת.


4 בישולים ב-2015/16 וממוצעים למשחק של 3 תיקולים מוצלחים, 3 חטיפות ו-3.7 הרחקות של מצבים מסוכנים, הופכים אותו לאחד השחקנים המגוונים בפרמייר-ליג ואחד השחקנים הבולטים באוסטריה, שהפכה מאפורה לאחת האטרקטיביות שהגיעו ליורו. למי שדואג, הוא לא יאבק עם דויד אלאבה על העמדה ונוכל ליהנות משניהם, מאחר והכישרון של באיירן מינכן משחק בנבחרת כקשר אחורי ועושה זאת נפלא.


קשר: אנגולו קאנטה (צרפת)
רק לפני שלוש שנים הוא עדיין שיחק בליגה השלישית בצרפת והיום הוא אלוף אנגליה. קאנטה הפך בעונה החולפת ללא פחות מכוכב ומהשחקנים הבולטים בסנסציה המדהימה שחוללה לסטר עם שני שערים, ארבעה בישולים וממוצעים למשחק של 4.6 תיקולים מוצלחים ו-4.1 חטיפות. אם אתם חושבים להקים מפעל לייצור גרזנים, ״קאנטה״ יהיה שם ראוי עבורו.


הקשר האחורי הפך לנכס עבור צרפת, שבמדיה ערך את הבכורה שלו השנה, ותציג ביורו חוליית קישור אימתנית, כשלצידו של קאנטה ישחקו פול פוגבה, בלס מטווידי ודימיטרי פאייט. הופעה מוצלחת ביורו בוודאי תקדם את כוכב השועלים עוד קצת לעבר דלת היציאה למועדון מפואר, כשצ׳לסי וארסנל מוזכרות כמתעניינות העיקריות.

קשר: לוקה מודריץ׳ (קרואטיה)
כשקרלו אנצ׳לוטי אימן את ריאל מדריד, הוא דאג להזכיר כל פעם מחדש את האיזון שמודריץ׳ נותן לקבוצה על הדשא בזכות העבודה המופלאה שלו בקישור האחורי. מאז שזינדין זידאן החל להריץ בבלאנקוס את קאסמירו, הקרואטי הוסט לעמדה שמאחורי החלוץ ושידרג את עצמו יותר עם 3 שערים, 5 בישולים וממוצע למשחק של 90 אחוזים דיוק במסירות.


מודריץ׳ הוא כיום אחת המניות הבטוחות ומהנכסים הגדולים ביותר של ריאל, שזכתה בצ׳מפיונס בפעם השניה בשלוש העונות האחרונות. הוא נמצא בכל מקום במגרש וכל התקפה עוברת דרכו. לצידו של איבן ראקיטיץ׳, הוא חלק ממרכז שדה מהנוצצים ביותר שיהיו ביורו ולמרות הבית הקשה עם ספרד, צ׳כיה וטורקיה, יוכל לסחוף רחוק את הנבחרת מהבלקן.


קשר: אנדרס אינייסטה (ספרד)
הוא היה חלק מההתרסקות במונדיאל שבעקבותיה ספרד החלה לזמן לסגל שלה יותר ויותר שמות צעירים וכאלה שעד כה לא קיבלו הזדמנות במדיה, אך אינייסטה הוא עדיין השחקן החשוב ביותר של ויסנטה דל בוסקה. על היכולת שלו יקום ויפול המאבק של אלופת אירופה על הזכייה השלישית ברציפות וההיסטורית ביורו.


מסי, ניימאר ולואיס סוארס הם הסיפור הגדול, אבל כמה טוב מבחינת ברצלונה שגם בגיל 32, היא עדיין יכולה לסמוך על אינייסטה, שעמד מאחוריהם בדרך לזכייה בדאבל הספרדי. בנתונים היבשים (שער ושני בישולים בכל המסגרות), הוא לא בלט ב-2015/16, אך הוא ממשיך להיות המנוע ולנהל את המשחק בחכמה שלא רבים התברכו ויתברכו בה. חילופי המשמרות בספרד הוא תהליך שיגיע לשיאו ביורו, והצעירים שזומנו לסגל ילמדו מהמורה הכי טוב.

חלוץ: אנטואן גרייזמן (צרפת)
גרייזמן השלים בעונה החולפת את הפיכתו לסופרסטאר. בסופו של דבר, אתלטיקו לא זכתה באף תואר ובחשוב ביותר נחנקה בשניה האחרונה, אך היא היוותה שיא עבור הצרפתי שלה, עם 33 שערים ו-6 בישולים בכל המסגרות. עוד שם אדיר בסגל המפחיד של צרפת, שתהנה מיתרון ביתיות ביורו.


כוכב אתלטיקו יוביל את ההתקפה של הטריקולור ויהיה השם הבולט בהתקפה, כשלסגל זומנו אוליביה ז׳ירו, אנדרה פייר ז׳יניאק, קינגסלי קומאן ואנתוני מרסיאל. רובם סיפקו עונה נפלאה ובניגוד לגרייזמן גם זכו בתארים, אבל לאף אחד מהם אין את הכישרון והיכולת שיש לחלוץ אתלטיקו על מנת לסחוף את צרפת לפחות עד הגמר.


חלוץ: רוברט לבנדובסקי (פולין)
לבנדובסקי סיים את העונה האחרונה עם דאבל בבאיירן מינכן, לצד שיא אישי עם 42 כיבושים בכל המסגרות ומלכות השערים של הבונדסליגה. עם נשק כזה, שיהנה מתמיכה של עוד כמה כשרונות, פולין הופכת לאחת היריבות שרבים יעדיפו להימנע ממנה ביורו.
 
גרמניה, ששחקניה מכירים כל כך טוב את לבנדובסקי, כבר חוותה על בשרה במוקדמות היורו כמה קשה לשחק מול פולין והכוכב שלה, כשהפסידה לה 2:0 (אך גם ניצחה 1:3 וסיימה ראשונה בבית). כעת, אלופת העולם תתמודד שוב מול החלוץ בשלב הבתים בצרפת ותנסה למצוא פתרון כדי לעצור אותו. המאנשאפט היא עדיין הפייבוריטית הברורה בבית, אך כוכב באיירן לא יתן לה בכזאת קלות לסיים ראשונה פעם נוספת.


חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו (פורטוגל)
הוא הפסיד ללואיס סוארס במאבק על מלכות השערים בספרד, ריאל סיימה שניה, אך לרונאלדו ולבלאנקוס תמיד יש את ליגת האלופות: הוא הניף את התואר אחרי שכבש את הפנדל המכריע בדו-קרב מול אתלטיקו בגמר וסיים כמלך שערי המפעל עם 16. סך הכל, הוא סיפק עוד עונה אדירה מבחינת מספרים, עם 53 כיבושים בכל המסגרות ו-15 בישולים.


והנה בא היורו. על התלות המוחלטת של פורטוגל בכוכב הגדול אין טעם להרחיב והוא עדיין האיש שבו תלויים הסיכויים של הסלסאו בטורניר. הוא זכה לבית נוח, עם איסלנד, אוסטריה והונגריה, בו לא נראה שיעמידו בפניו יותר מדי קשיים בדרך לעוד כמה רשתות קרועות. מה יהיה אחר כך? זה יהיה עוד מבחן ענק לקריירה שלו. אגב, בקודמים במסגרת הבינלאומית הוא נכשל.