אימון משותף לישראל ואנגליה: חוויה נהדרת

לפני היורו לצעירות, הנבחרות קידמו יחד את המלחמה בגזענות

שבוע לפני פתיחת אליפות אירופה לנשים עד גיל 19, נבחרת ישראל קיימה הבוקר (רביעי) אימון משותף עם נבחרת אנגליה, כחלק מהפרויקט הבינלאומי של אופ"א - "בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים".


האירוע, שנערך בהשתתפות ההתאחדות האנגלית והקרן החדשה לישראל, נועד כדי להעלות את המודעות למיגור הגזענות במגרשים ולקדם את המודעות לכדורגל הנשים בישראל תחת הכותרת "כדורגל לכולן". שלוש קבוצות ילדות השתתפו באימון: מכבי עירוני בנות יפיע, מכבי כשרונות חדרה וקבוצת בנות נתניה.


גיא עזורי, מאמן הנבחרת הישראלית, נערך לטורניר: "שנתיים של הכנה מתנקזות לרגע הזה. זה משהו גדול שמאתגר את כולנו. את המלחמה שלהן הן יידעו לתת ואני מקווה שהן יבואו משוחררות ויידעו להביא את היכולות שלהן כי לפעמים בטורנירים כאלה הלחץ יכול להכריע. זאת העבודה שלי היום, לנסות להרגיע ולשחרר כי הן לא רגילות לרעש מסביב. היריבות שלנו יותר מנוסות וחזקות ובוגרות בגיל אבל אין לנו תירוץ אחד. אנחנו באים להסתכל להן בעיניים ולתת את כל מה שיש לנו".


מאמנת נבחרת אנגליה, מולי מארלי, סיפרה: "נהדר להיות כאן. היינו בטורנירים רבים במהלך השנים, אבל לא יצא לנו ממש להתחבר לנבחרות האחרות, אז לבנות שלנו זאת חוויה חדשה וכולן נהנות מהחוויה".
 
"היחס לכדורגל הנשים באנגליה נהדר, היחס מהתקשורת והתגובות לקמפיין של הנבחרת הבוגרת במונדיאל בקנדה ללא ספק מעוררות השראה אצל הדורות הצעירים", הוסיפה המאמנת האנגלית, "עם ההצלחה של הנבחרת הבוגרת, אני מקווה שההתעניינות תגבר. התפקיד שלנו עכשיו הוא שנמשיך לעורר השראה עם כדורגל איכותי על המגרש".