אלישע לוי לאחר המהפך המדהים מול אקטובה: "לא האמנתי שנחזור"

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, מסרב להירגע אחרי ה-3:4 המדהים של הירוקים על אקטובה. יניב קטן: "אנחנו מזוכיסטים". בחיפה מקווים להדחת אחת המדורגות לקראת הגרלת השלב הבא

תומר לוי מאתר ספורט 5 מוסיף (סטילס: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5):

קצת קשה להסביר במילים את הדרמה שהתחוללה הערב (שלישי) בקרית אליעזר. מכבי חיפה נקלעה לפיגור בן שלושה שערים כבר אחרי רבע שעה אך הצליחה לנצח 3:4 את אקטובה הקזחית כדי להעפיל לפלייאוף של מוקדמות הצ'מפיונס ליג.

צפו בתקציר המהפך המדהים של מכבי חיפה מול אקטובה | מכבי חיפה - אקטובה 3:4. צפו במשחק במלואו | לפני המהפך של חיפה התווכחנו: האם בוקולי הוא השחקן הכי חשוב בקבוצה ומה עושים עם רפאלוב?

אצל הירוקים שיצאו בשן ועין מהמשחק הרגשות היו מעורבים. מצד אחד קאמבק גדול ועליית שלב, מהצד השני, לא ממש ברור איך הצליחה הקבוצה להיקלע לפיגור כל כך גדול בתחילת המשחק, במיוחד אם לוקחים בחשבון את היכולת של אקטובה בשאר הדקות.

"עכשיו הדופק קצת ירד", אמר מאמן חיפה אלישע לוי בסיום. "אני לא חושב שהיתה אי פעם דרמה כזאת במשחק של קבוצה ישראלית באירופה. משחק ההגנה שלנו היה חלש בפתיחה ואני שמח שידענו לייצב את הקבוצה. אחרי הגול הראשון שהבקענו ראינו שהמשחק חיי ואני שמח שהצלחנו לעשות ניצחון חשוב מאוד למועדון".

"לא פתחנו את המשחק טוב", הוסיף המאמן. "היינו מאוד רחוקים משלשות שחקני ההתקפה שלהם. נערכנו לכל תרחיש אפשרי, צפינו בהם וניתחנו אבל בכדורגל כל אי אפשר לתכנן במדויק. ספגנו את הראשון ומיד אחר כך עוד שניים. אני שמח שהצלחנו לצאת מהמצב הזה ולנצח בסופו של דבר".

המאמן דיבר גם על כל הדיבורים על חיים ומוות בכל משחק חשוב: "אנחנו לא יכולנו את התחושה של משחק לחיים ומוות. כולם דיברו על קטסטרופה במקרה של הפסד אבל אני חושב שצריך לשמור על פרופורציות. הראנו שאנו יכולים לצאת ממצב קשה ואני שמח. בתחילת העונה המטרה הייתה להגיע לפלייאוף ונקווה שמפה גם לליגת האלופות".

אם כבר ענייני דופק, נשיא חיפה, יעקב שחר, שנראה משתולל ביציע במהלך המשחק, נשמע מפויס בסיום. "ביקשתי ניצחון ונתתם לי", אמר לשחקניו. "זה כל מה שחשוב". לסובבים אותו הוסיף: "כמובן שלא אהבתי את ההתחלה, אבל ככה אמור להיראות משחק עליה לשלב הבא".

החגיגות בחדר ההלבשה בסיום היו מטורפות. שחקנים קפצו אחד על השני. אייל גולסה נחלץ מהמהומה ואמר: "משחק גדול שלנו. לא קל לחזור מ-3:0 ואני מאושר שעשינו זאת. הייתה שמחה גדולה בחדר ההלבשה ואני מקווה שנגיע לשלב הבתים. כשהתחממתי היה קשה להאמין שאפשר להפוך את התוצאה אבל אחרי הגול של יניב קטן כבר הרגשנו את המהפך באוויר. אני לא זה שעשה את המהפך, כולם עזרו וכולם היו מצוינים ותרמו לתוצאה הענקית".

היריבה הבאה: מחכים לנפילה של אחת המדורגות

אחרי המהפך המדהים שסידר למכבי חיפה 3:4 בגומלין על אקטובה והעפלה לסיבוב המוקדמות האחרון של ליגת האלופות, בקרית אליעזר מקווים לנפילתה של אחת המדורגות לקראת הגרלת היריבה הבאה.

כל עוד הירוקים אינם נחשבים בין הקבוצות המדורגות, היריבה הבאה עשויה להיות אולימפיאקוס (0:2 על סלובאן ברטיסלבה), קופנהאגן (1:3 על סטאבק), סלאביה פראג (0:0 עם שריף טיראספול), לבסקי סופיה (0:0 מול באקי) או פרטיזן בלגרד (2:0 מול אפואל ניקוסיה). במידה שאחת מהקבוצות האלה יודחו על ידי יריבותיהן, חיפה תתפוס את מקומה כאחת המדורגות הבכירות וכל תמונת היריבות תשתנה.

במקרה כזה, החבורה של אלישע לוי תתמודד מול אחת מהיריבות של הקבוצות הבכירות שהוזכרו לעיל, מול זלצבורג (2:3 על דינמו זאגרב בסיכום) או מול קבוצה שתעלה מהמפגשים הבאים: ונטספילס - באטה בוריסוב, לבאדיה טאלין - דברצן, ציריך - מאריבור.

בכל מקרה, תמונת היריבות המלאה תתמלא עד ליל יום רביעי, אז יסתיימו כל שאר המשחקים. יש לזכור כי קמפיין מוקדמות הצ'מפיונס מחולק לשני מסלולים. מסלול לקבוצות שאינן אלופות ומסלול לאלופות, בו מתמודדת חיפה.