מכבי חיפה ניצחה 0:2 בנתניה וזכתה באליפות ה-11 בתולדותיה

מכבי חיפה השלימה אליפות 11 בתולדותיה, אחרי שניצחה 0:2 בקופסה את מכבי נתניה והבטיחה לעצמה תואר ראשון השנה. בשלישי מחכה לה גמר הגביע מול בית"ר ירושלים. צפו בתקציר

התקציר באדיבות אתר ספורט 5 (סטילס: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5)

מי שחלם בתחילת העונה על אליפות ירוקה שיעמוד. יעקב שחר ואלישע לוי יכולים לשבת. איפה כל האחרים? כל הדיבורים על החוזק של בית"ר ועל פרוייקט המיליונים של שניידר בתל אביב, כל הספקולציות האלו הלכו הערב (שבת) סופית לעולמן. מכבי חיפה אלופת המדינה 2008/9. בפעם ה-11 בהיסטוריה שלה, בפעם השישית בשנות אלפיים. במילה אחת: אימפריה.

אלישע לוי: "מכבי חיפה זה מועדון עם חוסן". צפו בחגיגות האליפות | בית"ר ירושלים הביסה את בני סכנין 0:3. צפו בתקציר

עזבו אתכם מהיכולת, ממאזן הכיבושים הדל ומכל טענה שמנסה לגמד את ההישג. בספרי ההיסטוריה שום דבר לא יירשם, פרט לעובדה שחיפה שוב אלופה. בלי לשפוך מיליונים, בלי סגל מלא בכוכבים, אבל עם הרבה אמונה ונשמה. במשחק האליפות - 0:2 בקופסא על מכבי נתניה - עלו בהרכב הירוק שישה שחקנים שגדלו בחיפה, ועוד אחד שנרכש בגיל צעיר מאוד (גולסה). אליפות או לא, מדובר בדוגמא ומופת לאיך מועדון כדורגל צריך להתנהג.

יעקב שחר ישב ביציע בקופסא והרשה לעצמו לחייך סוף סוף, בייחוד אחרי השערים של טמבינקוסי פאנטני (12) ובירם כיאל (76). ניצחון ביום שלישי, בגמר הגביע מול בית"ר י-ם, והנשיא הכי מצליח בכדורגל הישראלי יוכל גם לצחוק. על גאידמק שחשב שהכסף לבדו קונה תארים. על שניידר שדיבר הרבה ועשה מעט. על מוני הראל ודניאל יאמר, שיש להם עוד הרבה ממה ללמוד. כן, הערב שחר יכול לצחוק על כולם, או לפחות על כל מי שאי פעם פקפק בו.

המשחק נפתח בצורה לא טובה עבור הירוקים, כשניר דוידוביץ' התנגש עם ברכו בדדי בן דיין ונשכב על הדשא כשהוא נאנק מכאבים. אחרי טיפול של מספר דקות, השוער עמד על רגליו ובספסל נשמו לרווחה. בדקה ה-12 על הספסל הירוק כבר היו יכולים להרשות לעצמם לחייך. טמבינקוסי פאנטני הכניס כדור לליאור רפאלוב, לירן שטראובר הקדים אותו אבל הדף את הכדור בצורה רעה הישר לרגליו של החלוץ הדרום אפריקאי, שגלגל בקלילות לשער הריק - 0:1. שער מספר 11 לפאנטני העונה בליגה.

נתניה ניסתה לחזור לעניינים ולא היתה רחוקה כשבעיטה של אלמוג כהן שפשפה את הרשת החיצונית (27). בצד השני דקל קינן, בבעיטה חדה ומפתיעה, כמעט הפתיע את שטראובר שירד וקלט. בדקה ה-40 דוידוביץ' עצר מצויין נגיחה של ביבאן פרנסמן. כשניסה להוציא מתפרצת הפריע לו קשר נתניה, שחטף מהשוער מרפק. השופט אלי חכמון התחשב בדוידוביץ', שכבר ספג כרטיס צהוב במשחק, והוציא אותו עם נזיפה בלבד.

לותר מתיאוס הוציא בהפסקה את זאביק חיימוביץ' הבלם, והכניס במקומו את הקשר התוקף אלברטו זפאטה. ההזדמנות הראשונה בחצי השני היתה של חיפה, כשבירם כיאל בעט מ-25 מ' ומצא את לירן שטראובר עירני ומוכן. בדקה ה-61 נדחף פאנטני ברחבה על ידי פרנסמן, אבל חכמון העדיף להתעלם. חמש דקות חלפו ונגיחה של שכטר בצד השני חלפה סנטימטרים ליד הקורה.

בדקה ה-73 פאנטני היה קרוב לסגור את הסיפור, כשהשתלט מצויין על כדור של גולסה. העצירה על החזה היתה מושלמת, הבעיטה שהלכה החוצה קצת פחות. שלוש דקות חלפו וזה כבר היה ברשת של שטראובר. יניב קטן הרים כדור חופשי משמאל, בירם כיאל התגנב מאחורי ההגנה והפציץ פנימה - 0:2. ההמשך היה לפרוטוקול בלבד - מכבי חיפה אלופת המדינה 2008/9.

מכבי נתניה: לירן שטראובר; קלמי סבן, זאביק חיימוביץ' (אלברטו זפאטה/46), גולן חרמון, דדי בן דיין; ביבאן פרנסמן, אלמוג כהן, רביד גזל (שלו מנשה/68), טל מעבי; דלה ימפולסקי, איתי שכטר (שניר גואטה/80).

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, דקל קינן, ליאוניד קרופניק, פיטר מסיללה; ג'ון קולמה, בירם כיאל, אייל גולסה, ליאור רפאלוב (גוסטבו בוקולי/58); יניב קטן (שלומי ארבייטמן/80), טמבינקוסי פאנטני (רוני גפני/82).