בקצב האיסקו: השחקן שריאל זקוקה לו במינכן

הקשר הפך לשחקן הרכב ומאז ריאל מפציצה. באיירן מחכה

לפני קצת יותר מחודשיים, מצב הרוח של איסקו היה ברצפה. "לא טוב לו כאן כרגע כי דקות המשחק שלו מעטות", חשף מאמן ריאל מדריד, קרלו אנצ'לוטי והוסיף: "אני מקווה שבסוף העונה הוא יוכיח כמה הוא חשוב לקבוצה". גם האיטלקי לא תיאר לעצמו עד כמה ההוכחה שהוא חיפש תהיה חזקה.


למרות מעט פנצ'רים בדרך, הבלאנקוס מגיעים בכושר אדיר לגומלין מול באיירן מינכן. את מירב המחמאות ותשומת הלב כמובן סוחטת שלישיית ה-BBC של קארים בנזמה, גארת' בייל וכריסטיאנו רונאלדו, אבל איסקו הוא עוד מפתח לכך שהקבוצה עדיין לא ויתרה על האליפות ובעיקר, מריחה את "לה דסימה" ברמה שלא הורגשה מאז הזכייה האחרונה בליגת האלופות לפני 12 שנים.

30 מיליון היורו ששולמו עליו בקיץ בטוח שעודדו את הרכש ממלאגה לדחוף את עצמו ולהילחם על מקומו בקבוצה, אבל אנצ'לוטי דרש ממנו אפילו יותר. הוא רצה שאיסקו יהפך לקלרנס סיידורף החדש שלו. בתקופתו במילאן, המאמן הסב את ההולנדי בהצלחה מהקישור ההתקפי למרכז השדה והחליט לעבור את התהליך גם עם איסקו. "העבודה ההגנתית בתפקיד הזה יותר חשובה", מספר האיטלקי. "דיברתי עם סיידורף על ההשוואה והוא הוחמא. גם הוא יודע שאיסקו שחקן מצוין".


גורם שעזר לקשר הספרדי להרוויח מחדש את מקומו בהרכב, הייתה פציעתו של רונאלדו. הוא פתח בגמר הגביע מול ברצלונה והוכיח כמה קלה הייתה ההשתלבות שלו בתפקיד: 92 אחוזים מהמסירות שלו היו מדויקות ותשעה תיקולים היו ההספק בערב שהסתיים בתואר. הוכחה נוספת הגיעה בגומלין רבע גמר הצ'מפיונס מול דורטמונד. למרות שלא פתח במשחק, כניסתו בפתיחת המחצית השנייה הצילה לבלאנקוס את החלומות והתמודדה בהצלחה עם מה שקו אמצע קשוח בדמותם של צ'אבי אלונסו, לוקה מודריץ' ואסייר יראמנדי קרס מולו. הספרדי עזר לדאוג שיתרון ה-0:2 של הצהובים-שחורים מהחצי הראשון במשחק לא יגדל, כששער נוסף שלהם היה כופה הארכה.

איסקו פתח בשבעה משמונת המשחקים האחרונים של ריאל ובכולם ניצחה הקבוצה. למעשה, המשחק היחיד שלא פתח בו היה בסיגנל אידונה פארק, כשבמשחק בראשון עלה בהרכב ואף כבש שער נהדר. במילים אחרות, הכישרון הוכיח כמה הוא חיוני.


עם זאת, הוא היה צריך לוותר על העמדה ההתקפית שלו, שקידמה אותו עד כה בקריירה ויש כאלה שגם דאגו להשמיע את דעתם על כך: "אנצ'לוטי מתעקש להראות את היכולות ההגנתיות של איסקו", מחה מאמן הקבוצה לשעבר, רדומיר אנטיץ', שמזוהה יותר עם אתלטיקו. "אני חושב שהוא שחקן יוצא מהכלל שמוסיף משהו קריטי וזה ליצור מצבים נגד הגנות צפופות אבל המאמן תמיד מדגיש את חולשותיו וזה לא עוזר להוציא את המיטב ממנו". למרות הכל, איסקו עדיין מספק מספרים טובים גם עם השינוי ויש לו העונה 11 שערים ותשעה בישולים.


אם מסתכלים על ההרכב של ריאל, אז כנראה שהשינוי בתפקיד הוא הדרך היחידה של איסקו להשתלב שם. בחצי הגמר הראשון מול באיירן מינכן, הרכיבו אותו ב-11 בגלל מחלה של בייל. לקראת הגומלין, אנצ'לוטי עשוי להתפתות לעלות בהרכב את כל הכוכבים שלו, כולל אנחל די מריה שמועדף ברוטציה. הספרדים מגיעים למשחק כשמלבד ניסיון להבקיע עוד שערים, עליהם גם לשמור על ה-0:1 מהברנבאו. במשחק הראשון, איסקו עזר לנטרל את השליטה של אלופת אירופה. כעת יש סיכוי שהוא לא יוכל להשלים את משימת ההעפלה לגמר. אנצ'לוטי בוודאי זוכר מה קרה בפעם האחרונה שלא שם אותו בהרכב במשחק בגרמניה. הבעיה היא שהפעם הוא לא יכול להרשות לעצמו להפסיד 2:0.