ליגת העל: מכבי חיפה ובית"ר ירושלים נפרדו בתיקו 1:1

במשחק האחרון של עונת הכדורגל סיימו מכבי חיפה ובית"ר ירושלים בתיקו 1:1. דריו פרננדס כבש בבעיטה חופשית נפלאה לזכות האורחים, רפאלוב השווה עבור האלופה. צפו בתקציר

זהו, עכשיו זה רשמי. ליגת העל סיימה הערב (שני) את עונת המשחקים הנוכחית עם משחק שהיה מעין העברת כתר רשמית, בין האלופה היוצאת, לנכנסת מכבי חיפה. השתיים סיימו את משחקן ב-1:1 ובכך אולי הצהירו הצהובים שהם מסרבים להעביר את הכתר. מאחר והמשחק עצמו לא שינה דבר, העניין היחיד שכן היה במשחק נע סביב השאלה האם ברק יצחקי יכבוש וייזכה בתואר מלך השערים לבדו. החלוץ הירושלמי לא כבש והתואר מתחלק בין שלושה, אלירן עטר (בני יהודה), שמעון אבוחצירה (הפועל פ"ת) ויצחקי עצמו שסיימו עם 14 כיכושים כל אחד.

את 15 אלף הירוקים שצובעים את יציע קרית אליעזר המשחק עצמו לא מעניין, הם מתמקדים אך ורק בחגיגות הרשמיות שיפתחו מייד בסיומו. חיפה עלתה למשחק בתלבושת הפסים בהם לקחה את האליפות הראשונה שלה ב-1984.

מי שחשב שנראה משחק גדול ורווי בהזדמנויות ומצבים התבדה ברבע השעה הראשונה כשפרט לרבע הזדמנות של אוסיי ראנספורד בתוך הרחבה לא היו איומים ממשיים על השער. חיפה אמנם שלטה במגרש אך כאמור הזדמנויות רציניות לא היו.

בדקה ה-23 הזדמנות ענקית לחיפה מוחמצת על ידי רנספורד. הדרום אפריקאי גנב כדור מאריק בנאדו על סף הרחבה, התקדם לעבר השער אך הכדור שבעט פגש רק בקורה.

בדקה ה-25, ובניגוד למהלך המשחק עלתה בית"ר ירושלים ליתרון עם שער אדיר של דריו פרננדס. הקשר הארגנטינאי ניגש לבצע בעיטה חופשית מ-25 מטרים ושלח פצצה אדירה למשקוף ופנימה. 0:1 לבית"ר.

שלא כמו בגמר הגביע, אחרי השער שספגה חזרה חיפה לתקוף וניסתה להשיג את השוויון. בדקה ה-37 שלח אייל גולסה פצצה מהאוויר סמוך לקורת שערו של קאלה. המחצית הראשונה הסתיימה ב-0:1 לאורחים.

בפתיחת המחצית השנייה הסתמן שינוי במגמה כשהצהובים פתחו טוב יותר. בדקה ה-50 ניסה עידן טל את מזלו בבעיטה מ-16 מטר אך הכדור חלף סמוך לקורה. שתי דקות לאחר מכן קיבלה חיפה בעיטה חופשית מ-28 מטר, בוקולי טיווח את השער אך לא מצא את המסגרת.

בדקה ה-58 חיפה משווה ל-1:1. שלומי ארבייטמן קיבל כדור בחצי שלו, התקדם כ-30 מטר ומצא במסירה גדולה את ליאור רפאלוב על סף הרחבה, הקשר התקדם מעט ומול קאלה גלגל פנימה.

בדקה ה-70 יצחקי העביר כדור רוחב לעבר ברוכיאן שניסה להפתיע את דוידוביץ' בבעיטה מהאוויר, הכדור עבר כחצי מטר מהקורה. שלוש דקות לאחר מכן ארבייטמן היה מעורב בעוד מצב מסוכן. הפעם החלוץ קיבל כדור מצוין בתוך הרחבה אך בעט כדור חלש מאוד שקאלה לא התקשה להדוף. המשחק הסתיים ב-1:1.

הרכב חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, ליאוניד קרופניק, דקל קינן, רוני גפני; גוסטבו בוקולי (מוחמד גאדיר/53), בירם כיאל, ליאור רפאלוב (ישראל זגורי/73), אייל גולסה; אוסיי ראנספורד (עמרי אפק/60), שלומי ארבייטמן.

הרכב בית"ר: טברטקו קאלה; כריסטיאן אלברס (שמואל קוזוקין/46), אריק בנאדו, שמעון גרשון, דוד אמסלם; דריו פרננדס, עידן טל, אבירם ברוכיאן, עידן ורד (ניר נחום/79); עמית בן שושן (טוטו תמוז/46), ברק יצחקי.