מעשה בחמישה בלונים: יונייטד חייבת מהפכה

וידיץ' החליט לנטוש, מי הבאים בתור? ויש גם מחליפים

ריו פרדיננד
אחד מהשמות הקדושים בשורות היונייטד, הפך השנה לקדוש מעונה. בגיל 35 הוא כבר לא מסוגל לשחק בקצב המטורף של הפרמיירליג. נמניה וידיץ' ופרדיננד הרכיבו קו אחורי מהיותר איכותיים שנראו באנגליה, אבל זה היה נכון ל-2008. גם הבלם האנגלי הגיע למסקנה כזאת, עם 13 הופעות בלבד העונה, רובן חלשות, כתוצאה מפציעות חוזרות.


השינוי והרענון בשדים האדומים הכרחי והוא צריך להתחיל מההגנה שהפכה לאחת מנקודות התורפה בקבוצה. לג'וני אוואנס, כריס סמולינג ופיל ג'ונס הצעירים מגיע עוד צ'אנס, אבל מפרדיננד נותרו רק זכרונות. כמו שלאורך זמן רב הוא ושותפו הסרבי הבינו אחד את השני בצורה עיוורת, הבלם צריך לעשות זאת שוב וללכת בדרכו של חברו הוותיק להרפתקה חדשה, אחת כזאת שתסיים את הקריירה שלו בטעם טוב יותר ממה שהוא משאיר כרגע.


מחליפים אפשריים: מאטס הומלס, אליקים מנגאלה, דאנטה.

פטריס אברה
8 שנים בתיאטרון החלומות עשו את שלהם והצרפתי בן ה-32 הפך לקפטן ולאחד השחקנים האהודים, אבל הגיע הזמן שהווילון ירד עליו. הוא אולי שיפר את עמודת הכיבושים, אבל המהירות וההתמודדות מול שחקני היריבה פחתו מאוד.


אם בעבר היו נתקלים בפרצוף חמוץ של אברה כשהיו מזכירים באוזניו את האפשרות של עזיבה, נראה שהוא יותר פתוח ומיודד כלפי האופציה: "אני מדבר הרבה עם פטריס ויש התפתחויות סביבו. נספר עליהן כשהוא ירגיש לנכון", התייחס דייויד מויס לעניין. יובנטוס ומונאקו הוזכרו כמועמדות לקלוט את אברה והליגות שלהן הן מקום שעדיין יכול להתאים לו. בשיטת המשחק של יונייטד בה יש המון דגש על האגפים, יש צורך במישהו שיכול לספק יותר כוח משמאל, בטח אם הם מתכננים לחזור ולאיים בעונה הבאה.


מחליפים אפשריים: לייטון ביינס, פאביו קוואנטראו, לוק שואו.


שינג'י קגאווה
"הלב שלי שבור ויש דמעות בעיניי. תפקידו של שינג'י הוא קשר אמצע-התקפי עם חוש כיבוש מהטובים שראיתי. פשוט כואב לי לראות אותו בקושי משחק וכשהוא עושה זאת, אז זה באגף", סיכם יורגן קלופ את מה שעובר על היפני מאז שהגיע לאולד טראפורד כדבר הגדול הבא תמורת 12 מיליון ליש"ט. המצב הזה כל כך קשה למאמן דורטמונד עד שהוא פתח בקמפיין השבה של הבן האובד, מה שנראה כמו אופציה לא רעה בכלל.


קגאווה אמנם הופיע קצת יותר תחת מויס לעומת אלכס פרגוסון, אך היה רחוק מלהרשים בתפקיד הזר לו והוא נדחק למעמקי הספסל שכן עמדתו הטבעית תפוסה ע"י ויין רוני. עם הגעתו של חואן מאטה נראה שהגורל שלו לא ישתפר, לכן לא רק שעזיבה תגרום לכך שהכישרון מארץ השמש יעלה שוב, השדים גם אולי יוכלו להרוויח על חשבונו שחקן מגוון יותר.


מחליף אפשרי: טוני קרוס.

נאני
כשיונייטד רכשו אותו מספורטינג ליסבון, כל מה שהם קיוו זה שהוא יתן רק חצי מהתפוקה שהביא כריסטיאנו רונאלדו, שהגיע מאותו מקום. אבל מה שידוע כבר ממזמן זה שנאני לעולם לא יהיה כמו הכוכב ממולדתו, בטח עם קריירה עמוסה בפציעות כרוניות.


לפי העיתונים באיטליה, בחלון ההעברות האחרון מויס מנע ברגע האחרון מעבר של הקיצוני למילאן וצריך לשאול את המנג'ר: למה? נאני כבש 46 פעמים בלבד בשבע שנים והוא רחוק מהתפוקה ממנו ציפו, הוא לא פקטור רציני בתחרות על המקום בהרכב מול אשלי יאנג, אנטוני ולנסיה ובטח שעם מאטה והמהירות שהיא הגורם החשוב במשחק שלו מרגישה כחסרת תועלת. לכן, הקיץ הקרוב הוא הזדמנות לסיים את הסיפור של השחקן שבטוח לא יתרום להתאוששות אפשרית. אל תדאגו לעתיד שלו: זניט, יובנטוס, מילאן ואינטר לא איבדו עניין.


מחליף אפשרי: מרקו רויס.


צ'יצ'ריטו
אם במקרה של קגאווה יש פה את טובת הקבוצה בנוסף לטובת השחקן, אז אצל צ'יצ'ריטו הטובה היא לגמרי שלו ולכן לא ממש זקוקים למחליף בשבילו. פשוט חבל לראות חלוץ מהטובים בממלכה, עם חוש התמצאות מושלם ברחבה ואחד שספג היטב את הווינריות של קבוצתו כמעט ולא רואה דשא, כשהוא אי שם מאחורי רוני, רובין ואן פרסי ודני וולבק בהיררכיה. "הוא מתוסכל מחוסר ההזדמנויות מהמנג'ר אבל עובד קשה ומראה נחישות כדי להשיג מקום בהרכב הפותח", מעיד מאמן מקסיקו, מיגל הררה, שאחרי שהנבחרת עברה ייסורים קשים עד שהעפילה למונדיאל, יצטרך את הכוכב שלו במיטבו כדי שלפחות טורניר הגמר יהיה משכנע יותר.

לא פעם שמו הוזכר בהקשר של מעבר, אך שום דבר קונקרטי לא נעשה עד כה. נכון שהאלופה תאבד כישרון גדול אם יעזוב, אבל פחות מרמור בחדר ההלבשה יעשה את החיים הרבה יותר קלים למויס, ולקראת העונה הבאה, הוא זקוק לכל פירור של עזרה.