תקופת בחירות: הדילמה של דייגו סימאונה

הפרויקט באתלטיקו בסכנה, צ'לסי מחזרת. מה יעשה אל צ'ולו?

בווידאו: תקציר משחקי אמש בליגת האלופות


המהפכה שאתלטיקו מדריד נמצאת בעיצומה היא מעוררת השראה. לפני הגעתו של דייגו סימאונה, זה ממש לא היה מפתיע לראות את הקבוצה נלחמת על חייה בליגה הבכירה בספרד. מאז שובו של "אל צ'ולו" כמאמן למועדון, הקולצ'ונרוס נאבקים בבמות הכי חשובות כטוענים לכתר, ויותר מכך, הפכו לאחד הגופים העסקיים המוצלחים באירופה.

הסכם החסות עם חברת ההייטק הישראלית, "plus500", מכניס לקופה של אתלטיקו כ-10 מיליון יורו בשנה על פי פרסומים בספרד, כשההישג המרשים ביותר של המועדון הוא הגדלת מספר חבריו ל-80 אלף, כשנשים מהוות 20 אחוזים מתוכם. התנופה לא נעצרת כאן: הקולצ'ונרוס אמורים לעבור לבית חדש בעונה הבאה, "לה פינטה" בעל 60 אלף המושבים, ולעזוב את הקלדרון, מה שיהווה שדרוג כלכלי נוסף. מעל הכל, סימאונה חתם לפני שנה על חוזה עד 2020.

עולם העסקים הוא קשוח, ומספיקה טעות אחת שלך כדי להאט את הריצה שלך. לאתלטיקו יש צרה גדולה על הראש והיא איסור ההעברות שהוטל על הקבוצה ע"י פיפ"א ויכנס לתוקף החל מחורף 2017, סביבות המעבר המתוכנן לאיצטדיון החדש, ועד סיום החלון של הקיץ באותה שנה. ההתפתחות הכלכלית תאפשר לסימאונה להתחזק בקיץ הקרוב לקראת התקופה הקשה, ולמעשה הוא כבר הלך בתהליך הזה, השאלה היא האם הוא יהיה מי שיעמוד על הקווים כשהעונש יכנס לתוקפו.


מלבד העונש, סכנה נוספת שמאיימת לרסק את ההתקדמות של אתלטיקו, היא צ'לסי. האלופה האנגלית תמיד ריחרחה סביב הקולצ'ונרוס ולא מעט פעמים השיגה את התכשיטים שלהם. טיבו קורטואה סיים את ההשאלה בקלדרון וחזר ללונדון, כשאליו הצטרפו לאחר הזכייה באליפות ב-2014, דייגו קוסטה ופיליפה לואיס. גם טיאגו הגיע לסיכום על הצטרפותו לבלוז, אך ברגע האחרון בחר להישאר בבירת ספרד. המגן הברזילאי נרכש בחזרה כעבור שנה.

קוסטה הוא האבידה הכי גדולה של אתלטיקו, והיה השחקן העיקרי שסחף אותה לאליפות הסנסציונית. "כששחקן שנתן כל כך הרבה למועדון בא אליי ואומר: 'אני רוצה להתקדם', מי אני שאמנע זאת ממנו?" הסביר סימאונה את המכירה של הסקורר. את הרצון לראות את האחרון חוזר לא מסתירים אצל הקולצ'ונרוס, במיוחד עם הדיווחים על היחסים הלא יציבים שלו עם צ'לסי. "יש אפשרות שסימואנה וקוסטה יחזרו לעבוד יחד, אבל באתלטיקו, לא בצ'לסי", טען נשיא הרוחיבלאנקוס, אנריקה סרסו.


החזרתו של קוסטה היא אחת המטרות שסימנו באתלטיקו בבניית הסגל העתידי של הקבוצה. סיפור האליפות בספרד נראה גמור העונה, אך הקולצ'ונרוס מכוונים לשנים הבאות, עם ההתעצמות הכלכלית והאיצטדיון החדש. סימאונה החל לבנות שלד ארגנטיני צעיר בהתקפה, עם צירופם של מתיאס קרנביטר, לוסיאנו וייטו ואנחל קוראה המוכשרים, ועל פניו, נראה שהוא מניח את היסודות להמשך עבודתו בקלדרון.


למרות התנופה הגדולה, נראה שצ'לסי היא זאת ששוב תקבע לא מעט עבור אתלטיקו, בדיוק כפי שעשתה עם צירופו של קוסטה. סימאונה נמצא בראש הרשימה של רומן אברמוביץ' לתפקיד המאמן, כשדיווחים עלו שצ'ולו כבר בישר לראשי הקולצ'ונרוס על רצונו בג'וב בלונדון. המאמן נמצא בשיא הבנייה של פרויקט חייו בקלדרון, אותו בנה בצלמו ובדמותו: אגרסיבי ונחוש. עם זאת, האגרוף שספג מפיפ"א עלולה להוות נוק אאוט עבורו ובאופן אירוני, ללכת לעבוד בקבוצה שהזיקה לו משמעותית כשלקחה ממנו את הכלים העיקריים איתם לקח אליפות.

"כולנו אוהבים את אתלטיקו, כולנו רוצים להתפתח איתה, אך בסופו של דבר מי שתקבע כמה נתקדם תהיה כמות הכדורים שנכנסים לרשת", סיכם סימאונה. לא משנה כמה המועדון יתקדם ברמה העסקית ויתפתח כלכלית בצורה שתאפשר לו להוות יריב עיקש לברצלונה וריאל מדריד, ההופעות על הדשא הן שיכריעו, ולא בטוח שעם העונש שהוטל עליו בשיא הקריירה שלו, לצ'ולו יש מאיפה להביא את הכלים להישאר חזק בתחום הזה.


סימאונה הוא לא פחות מאליל עבור אוהדי אתלטיקו. כמו אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד, קשה לראות איך הקולצ'ונרוס יתאוששו במהרה מפרידה ממנו וזאת למרות שאונאי אמרי מסביליה, מהמצליחים באירופה בשנים האחרונות, סומן כמועמד המוביל לתפקיד. למרות מערכת היחסים המיוחדת בינו לבין המועדון, בספרד כבר טוענים כי מתחילים להופיע סדקים בקשר, כשצ'ולו הודה שלא ידע על התכנון למכור את ג'קסון מרטינס לליגה הסינית, אחרי שלקח על עצמו את חוסר ההצלחה של הקולומביאני, ומאוחר יותר, סיפר המאמן כי הוא לא יכול להבטיח שאנטואן גרייזמן לא ימכר בקיץ.


חוסה קמינרו, המנהל המקצועי של אתלטיקו, ניסה להרגיע את האוהדים לגבי סימאונה עם הופעת השמועות על צ'לסי. למרות ההתפתחות שעשו עם המאמן, הקולצ'ונרוס עדיין לא רשמו התקדמות ביכולת לסרב לכסף הגדול שהם מקבלים תמורת הכלים הכי חשובים שלהם. האהבה של צ'ולו למועדון תעמוד למבחן אם יבחר על ידי אברמוביץ': האם ימשיך בפרוייקט שלו וינסה להדהים את העולם פעם נוספת, עם כל הקשיים המשפטיים, הלבנים והקטאלונים, או שילך למקום בו שומרים על הנכסים, וכשיזכה בתואר, אף אחד לא יהיה מופתע.