היורש: אימובילה יביא תואר לדורטמונד?

הסיכוי היחידי לקרוא תיגר על באיירן תלוי בחלוץ האיטלקי

אם יש משהו שקשה להיות היום בכדורגל הגרמני, זה קבוצה שהיא לא באיירן מינכן. תשאלו את דורטמונד. עד לא מזמן, היא הייתה היריבה הכי רצינית של האלופה במאבק על התואר ובשנה שעברה, איכשהו היא סיימה במקום השני, אחרי מכת פציעות שהובילה לעונה קשה מאוד.


התחרות היא משהו שכמעט ונעלם מהבונדסליגה. זה מה שקורה כשהקבוצה המובילה מתחזקת בשחקנים הכי טובים של היריבה הבכירה. למעשה, העונה הזאת עלולה להיות הפעם האחרונה שהצהובים-שחורים יתמודדו כראוי על הצלחת וכל זאת אחרי שאיבדו את רוברט לבנדובסקי, החלוץ המוביל בליגה, לטובת הבווארים. כשכל הסיכויים נגדם, איך בכל זאת סגנית האלופה מתכוונת להתמודד? קצת מזל וצ'ירו אימובילה.

שני צדדים לטורינו
אימובילה הוא עוד אחד משורה ארוכה של חלוצים איטלקיים מוכשרים שלא קיבלו הזדמנות ביובנטוס, זאת למרות ששיחק במועדון מגיל 18. כמו רבים וטובים, גם הוא יצא לתקופות השאלה בקבוצות שונות באיטליה כשהגיע לגיל בוגרים, שהחשובה שבהן הייתה לפני שלוש שנים בליגה השניה בפסקארה, לה עזר להעפיל לסריה A אחרי שכבש 28 פעמים ב-37 משחקים.


המספרים היפים לא השפיעו על הגברת הזקנה. מעבר לכך שהעדיפה לא להחזיר אליה את החלוץ הצעיר, היא החליטה למכור חלק מכרטיסו. מי שקפצה על ההזדמנות הייתה גנואה, אך היא סיימה מאוכזבת מהעסקה לאחר שאימובילה סיים את 2012/13 עם חמישה שערים בלבד, כשבמחצית השניה של העונה כלל לא מצא את הרשת.


הרוסובלו החזירו לביאנקונרי את המוצר הפגום לכאורה. האלופה האיטלקית קנתה מחדש את חלקה בכרטיס, אך מיד מכרה מחצית ממנו ב-2.75 מיליון יורו ליריבה העירונית, טורינו, שם כבר היה הרבה יותר טוב לחלוץ. הוא אמנם כבש פחות מאשר בפסקארה, אך עם 22 כיבושים הוא סיים כמלך שערי הליגה וזכה לזימון לסגל איטליה למונדיאל. מעל הכל, הוא הרוויח את ההתעניינות של דורטמונד.

הרבה יותר ממחליף
אחרי מאבק משפטי בין יובנטוס לטורינו, אימובילה עבר לסיגנל אידונה פארק תמורת לא פחות מ-20 מיליון יורו. "אנטוניו קונטה רצה שאשאר ביובה, אך בסופו של דבר החליטו למכור אותי לדורטמונד", חשף החלוץ. הגברת נזכרה מאוחר מדי לשמור על הילד שהתפתח אצלה, אבל זדנק זמאן, שהשחקן רשם אצלו את הפריצה בפסקארה, מאמין שעשה את הצעד הנכון: "עצוב לומר זאת, אך היום לכדורגלנים האיטלקים יש הזדמנות טובה יותר להתקדם מחוץ לאיטליה".


אימובילה נכנס לנעליים הכי גדולות בגרמניה, אלה של רוברט לבנדובסקי. כמובן שהוא עדיין לא הספיק לרשום רצף מרשים של עונות כמו הפולני, אבל מלפפון מאוד מבוקש הוא היה. בימים בהם השחקנים המובילים בדורטמונד לא ממהרים לחתום אצלה על חוזה חדש, חשוב מאוד מבחינת יורגן קלופ להראות שהוא עדיין מסוגל למשוך אליו שחקן שסיים ככובש הבכיר בארץ המגף.


"לבנדובסקי הבקיע הרבה שערים ואני לא יודע אם אבקיע כמות כמו שלו, אבל הוא העבר ואני העתיד", הכריז אימובילה. למרות ההיחלשות של הקבוצה לכאורה, היא עדיין עושה מאמצים כדי לשמור בחיים את המאבק בבאיירן, כמו להביא פוטנציאל ליורש ראוי. "לצ'ירו יש עכשיו תחושה שהצוות המקצועי והתקשורת תמיד בוחנים אותו", התייחס קלופ לרכש החדש שלו. למעשה, מסתכלים עליו כך מכיוון שאולי הוא יהיה הג'וקר האחרון שהמאמן הגרמני יוכל לשלוף במאבק הכמעט אבוד מראש מול פפ גווארדיולה.


גם המאמן הגרמני עומד במבחן: האם התחליפים שהוא מביא לכוכבים שעזבו יעמדו בציפיות? קשה להאמין שזה יוכל לשמור על כוכב כמו מרקו רויס גם בעונה הבאה בקבוצה, אבל אם הוא יפגע עם האיטלקי ויצליח לרוץ לאליפות עד הסוף, זה ישאיר לו את הדלת פתוחה לשינוי דעתם של השחקנים המובילים בקבוצה, אבל בעיקר, יעזור לו להמשיך להביא שחקנים מהשורה הראשונה ולמנוע מהבונדסליגה להפוך למופע של קבוצה אחת. מוזר ככל שיהיה: ההצלחה של אימובילה בדורטמונד עשויה להיות ההמשך של הצלחת הכדורגל בגרמניה. נבחרת טובה יש, ליגה כבר קצת פחות.