אלופת האלופות

בית"ר ירושלים על סף קריסה, מכבי חיפה חיה את המיתון אבל כולנו עדיין חולמים על ליגת האלופות. מה עושים? מפנטזים: קבלו את קבוצת החלומות החיפאית-בית"רית, לקראת משחק הנעילה של העונה

בהנחה שלא יגיע בימים הקרובים עוד אוליגרך עם ארנק פתוח שיציל את בית"ר ירושלים, רוב השחקנים של מחזיקת הגביע הטריה לא יתנגדו למצוא את עצמם בחממה היציבה של יעקב שחר בעונה הבאה, בטח לא על הדשא במוקדמות ליגת האלופות. אלא שגם חיפה במצוקה מסויימת, וכבר הודיעה שתקציבה בעונה הבאה יעמוד על 35 מיליון שקלים בלבד. לכן, רגע לפני שמתחילה רשמית עונת המלפפונים, ושחקני הליגה שוקלים את צעדיהם (או כמו ששמעון אבוחצירה קורא לזה - משתטחים על קברי צדיקים), הרכבנו למכבי חיפה קבוצה חדשה, מחוזקת בפליטי בית"ר, שאולי תוכל לגבור על משוכת המוקדמות ולהחזיר את הירוקים לשלב הבתים. המעבר ההמוני נראה לכם לא הגיוני? דברו איתנו עוד חודש-חודשיים.

מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים, 20:50, ישיר בערוץ 10 ו-nana10

שוער: ניר דוידוביץ'

נכון, זהו לא השם הראשון שחושבים עליו במונחים של רוגע בין הקורות במשחקים חשובים באירופה, אבל דוידוביץ' בטח יותר טוב מטברטקו קאלה, מה גם שלא נחשב לזר. יכולתו בגמר הגביע לא תצא לאוהדי מכבי חיפה מהראש כל הקיץ, עד שיגיעו ה"דייגים" התורנים במוקדמות, או עד שהוא יוכיח אחרת. בכל מקרה, דוידוביץ' עומד בשער כברירת מחדל.

מגן ימני: כריסטיאן אלבארס

הצ'יליאני של בית"ר ירושלים יותר יציב מאייל משומר, יותר טרי מאלון חרזי, וביום טוב גם יודע לתמוך בהתקפה ולהרים כדורים כמו שצריך מהאגף. יכול להיות פתרון מצוין לעמדה בעייתית במכבי חיפה, ואפילו להפתיע עם שער, כמו שעשה מולה בגמר הגביע.

בלם: אריק בנאדו

אם זה היה תלוי באוהדי מכבי חיפה, הבלם הוותיק היה השחקן הראשון שעושה את הדרך מירושלים בחזרה הביתה. הוא כבר לא מהיר כמו פעם, אבל מאוד מנוסה, שקט, ובעיקר מקצוען אמיתי. בהחלט יכול לתרום במשחקים חשובים, ואם ימנע משטויות נוסח טיול הקיאקים לפני המשחק בקרית שמונה, אלישע הרוויח באנקר.

בלם: דקל קינן

גבר על שמעון גרשון בעיקר בגלל הגיל והרעב, ופחות בגלל היכולת. קינן לא ממש גרם לאוהדים הירוקים לשכוח מאריק בנאדו, ועדיין משדר פאניקה קלה כשהוא עם הכדור, אבל יחד עם בלם מנוסה לצידו יכול להיות פקטור משמעותי במשחק מול כדורי גובה, ולהוות פיתרון לבעיה ידועה של קבוצות ישראליות לדורותיהן.

מגן שמאלי: פיטר מסיללה

לא ממש יציב, ולא מצטיין בתמיכה בהתקפה, לכן גם הדרום אפריקאי של מכבי חיפה הוא ברירת מחדל. על אלירן דנין או רוני גפני לא יהיה חכם במיוחד להמר, כך שמסיללה נשאר המגן השמאלי האמיתי היחיד בין שתי הקבוצות. אלישע לוי יקווה שהוא יזכיר יותר את השחקן שהיה בתחילת העונה, לפני שחלה במגפת המנטאליות של ליגת העל.

