ההתאחדות לכדורגל: מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר יסיים את תפקידו

אחרי כמעט שנתיים בתור מאמן הנבחרת הבוגרת של ישראל, רוטנשטיינר ויו"ר ההתאחדות אורן חסון סיכמו על פרידה מקצועית. חסון: "הידע של ווילי והחריצות הם דוגמה לאיש מקצוע מהמעלה הראשונה", רוטנשטיינר: "מאוכזב מכך שהחוזה לא הוארך". מרקו בלבול ימלא זמנית את תפקידו

ווילי רוטנשטיינר
ווילי רוטנשטיינר | צילום: חדשות 13

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, הודיע היום כי מאמן נבחרת הבוגרת של נבחרת ישראל בכדורגל, וילי רוטנשטיינר, יסיים את תפקדיו. כזכור, רוטנשטיינר הצטרף לכדורגל הישראלי ביוני 2018 בתור מנהל מקצועי, וביוני 2020 מונה רשמית למאמן הנבחרת. את תפקידו של רוטנשטיינר ימלא באופן זמני מרקו בלבול.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל חסון בתגובה: "בכל אחד מהתפקידים שמילא, קידם ווילי את הכדורגל הישראלי והשריש דפוסים של מקצוענות. הידע של ווילי והחריצות הם דוגמה לאיש מקצוע מהמעלה הראשונה. לרוטנשטיינר תרומה גדולה וייחודית לפיתוח המאמנים המקומיים, הבולט שבהם הוא קורס פרו באיכות הגבוהה ביותר שהסתיים אתמול. הדוח שהגיש לסיכום שלוש השנים וחצי בהן היה אתנו הוא חומר מעמיק למחשבה על המשך הדרך".

נבחרת ישראל בכדורגל באימון | צילום: צילום מסך

עוד הוסיף לומר: "פניתי למרקו בלבול, עוזרו של רוטנשטיינר בקמפיין האחרון, והוא הסכים להוביל את נבחרת ישראל בשני משחקי הידידות הקרובים בחודש מרץ מול גרמניה בחוץ ורומניה בבית. בזמן הקרוב נפעל לאיתור מאמן קבוע לנבחרת הבוגרת לפתיחת ליגת האומות בחודש יוני ולקמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2024 ומרקו בהחלט מועמד ראוי. יחד עם חברי ועדת האיתור נביא את המלצתנו לאישור הנהלת ההתאחדות לכדורגל".

תגובת ווילי רוטנשטיינר: "היתה לי תקופה נפלאה בישראל ונהניתי כמעט מכל יום, למעט תקופת הלחימה. פגשתי אנשים חמים והעבודה שלי כאן תרמה לי ברמה האישית והמקצועית. אני גאה בעשייה שלי כמנהל טכני, כמאמן הנבחרת, בהקמת האקדמיה, בקורס הפרו, בפיתוח המאמנים ובהתקדמות הנבחרת. המטרה שלי היתה תמיד לגבש יחידה אחת והיחסים עם השחקנים היו מאוד חשובים. היו לי שלושה מנהיגים גדולים בנבחרת, הקפטן ביברס נאתכו, ערן זהבי ומואנס דאבור. עבדתי עם הרבה שחקני נבחרות והשלושה האלה מיוחדים. אני מאוכזב מכך שהחוזה לא הוארך, בעיקר כי לתחושתי הגענו לבשלות שתניב פירות בזמן הקרוב, אולי כבר בליגת האומות ביוני, ואני מאחל למי שיחליף אותי ולנבחרת הצלחה. תודה לכל עובדי ההתאחדות, מהיו"ר ועד האחרון שבהם, על שעזרו לי ותמכו בי, אני מודה גם לתקשורת על האופן בו סיקרה את עבודתי".

מרקו בלבול: "היתה לי הזכות לעבוד לצד ווילי רוטנשטיינר ועם שחקני הנבחרת הבוגרת והצוות המקצועי בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 ומבחינתי לא היו התלבטויות כאשר יו"ר ההתאחדות פנה אלי וביקש שאתקדם שלב אחד נוסף. זה כבוד עצום עבורי ואתגר גדול להוביל את נבחרת ישראל במשחקים המאתגרים מול גרמניה ורומניה. מי שמכיר אותי יודע עד כמה נבחרות ישראל יקרות לי ועד כמה אתגרים מקצועיים חשובים לי. אני משוכנע כי כל הגורמים הקשורים בנבחרת – ההתאחדות, השחקנים, הצוות המקצועי ואחרים – יתמכו, יסייעו ויעשו הכל לטובת ההצלחה".