מוקדמות ליגת האלופות: מכבי חיפה עלתה לפלייאוף אחרי 3:4 על אקטובה

מכבי חיפה כבר היתה עמוק בקבר אחרי שאקטובה עלתה ל-0:3 מדהים בקריית אליעזר, אבל הירוקים ביצעו מהפך ענק בדרך ל-3:4 ועליה לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות. ביום שישי תוגרל היריבה הבאה של הירוקים. צפו בתקציר

התקציר באדיבות אתר ספורט 5 (סטילס: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5)

אז במה נתמקד? ב-15 דקות ההלם הראשוניות של מכבי חיפה הערב (שלישי), שהובילה אותה לפיגור 3:0 מביך מול אקטובה, או בקאמבק הנהדר שלה שהביא לה ניצחון 3:4, עליה לשלב המוקדמות הבא באלופות, וחשוב לא פחות, הבטיח לה מקום בבתים של הליגה האירופית והכנסה של למעלה מ-10 מיליון שקלים.

אלישע לוי: "לא האמנתי שנחזור". צפו בתגובות | מכבי חיפה - אקטובה 3:4. צפו במשחק במלואו | לפני המהפך של חיפה התווכחנו: האם בוקולי הוא השחקן הכי חשוב בקבוצה ומה עושים עם רפאלוב?

משחק משוגע כזה לא ראינו כבר הרבה הרבה זמן, ולא רק בארץ אלא בכלל. הקזחים, חובה להודות, נראו כמו חבורה של אינסטלטורים, אבל בדקות הראשונות חיפה לא נראתה יותר טוב. טעות של דוידוביץ', חוסר תשומת לב בהגנה, ומשום מקום אקטובה הקטנה ראתה את הירוקים שולפים שלושה כדורים מהרשת.

ההתאוששות הגיעה בעיקר בזכות קור הרוח של יניב קטן, ובזכותו של אייל גולסה, שפירפר את ההגנה של האורחת ועזר לקבוצה שלו לחזור לחיים. הצמד של דבאלשוילי הגיע כשהקזחים כבר היו גמורים, אם מהלחות או מהעובדה שכושר גופני זה לא הצד החזק שלהם. אבל לנו מה אכפת? הקבוצה הכי אירופית שלנו המשיכה באירופה והבטיחה לנו ולאוהדים שלה חורף חם. עכשיו שבני יהודה והפועל יגמרו את העבודה בחמישי ואפשר לחלום על 3 נציגות בשלבי הבתים השונים.

בין היריבות האפשריות של חיפה בשלב הבא אפשר למצוא את אולימפיאקוס, פ.צ קופנהאגן, סלביה פראג, לבסקי סופיה ופרטיזן בלגרד. אם אחת מהן תודח מול יריבה נחותה, חיפה תתפוס את מקומה כמדורגת ותקבל הגרלה נוחה יותר, לפחות על הנייר.

אקטובה באה לשחק כדורגל, מסתבר, וכבר בדקה ה-8 הדיפה רעה של דוידוביץ' מבעיטה של מיטרפנוב הובילה את הכדור לאברצ'נקו שבעט פנימה מ-16 מטרים. 0:1 לקזאחים. הירוקים המשיכו לשקוע בהלם, ובדקה ה-14 צ'יצ'ולין נהנה מעוד מחדל הגנתי של חיפה, נשאר לבד לבד בקרן ונגח פנימה. 0:2. רוצים עוד? בבקשה. בדקה ה-15 זה כבר 0:3 לאקטובה. חיירולין בעט מתוך הרחבה לפינה, דוידוביץ' לא הציל.

הקצב המהיר נמשך, חיפה חזרה לעצמה בזכות שער נפלא של יניב קטן בדקה ה-26. בדקה ה-34, שלוש דקות אחרי שנכנס למשחק, אייל גולסה כבש את השני של הירוקים. 3:2. מדהים. חיפה לקחה את השליטה, והחמצות משוגעות של גולסה ודבאלישווילי מנעו ממנה לאזן. המקומיים המשיכו ללחוץ ובדקה ה-55 שלח גולסה כדור חזק סנטימטרים מעל המשקוף.

בדקה ה-59 הגיע השיוויון מנגיחה מקרוב של ולדימיר דבאלישיווילי וכעבור 3 דקות השתחרר קטן באגף ומסר לחלוץ הגיאורגי, שהשלים מהפך מדהים בקרית אליעזר. 20 דקות לסיום קטן מסר לדבאלישווילי בעמדת נבדל, החגיגות של החלוץ הופסקו על ידי הקוון. חלפה דקה, מסיללה פרץ באגף ימין ובמקום למסור לארבייטמן הפנוי שלח כדור לקורה והחוצה. 13 דקות לפני שריקת הסיום דבאלישווילי מצא את עצמו מול השער והקפיץ ברשלנות את הכדור אל מעבר למשקוף.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, דקל קינן, ז'ורז' טקישיירה, פיטר מסיללה; בירם כיאל (ארבייטמן/58), ג'ון קולמה, ליאור רפאלוב (אייל גולסה/31), יניב קטן, מוחמד גדיר (בוקולי/65); ולדימיר דבאלשוילי.

אקטובה: אנדריי סידלניקוב; אנטון צ'יצ'ולין, סמאט סמאקוב, אמיל קנז'אסרייב, מראט חיירולין, יורי לוגביננקו, ייבגני אברצ'נקו, אנדריי לאבריק, אלכסנדר מיטרופונוב (טלשב/60), קונסטנטין גולובסקי (אסנבאייב/67), סרגיי סטרוקוב.