קבוצה, מעל הכל

עם כוכב כמו יניב קטן שגם הוא לא ממש בולט מעל היתר, מכבי חיפה חייבת לעבור את אקטובה הקזחית. אלי אוחנה על היתרון הגדול של האלופה הישראלית בליגת האלופות

אם מכבי חיפה תעפיל או לא תעפיל לשלב הבתים בצ'מפיונס תלוי בעיקר בהגרלה של הסיבוב השלישי בשלב המוקדמות, כלומר ההתמודדות הבאה, זאת בתנאי כמובן שהיא תעבור את ההתמודדות הערב, נגד אקטובה הקזאחית. אני מודה שאני לא יודע כלום על אקטובה – כמו כל עם ישראל גם אני לא צפיתי במשחק הראשון בקזאחסטן; ועדיין אני סבור שחיפה צריכה לעבור את אקטובה וכי זאת תהיה הפתעה די משמעותית אם היא תפסיד או תסיים הערב בתיקו עם שערים בקרית אליעזר. אני לא מזלזל באף קבוצה מאף מדינה וזה כולל את קזאחסטן, אבל אין לי ספק כי הכדורגל שלנו טוב מהכדורגל הקזאחי וכי האלופה שלנו עולה על האלופה שלהם.

מכבי חיפה מול אקטובה: 20:50, ישיר בערוץ 10 ו-nana10

מכבי חיפה, לפחות על מה שראיתי נגד גלנטורן (ואני יודע שזה לא משקף), היא קבוצה איכותית מאד בסטנדרט הישראלי וגם כזו שיכולה לעשות דברים יפים באירופה. יש לחיפה הרבה שחקנים טובים אבל מה שבאמת מייחד את הקבוצה זה הקבוצתיות. נכון שיש לה כוכב בדמות יניב קטן אבל אם לשפוט על פי העונה שעברה, ובכלל כל השנים האחרונות, גם הוא לא ממש בולט מעל היתר. בחיפה התרומה של כולם די זהה ואני חושב שזה דבר טוב. יחד עם זאת אין ספק כי היא תהיה חייבת לקבל תרומה משמעותית משני הזרים החדשים שלה, החלוץ דבאלישווילי והבלם טאשיירה, כי מדובר בשתי עמדות מאד חשובות בקבוצת כדורגל. לגבי הבלם עדיין לא ניתן היה להתרשם, אך החלוץ הגאורגי נראה די טוב, למרות שהוא מעט נחלש לאחר ההופעה המצוינת במשחק הראשון נגד גלנטורן. אבל כפי שכבר כתבתי, גלנטורן לא מהווה שום אינדיקציה.

בעוד חיפה נהנתה משתי הגרלות די קלות הפועל תל אביב קיבלה הגרלה קשה ביותר. אני לא מסכים עם אלי גוטמן שהכתיר לפני המשחק את גטבורג כ"קבוצת צ'מפיונס ליג" כי למיטב זכרוני הקבוצה הזו לא שיחקה בליגת האלופות בעשור וחצי האחרונים, אבל אולי אפשר להבין את גוטמן שרצה להזריק מוטיבציה לשחקנים שלו לפני ההתמודדות בשוודיה. לפחות במבחן התוצאה התרגיל הזה הצליח, כשהפועל הציגה כדורגל מצוין במחצית השנייה ויצאה מהעיר השוודית עם ניצחון והישג גדול. עכשיו היא צפויה לעבור את גטבורג בישראל ובהחלט ייתכן שהפועל תנצח גם בשלב הבא ותגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית.

מי יודע, אולי גם בני יהודה תהיה שם. בכלל, אני חושב שמבחינת כדורגל בני יהודה מציגה בינתיים את היכולת המשכנעת מבין הישראליות עם 10 שערי זכות מול אפס שערי חובה באירופה. נכון ששתי היריבות הראשונות שלה (סימורק ודינאבורג) אינן אריות כדורגל אירופיות בלשון המעטה, אבל היריבה השלישית (פאסוס פאריירה) כבר שייכת לליגה הפורטוגלית החזקה בהרבה מהליגה הישראלית. העובדה שבני יהודה הצליחה לנצח אותה מבלי לספוג שער חוץ בהחלט מעמידה אותה עם סיכוי לא מבוטל לנצח בסיכום שני המשחקים - הישג נפלא לקבוצה שהיא אלטרנטיבה מרעננת בכדורגל הישראלי כמועדון קטן יחסית המייצג שכונה ומתבסס בעיקר על שחקני בית.

אבל הסיפור הערב הוא לא בני יהודה וגם לא הפועל תל אביב. מכבי חיפה עומדת למבחן חשוב ביותר ואסור לה להיכשל. כפי שציינתי, חיפה קבוצה שאמורה להיות טובה בהרבה מאקטובה אבל כיוון שלא כבשה שער חוץ היא עומדת בפני סיטואציה די מסוכנת ולא הכי פשוטה. אני מקווה וגם מאמין שהיא תנצח ותמשיך להפיח חיים בחלום שלב הבתים של הצ'מפיונס ליג.