ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה את הפועל תל אביב 0:1

שער של יניב קטן ניצח עבור מכבי חיפה את הפועל ת"א 0:1 והעניק כמעט סופית את האליפות לירוקים. המארחים שלטו ללא עוררין במגרש. האדומים, שהציגו יכולת עלובה, יאלצו כנראה להסתפק במקום השני. בשבת תוכל חיפה לזכות באופן רשמי אם תנצח בקופסה. צפו בתקציר

התקציר באדיבות אתר ספורט 5 (סטילס: ניר בוקסנבאום אתר ספורט 5)

יניב קטן יזכור את המשחק הזה, אולי יותר מכל משחק אחר בקריירה שלו. כל האוהדים שלו יזכרו אותו, וגם כל המבקרים שלו. קפטן מכבי חיפה נתן הערב (שלישי) את אחת מתצוגות השיא של שחקן בליגת העל בשנים האחרונות, ובמו רגליו הביא לחיפה, כמעט בוודאות, את תואר האליפות ה-11 בתולדותיה.

יניב קטן: "זו תהיה האליפות הכי מתוקה". צפו בסיכום המשחק

זה נגמר רק 0:1 (קטן בדקה ה-61) אבל זה היה יותר מזה. חיפה הייתה גדולה בשלוש רמות על הפועל ת"א, שהציגה משחק חלש, נרפה ולא מובן. קטן היה בכל מקום, פיטם את חבריו במסירות אמן, ורק יכולת מצוינת של וינסנט אניימה, והחמצות משוועות של ליאור רפאלוב ושלומי ארבייטמן, מנעו מהפועל תבוסה צורבת.

שני מחזורים לסיום, לחיפה פור של 5 נק' על האדומים. ניצחון מול נתניה בחוץ, או מול בית"ר בבית, או הפסד נקודות של הפועל ת"א במשחקים מול הכח או נתניה, יכריעו סופית את הסיפור. והעונה הזו עוד יכולה להסתיים עם דאבל, כשגמר הגביע במרחק של קצת יותר משבוע. ושיבקרו את העונה הזו ואת היכולת של הליגה, של היריבות, וגם של חיפה, תמיד אפשר לשלוף את הקלטת של המשחק הזה ולומר: "אלופה ראויה, בכל קנה מידה".

כמה דקות ראשונות מלאות בקצב. ההזדמנות הראשונה הייתה של חיפה בדקה הרביעית, כשליאור רפאלוב נכנס לרחבה וספק הוכשל, השופט מאיר לוי השאיר את המשרוקית בפה. מיד בהתקפה הבאה חדר סמואל יבואה לרחבה, וניסה להפתיע את ניר דוידוביץ' בבעיטה לפינה הרחוקה, אבל השוער קלט היטב.

בדקה השישית נשלח יפה טמבינקוסי פאנטיני, ואליד באדיר ספק דחף, ולוי שוב החליט לא להכריע את המשחק כבר עכשיו. מיד הכדור עבר לצד השני, הפעם דימיטאר טלקיסקי ניסה, וטענות שחקני הפועל לנגיעת יד של ליאוניד קרופניק לא התקבלו. שלושה ספק-פנדלים, לוי, די בצדק, דמם.

בדקה ה-13 הצלה אדירה של וינסנט אניימה. יניב קטן מצא מצוין את רפאלוב, האחרון נכנס לרחבה על החור של דגלאס דה סילבה, אבל מול השוער הניגרי כשל והכדור יצא לקרן. חלפו שלוש דקות, ושוב אניימה במקום. פאנטיני ביצע סיבוב נהדר מעוד מסירה של קטן והשוער הדף, אל הריבאונד הגיע רפאלוב ושוב אניימה התמתח כדי לעצור, וכל זה אל מול עיני הסקאוטים של אספניול ביציע.

בדקה ה-24 ביצע אלישע לוי חילוף ראשון כפוי, אייל גולסה במקום בוקולי שכנראה מתח שריר. בדקה ה-30 שוב קטן, ביכולת שיא, מצא בכדור גדול את פאנטיני, שנכנס טוב אבל נגח רע משלושה מטרים החוצה. בדקה ה-34 עוד עצירה יפה של אניימה, לבעיטה חזקה של רפאלוב מ-18 מטרים. קטן המשיך ללהטט באגף הימני, הכניס כדור ועוד כדור לרחבה, וזרע פאניקה בהגנת האורחים. בדקה ה-43 פיטר מסיללה עלה קדימה, ומסירת הרוחב שלו מצאה את רפאלוב, שניסה בנגיעה אחת, והחמיץ.

פתיחת המחצית השנייה - באותו קצב. ירוק. פאנטיני עלה לכדור קרן בדקה ה-47 ונגח מחוץ לשער. קטן חדר לרחבה בדקה ה-49, ניסה פעמיים והשיג רק קרן. השמינית במספר של חיפה, מול 0 לאדומים. הפועל ת"א קצת יצאה מההלם, והחלה להניע כדור בצורה טובה יותר. שני המאמנים החליטו שזה זמן טוב לבצע חילוף: שלומי ארבייטמן נכנס במקום רפאלוב, שדווקא היה טוב מאוד במחצית הראשונה. ערן זהבי החליף את מהראן לאלה, שלא עשה הרבה.

בדקה ה-61 נעשה צדק בקריית אליעזר. התקפה יפה של החיפאים, הכדור נשלח לארבייטמן ברחבה, וזה הוציא כדור נקי לקטן, שבעט חזק ומדויק מ-16 מטרים לפינה של אניימה, שלא יכול היה להושיע. 0:1 ירוק.

הפועל ניסתה לעשות משהו, וזהבי המחליף קיבל כדור מטלקיסקי ונכנס חזק בדוידוביץ'. הקהל החיפאי היה בטירוף ברגעים האלה, ושחקני האורחת חיפשו תשובה להתלהבות של הירוקים, שחיפשו את השער השני שיסגור עניין. בדקה ה-76 זה כמעט הגיע, דאבל פס בין קטן לארבייטמן הציב את האחרון מול אניימה, אבל הבעיטה הלכה החוצה. כעבור שלוש דקות שוב קטן לארבייטמן, ושוב בעיטה חזקה החוצה.

בדקות שנותרו חיפה הראתה שגם הגנה היא יודעת לשחק נכון, וביכולת הנוכחית של הפועל היה לה קשה מאוד לחדור ולפרוץ את מרכז השדה המעובה של חיפה, ואת דוידוביץ', ששמר על קור רוח מול כל כדור. עוד קרן של הפועל לא הביאה כלום, לוי שרק, וזהו ערב ירוק. 0:1 לחיפה בסיום.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אלון חרזי, דקל קינן, ליאוניד קרופניק, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי (אייל גולסה 24'), ליאור רפאלוב (שלומי ארבייטמן 56'), בירם כיאל, יניב קטן, טמבינקוסי פאנטיני (עמרי אפק 80').

הרכב הפועל ת"א: וינסנט אניימה, דגלאס דה סילבה, ואליד באדיר, אלין טופוזאקוב, יגאל אנטבי, אביחי ידין (עמרי קנדה 63'), ביבראס נאתכו, גילי ורמוט (ויקטור מרעי 77'), דימיטאר טלקיסקי, מהראן לאלה (ערן זהבי 56'), סמואל יבואה.