הכי קשה שיש: דמיצ'ליס מחכה לסוארס

בלם סיטי יהיה מי שיעצור את ליברפול והחלוץ הכי חם בעולם?

התעלומה הראשונה: מרטין דמיצ'ליס, לא דמיקליס. אתם יכולים לשאול את המכרים שלו ואת אנשי התקשורת בארגנטינה, בספרד, בגרמניה ובאנגליה ותקבלו את אותה התשובה. הם אפילו לא יבינו מאיפה מגיעה ההגהה הלא נכונה של שם משפחתו. עכשיו לתעלומה השנייה: איך הבלם הזה, שאף פעם לא נחשב לחלומי, הפך לאחת המניות הבטוחות בהרכב של מנצ'סטר סיטי ויהיה האיש שצריך להתמודד מול לואיס סוארס?


שינוי של הרגע האחרון


כבר למעלה מעשור שדמיצ'ליס הוא חלק מהרמות הגבוהות ביותר. שבע שנים העביר בבאיירן מינכן וזכה בארבע אליפויות, בהמשך הגיע למלאגה של מנואל פלגריני ורשם איחוד עם מי שזכה לצידו באליפות בריבר פלייט בתחילת העשור הקודם. הציוות הוכיח את עצמו גם בספרד, כשהשניים היו חלק מהמסע המופלא של המועדון מאנדלוסיה עד לרבע גמר ליגת האלופות בעונה שעברה, כולל הופעה מעולה של הבלם ב-0:0 הביתי עם דורטמונד – משחק בו עצר את הקבוצה החמה באירופה באותם ימים.

עם הפסקת ההשקעה הגדולה במלאגה בקיץ האחרון של הבעלים, השייח' עבדללה אל ת'אני, פלגריני ודמיצ'ליס היו בין השמות שעזבו, כשחוזהו של האחרון הסתיים והוא הצטרף בהעברה חופשית לאתלטיקו מדריד. לכאורה מצב לא מורכב מדי, אבל רק לכאורה, כשכיום עומדת תביעה של הבלם כנגד קבוצתו לשעבר על-סך 400 אלף יורו שלטענתו חייבים לו. בעוד הארגנטיני התכונן לפתיחת העונה בקולצ'ונרוס, במנצ'סטר סיטי נלחצו מפציעתו של וינסנט קומפני עם תחילת העונה והשם הראשון שעלה בראשו של מאמנם החדש היה של דמיצ'ליס. 4.3 מיליון ליש"ט סגרו עניין והשחקן עבר לסיטיזנס ברגע האחרון, מבלי לערוך הופעה רשמית אחת באתלטיקו.


"אני רוצה להחזיר במגרש על האמון של המאמן בי", אמר הבלם ששמח לעבוד בפעם השלישית תחת פלגריני, "זאת הזדמנות מצוינת עבורי גם לשחק בפרמיירליג במועדון גדול כל-כך, בכל פעם שיש שינוי – יש גם התקדמות".


סיפור אהבה לטיני


לאחר שפציעה מנעה ממנו לשחק עד המחזור התשיעי, בזמן שחבריו לקבוצה מוציאים 9 כדורים מהרשת, נכנס הבלם להרכב ובגיל 33 הפך לאחד הבאנקרים הגדולים של הסטיזנס. למרות שגם איתו סיטי ספגה 11 שערי ליגה (3 מהם מול ארסנל, אבל למי אכפת כשזה נגמר ב-3:6?), נראה שהקבוצה התייצבה. דמיצ'ליס פתח בכל משחק בליגה ובאירופה ועזר לקבוצתו לפתוח מבערים, כשעם הכניסה למשחקי חג המולד התכולים חזק בצמרת ומעל הכל, סוף-סוף עברו את שלב הבתים בצ'מפיונס. אם הוא ופלגריני ידיחו את ברצלונה שהוגרלה מולם בשמינית הגמר, תהיו בטוחים שרק שחזור הישגם מהשנה שעברה יספיק כדי להפוך גם את העונה האירופית הזאת שלהם להצלחה ענקית. "מנואל הוכיח מה הוא מסוגל לעשות בצ'מפיונס ומוביל אותנו לדרך מצוינת. העתיד נראה מצוין, החמיא הבלם.

זאת השנה הראשונה של פלגריני במדינה שאינה לטינית, האנגלית שלו לא מושלמת והוא עדיין לומד את המנטליות בממלכה. נכון שיש מעליו את צ'יקי בגירסטיין כמנהל טכני, אבל הוא צריך את אזור הנוחות שלו גם קרוב אליו ולשם כך צירף את חסוס נאבאס, אלבארו נגרדו ודמיצ'ליס לדויד סילבה, פבלו סבאלטה, חאבי גרסיה וסרחיו אגוארו, יצר מושבה גדולה של יוצאי הליגה הספרדית והקל על ההתאקלמות שלו.


האם הוא יצליח לעצור את סוארס?
דמיצ'ליס הגיע לאיתיחאד על תקן שחקן שאמור לתת עוד עומק לסגל וגם הוא לא ידע איזה בורג חשב הוא יהיה. מאטיה נסטסיץ' נפצע לעיתים קרובות, פלגריני לא מאמין בג'וליאן לסקוט וזה מה שהפך הארגנטיני לבאנקר לצידו של קומפני, שגם לו יש סיפור משל עצמו. ביום נתון, הקפטן הבלגי הוא אולי הבלם האיכותי בליגה, אבל כבר תקופה ארוכה הוא סובל מירידה ביכולתו, לראייה השער העצמי ההזוי שכבש בניצחון 2:4 על פולהאם בשבת האחרונה. הניסיון של דמיצ'ליס אמור לתת לסיטיזנס את תוספת השקט מאחור מול החלוץ החם ביבשת.


נגד מנצ'סטר יונייטד הוא ריצה עונש הרחקה, ארסנל העלימה אותו וניצחה 0:2 - ועם כל 19 השערים ב-12 מחזורים שיש לו, 'אל פיסטולרו' ירצה להוכיח שהוא מסוגל לעשות את זה גם במשחקים גדולים. ואין כמו משחק חוץ מול סיטי לעשות זאת.


"סוארס נמצא בתקופה טובה, אנחנו עלולים לסבול בגללו", חושש פלגריני, שיצטרך את שכנו מארגטינה ביכולת שיא שתחפה על קומפני, שאי אפשר לדעת באיזה מצב יגיע למשחק, בטח לאחד כל-כך חשוב. אבל לא רק מבחינה הגנתית הצ'יליאני נעצר בדמיצ'ליס. הבלם הגבוה יהיה תמיד הכתובת המועדפת לכדורים נייחים ויש למאמן אפילו שיטה מצוינת לכך כשהשחקן עומד בפינה הקרובה לשער וכמעט תמיד מגיע ראשון לכדור. זה עבד עם בישול לאגוארו ב-3:6 על ארסנל ויהיה עוד שיטה אפשרית לנצח את ליברפול, כי בכל זאת, לעצור את סוארס יתן רק חצי מהניצחון.