אלישע לוי לאחר הזכייה באליפות: "מכבי חיפה זה מועדון עם חוסן"

אלישע לוי חגג באיפוק את האליפות ה-11 של מכבי חיפה: "אני שמח מבפנים, הראיתי שאפשר גם אחרת". יניב קטן: "אף אחד לא ספר אותנו, אבל הוכחנו שאנחנו ראויים". צפו בחגיגות האליפות

וידאו חגיגות האליפות באדיבות אתר ספורט 5 (סטילס: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5)

לא מעט פרצופים מאושרים נראו הערב (שבת) בקופסא בנתניה, אבל חתן השמחה היה ללא ספק אלישע לוי. מי שהסתובב בקבוצות כמו כפ"ס, ראשל"צ ובית שאן, האיש שכיכב ב"סרט מלחמה", הוא אלוף ישראל לעונת 2008/9. לוי קיבל הזדמנות מיעקב שחר לבנות קבוצה לשנים הבאות והחזיר בריבית דריבית: אליפות ואולי, במקרה של ניצחון ביום שלישי על בית"ר - גם גביע.

מכבי חיפה ניצחה 0:2 את מכבי נתניה וזכתה באליפות ה-11 שלה. צפו בתקציר | בית"ר ירושלים הביסה 0:3 את בני סכנין. צפו בתקציר

"אני שמח מבפנים", אמר לוי שניות לאחר שריקת הסיום ב-0:2 על מכבי נתניה. "מה לעשות, זה באופי שלי להיות מאופק. אני חושב שהשחקנים דאגו שתהיה לי אליפות וזאת הראשונה שלי. זה ההישג הכי גדול בקריירה שלי אבל אנחנו עם הפנים קדימה, לא הרבה פעמים קורה שיש מצב שזוכים באליפות ובגביע".

"למכבי חיפה יש מועדון עם חוסן", הוסיף המאמן, "יש לנו בסיס חזק ונעשה מה שצריך, אבל קודם יש את גמר הגביע. אמרתי בזמנו שהמינוי שלי מלמד שאפשר גם אחרת. עשיתי מסלול קשה מאוד, אני שמח שהחזרתי את האליפות עם המועדון הזה. יש צוות מסור, הקהל, השחקנים, כולנו החזרנו את האליפות וצריך להביא את חיפה למה שהיא רגילה".

"האליפות מתוקה כי השתמשנו בהרבה שחקנים ביתיים. לצד ביקורות כאלה ואחרות, זכיתי באופן אישי לסיקור הוגן מבחינת התקשורת. לקחנו אליפות, הבקענו הכי הרבה שערים, באנו למשחק העונה מול הפועל וידענו לשחק מצוין. אנחנו ראויים לאליפות, שאותה השגנו בהמון זיעה. המועדון תמיד מחויב לתארים, אמרנו שנעשה הכול להשיג תארים, להחזיר את הקבוצה לאירופה ולקדם צעירים, ועשינו את זה וזכינו בהכל. עכשיו רק נשאר הגביע".

בגיל 28, יניב קטן כבר הספיק לחגוג חמש אליפויות במכבי חיפה. זאת של 2008/9, לפי קפטן הירוקים, היא כמובן המתוקה ביותר. ככה זה כשאתה עם הסרט, עם המעמד, ועם כל העיניים נשואות לעברך. אחרי עונה טובה לפרקים, רעה לפרקים, אבל בסופו של דבר מתוקה, האלוף הטרי ענה לכל המבקרים.

"זו אולי האליפות הכי מתוקה שלי עם חיפה", אמר קטן לאחר ה-0:2 על נתניה שהבטיח את התואר. "אני לא שוכח שבתחילת העונה אף אחד לא ספר אותנו. אנחנו ראויים לאליפות, עשינו הכול להביא את התואר. היו ביקורות לאורך כל השנה, חלקן מוצדקות וחלקן לא, ואני שמח שהכול מאחורינו".

הנשיא יעקב שחר עבר בין השחקנים, חיבק אותם, לחץ את ידיהם והודה להם. "אני מתרגש", הוסיף ניר דוידוביץ', "מדובר באליפות קשה ומתוקה. אני מקווה שיהיו לי עוד כמה שנים לשחק ולזכות בעוד תארים. זה התחיל טוב, אחרי זה היתה לי תקופה של פציעה ואז חזרתי לעצמי. נשאר עוד משחק אחד שהוא מאוד חשוב. אני מרגיש טוב לאחרונה, ההגנה התייצבה והתיאום חזר להיות יותר טוב. אני מקווה שננצח את בית"ר ונעשה עונה היסטורית. די קשה לחגוג בחדרי הלבשה המפוארים שיש פה בנתניה. אנחנו עייפים, השקענו המון, יש הרבה לחץ וזה לוקח הרבה כוחות ויש שחקנים צעירים".

"השלמנו את המשימה הראשונה העונה", המשיך בירם כיאל, כובש השער השני. "אני שמח שהבקעתי, אבל הכי חשוב היה לראות את האליפות חוזרת לכרמל. עבדנו קשה העונה, אני שמח שהבוס והצוות המקצועי נתנו לנו את השקט הדרוש. לקהל המדהים הזה מגיע להיות שמח, ומגיע הרבה תודה לאלישע לוי, איתמר צ'יזיק וכל אחד שהיה שותף לאליפות. אני לא יודע אם אתם מודעים שיענקל'ה ביקש מאיתנו לשחק כדורגל אטקרקטיבי, וכשהבוס מבקש אז אי אפשר להגיד לא. כל אחד מהשחקנים יודע לשחק כדורגל, ולפעמים צריך לשחק בשביל התוצאה ולפעמים בשביל השואו. התואר חזר הביתה, וזה הכי חשוב".

דקל קינן, שעבורו היתה זו אליפות ראשונה כשחקן מרכזי: "אליפות מתוקה מאוד, כי אני מרגיש מאוד שייך למועדון. כל העונה המון שחקני בית שותפו והיו שותפים לאליפות וזה מאוד קירב את הקהל אלינו. אנחנו חושבים רק על הגמר. אני מקווה שנזכה ואם נמשיך לשחק כמו בשני המשחקים האחרונים, אני מאמין שיהיה טוב".

"גם אם אני לא אהיה מוכן אעלה לגמר הגביע", הוסיף אייל משומר, שנעדר היום בגלל פציעה. "אני מקווה שאהיה כשיר למשחק. קצת קשה לשמוח בחדר ההלבשה הזה בנתניה, אבל ההרגשה מדהימה".

"אני לא בשלב שרוצה להתעסק במבקרים שלי", סיכם ליאור רפאלוב, "אני והקבוצה שמחים, עשינו הישג מדהים, יש לנו עוד משימה ביום שלישי וצריך לבוא מוכנים פיזית ומנטאלית לקראת הגמר. אנחנו כל כך קרובים לדאבל, נשאר לנו עוד משחק אחד, ואני מקווה שנעשה את זה".