אמן האשליות: אוזיל הוא פשוט לא מנהיג

התקשורת מצאה קורבן ורק הצגה מול באיירן תכבה את האש

 "החולשה שלי היא מבחן של האופי שלי", התייחס מסוט אוזיל לירידה ביכולת בתקופה האחרונה, שהגיעה לשיאה ב-5:1 בליברפול וב-0:0 בבית מול מנצ'סטר יונייטד ופגעה בארסנל אנושות. למרות ההעפלה לרבע גמר הגביע על חשבון אותה ליברפול המשפילה, הטעם בפה נשאר מר. "אני לא חושב שהוא היה יותר חלש מכל אחד אחר על המגרש", מיהר לסנגר עליו ארסן ונגר לאחר חרפת אנפילד כשרוב החצים נזרקו לעבר הכישרון, שמבחינת התקשורת, הוא המכשפה שצריך לצוד בגלל שהקסם של התותחנים נגמר.

מהרגע הראשון שאוזיל נחת בלונדון, נתנו לו להרגיש כמו מלך. אחד כזה ששינה סדרי עולם והפך לסופרסטאר שעושה את הדרך לאמירויות ולא להיפך, כזה שגרם לצרפתי לפתוח את הארנק, אישיות מעוררת השראה ליתר השחקנים - אבל גם אחד שמרשה לעצמו יותר מדי כמו לא להודות לאוהדים אחרי ה-6:3 באיתיחאד. עם שמונה בישולים והשפעה מהירה ואפקטיבית, הפתיחה הייתה מוצלחת ומבטיחה. כעת, התחושה היא שהתותחנים בדרך לטביעה הקבועה פברואר וכשרואים את הגרמני עם כל ההילה שלו לא מצליח להרים את הראש מעל למים, מתקבלת התחושה שהמלך הוא עירום ואם יש משהו שבאנגליה חיים בשבילו, אז זה לחשוף דברים כאלה.

"ישנו אחוז גדול של אנשים שרואים באוזיל אשליה והופעותיו האחרונות הן הוכחה שזו טעות להחשיב אותו בין הכדורגלנים הטובים בעולם", הסביר ג'רמי ווילסון מהטלגרף את מה שקורה איתו לאחרונה: ההיעלמויות במשחקים החשובים, איבודי הכדור הקלים, האימפוטנטיות וחוסר הסבלנות שנראית לעין. "הוא מרגיש את הלחץ מכיוון שהוא יודע שמצפים ממנו להמון", הגן עליו ונגר פעם נוספת: "הוא לא אחד שלא אכפת לו. אולי הסגנון שלו יכול להיראות כך לפעמים, אבל האמת היא שהוא דמות מאוד חיובית שזקוקה לתמיכה והבנה".


אוזיל מספר שהוא בעיצומו של מבחן, הבעיה היא שהמנג'ר שלו רוצה שהוא יצליח בו מבלי שהוא בכלל מכיר את החומר: להיות מנהיג, משהו שהוא מעולם לא היה ולא יוכל להיות לזמן ארוך, לא עכשיו, לא בעונה ראשונה בקבוצה ובטח שלא אחת מליגה קשה כמו הפרמיירליג. תלמיד שלא מכיר את החומר, חייב מרצה מוצלח. אתם הסטודנטים, בטח יודעים זאת טוב.


גם אם ונגר מנסה לעצב את הגרמני כאחד כזה, הוא לא מספק לו את הכלים המתאימים. אוזיל נלחם בעייפות, היריבה הכי גדולה שלו ולמרות שהוא בקבוצה שנוטה לפציעות, הגרמני היה בחוץ רק פעם אחת העונה, לשבועיים. 50 מיליון הליש"ט ששולמו לריאל מדריד עבורו הם עוד אחיזת עיניים - שארסנל חזרה להיות שאפתנית -  אבל זה ממש לא כך למרות שהיא נואשת לחיזוק. דוגמא טרייה אפשר למצוא מחלון ההעברות האחרון: בעוד שיש קבוצות שהחתימו שחקן כמו נמניה מאטיץ', ונגר הלך על קים קלסטרום המתבגר שסובל מבעיה בגב. הקארמה כמובן שיחקה והשבדי נפצע כבר באימון הראשון שלו. תוסיפו לזה כישלון ברכישת יוליאן דראקסלר או כל חלוץ אחר והוא נשאר עם תובענות עצומה מאוזיל, בטח אחרי שארון ראמזי - שהקל עליו המון – עדיין לא החלים מפציעה משלו וסנטי קאסורלה חסר יציבות.

אוזיל לא התברך במהירות יוצאת דופן, בכוח או בחוש כיבוש. מה שיש לו זו ראיית המשחק והמסירה שלו, כזו שיכול להביא לתפנית רגעית במשחק אבל לא להיות מבוסס עליו ופה הייתה ההגזמה בדרישות ממנו. הצרפתי האמין שאוזיל מסוגל לאמץ לעצמו את תכונות אלה, אך התבדה, כשהתקשורת מחכה בסיבוב ורואה את הנפילה, היא רוקדת על הדם ומעלה סימני שאלה כלפי היכולת שלו. הבעיה הכי גדולה במבחן של אוזיל היא שבשאלה הבאה מופיעה באיירן מינכן, שם משחקים מי שמכירים אותו יותר מדי טוב מהנבחרת וכבר יודעים על כל טריק אפשרי שלו, ככה ששפן של התאוששות כנראה לא יצא הפעם מהכובע.