קשר: אבירם ברוכיאן

למרות חוסר היציבות, כשברוכיאן מופיע למשחק הוא בדיוק מה שחסר למכבי חיפה בקישור – שחקן שיודע מה הוא עושה עם הכדור. אם הוא יביא לחיפה את היכולת מפתיחת העונה, הוא יכול להיות הרביבו הבא. אם לא, הפועל באר שבע תמיד תשמח לקבל עוד מאור מליקסון. בכל מקרה, למרות שאייל גולסה עוד ילד, טוב לדעת שהוא על הספסל אם היהלום מירושלים מחליט להיעלם.

קשר: גוסטאבו בוקולי

בוגר, מקצוען, ואחד שילחם על כל רגע על הדשא. הוכיח העונה שהוא יודע איך לצאת מתקופות של כושר ירוד, ועם העזרה הנכונה יוכל גם לסכן את השער של כל קבוצה שתזלזל בו. ממש כמו ברזילאי אמיתי.

קשר: בירם כיאל

למרות הפאדיחה ביוון, קשר הנבחרת בועט מצוין מרחוק, מתקל נהדר, והכי חשוב – בעל כושר גופני אירופי. למרות שהוא חייב לשפר את השליטה שלו בכדור, כיאל הוא בורג מרכזי בקישור הדפנסיבי של מכבי חיפה, ואחד שיודע שהופעה בליגת האלופות תשלח אותו ישירות להגשמת החלום שלו לשחק באירופה. אולי הפסקה הזו נראית לכם קצת מוגזמת, אבל אמרנו פנטזיה, לא?

קשר: יניב קטן

למרות שגם איחוד בין שתי קבוצות לא משאיר אותנו עם חלוצים ראויים, עדיף לאלישע לוי לשחק עם יניב קטן בכנף שמאל, ממנו הוא יוכל לצאת לפריצות דרך האמצע - במיוחד בשלב שבו יגמר לכל האחרים האוויר. אם יניב קטן יתרכז בתכונות הטובות שלו - כושר גופני גבוה ויכולת פריצה מצוינת - וישאיר את מלאכת האחזקה בכדור לאחרים, מכבי חיפה תוכל לחזור ולהיות קבוצה ששווה יותר משער בודד למשחק. אם קטן יהיה התקווה היחידה כמו שרוב העונה הנוכחית, הירוקים יהיה בצרות.

חלוץ: ברק יצחקי

כל מה שאין למכבי חיפה בחוד: מנהיג עם טאצ' ראשון מרהיב בכדור, שיכול ליצור לעצמו מצב הבקעה. אחרי שחזר לארץ מבלגיה, יוכל החלוץ האשקלוני לקחת את מכבי חיפה לליגת האלופות ולסדר לעצמו צ'אנס שני ביבשת, והפעם בליגה בכירה יותר. גם יוסי בניון חזר לארץ ויצא לאירופה שוב דרך חיפה, אבל הדרך עוד ארוכה. בכל מקרה, מכבי חיפה של יעקב שחר היא מועדון שמתרכז בכדורגל נטו, וזה כל מה שיצחקי צריך עכשיו.

חלוץ: טמבינקוסי פאנטיני

עמית בן שושן טוב ממנו, אבל בגלל שבחרנו בבירם כיאל בקישור, החלטנו לוותר לבן שושן על מפגש עם שחקן ערבי בחדר ההלבשה. עד שהילד ישנה את דעתו הגזענית או לפחות ילמד לסתום את הפה, פאנטיני מקבל את חולצת ההרכב. חלוץ נבחרת דרום אפריקה מתכונן למונדיאל בארצו, ולמרות שהוא מחמיצן סדרתי, אפילו הוא מבין שהופעה במוקדמות ליגת האלופות תגדיל את סיכוייו לחזור מהמונדיאל לקבוצה אירופית. מה שבטוח - עם שחקנים ערבים לא נראה שתהיה לו בעיה.