מאטה עבר ליונייטד בשירות מוריניו

המיוחד שלח את הספרדי ליריבה שלא מאיימת עליו

רכישתו של חואן מאטה על ידי מנצ'סטר יונייטד היא יותר מעוד מעבר של שחקן מקבוצה לקבוצה. מדובר בהמהלך הגדול ביותר של חלון ההעברות הנוכחי (כנראה), כזה שגרם לאלופה לנפץ את שיא ההעברות שלה בכל הזמנים (37.1 מיליון ליש"ט) ולהשיג את חתיכת הפאזל שחסרה לדייויד מויס. אבל יש כאן הרבה יותר: חואן מאטה הוא למעשה שמירה על האש במועדון הגדול בתבל.

הצד השני של המטבע


אחרי שעסקת מכירה גדולה מושלמת, מי שמקבל את מירב תשומת הלב הוא הצד הקונה. במקרה של מאטה, הצד המוכר - צ'לסי - נשאר בפוקוס ובכמויות. הקשר בין האוהדים למאטה היה מיוחד ועדות לכך הייתה הפרידה במכתב ארוך ואמוציונלי של מי שנבחר בשנתיים האחרונות על-ידם לשחקן השנה בקבוצה. למרות שלא הצליחו להבין מה עומד מאחורי הנחישות של ז'וזה מוריניו להיפטר ממי שרק בשנה סיים עם 20 שערים ו-29 בישולים, הם הסכימו לבלוע את הגלולה באמונה עיוורת למנג'ר, שכבר התכונן ליום שאחרי עם רכישתו של מוחמד סלאח.

למרות שמוריניו לא יכול להרכיב יותר את מאטה, באיזשהו מקום הספרדי ממשיך בשירותיו. המנג'ר מפורטוגל טען ש"אם הייתה אפשרות למכור את מאטה לקבוצה אחרת, הייתי עושה את זה", אבל ממש לא כדאי להאמין לדבריו, כי יש משהו מאוד מחושב בהחלטה לשחררו דווקא לשדים האדומים. מוריניו לא יכול להיפגע, לפחות העונה, מכישוריו של מאטה: הוא כבר שיחק מול הקליינטים שלו פעמיים בליגה, הוא לא יכול לפגוש בהם בגביע מאחר והודחו השחקן אינו רשאי לשחק העונה במדי קבוצה אחרת באלופות, או כמו שסיכם זאת "המאושר" בדרכו הייחודית: "יונייטד לא מהווים איום עלינו ולא יהיו כזה בזמן הקרוב".


"יש קבוצות שעדיין לא שיחקו פעמיים אחת נגד השניה ואם אתה רוצה לכבד את ההגינות, מעבר כזה לא צריך לקרות. למה הם לא מכרו אותו בשבוע שעבר?" תהה ארסן ונגר, בעוד מנואל פלגריני היה תקיף יותר: "אני לא חושב שבחלון של ינואר צריך לאפשר לשחקן ששיחק למעלה מחצי עונה במועדון אחד להימכר לאחר מאותה הליגה". והנה, מלחמת עולם נוספת נפתחה.


אפקט אוזיל משלהם


מויס הודה בתחילת העונה שהוא ויתר על האפשרות להחתים את מסוט אוזיל בקיץ וראה את הגרמני עובר לארסנל, מפיח רוח חיים חדשה בקבוצה והופך לאחד האחראיים העיקריים למיקומה בראש הטבלה. כעת הוא רוצה שמאטה יביא השפעה דומה משלו לאולד טראפורד. מנקודת הנחה שיונייטד כבר לא תתמודד העונה על האליפות, הקשר יכול להפוך בקלות למפתח בניסיון לסיים לפחות במקום הרביעי ואם מסתכלים על הטווח הקצר, אוהדי יונייטד כבר מתענגים מהמחשבה לראות אותו מבשל לרוני ולרובין ואן פרסי. אבל האמת שהשינוי ממש לא מסתיים כאן.


בדומה לאוזיל באמירויות, ליונייטד יש עוד דמות כוכב להסתכל עליה, במיוחד בעונה בה שני כוכביה נעדרו כמה פעמים בפציעות. הנוכחות של מאטה יכולה לסחוף ולשדרג אחריה את שאר השחקנים שכרגע סובלים מחוסר ביטחון.

גם העתיד הלא ברור הופך למבטיח: היו דיבורים על כך שרוני שוב לא מעוניין לחתום על חוזה חדש, אבל כעת זה השתנה בזכות הרכישה שהוכיחה לו את שאיפות הקבוצה, כשדיווחים מספרים על הצעה לחוזה חדש לארבע שנים וחצי בגובה 300 אלף ליש"ט בשבוע פלוס סרט הקפטן. למעשה, דיברו על כך שלרוני הודיעו אישית על עסקת מאטה רק כדי שיתרצה ויתן את ברכתו.


מלבד השמירה על הכוכבים, הספרדי פתח מחדש את הדלתות לשחקנים נוספים, בדיוק כשנראה שהמועדון מאבד מכוחו לאחר פרישת אלכס פרגוסון. מויס כבר ביקר בשישי האחרון בגרמניה ושאל לשלומו של טוני קרוס, כשבמקביל שמו של מרקו רויס מוזכר פעם נוספת, "כולי תקווה שהחתמה גדולה כמו זאת של מאטה תמשיך עם נוספות שרוב הסיכויים שיקרו בקיץ", סיפר מויס.


אחד האנשים שהכי קשה להיות בימים אלה הוא המנג'ר הסקוטי, אבל נראה שהוא מצא יופי של הקלה לקושי שלו. אם זה יצליח מול קרדיף בניסוי הראשון לכלי החדש, הוא יוכל להסתכל על אולה גונאר סולשיאר - שחוזר למקום בו עשה היסטוריה - ולהתחיל לפנטז על אחת משלו.