ליגת העל: הפועל תל אביב ומכבי תל אביב נפרדו בתיקו 1:1

הפועל ת"א הוליכה 0:1 בדרבי מפנדל של אניימה ושלטה במשחק, אך נרדמה במחצית השנייה ואיפשרה למכבי ת"א להשוות ל-1:1 משער של שבחון. המרוויחה העיקרית מהתיקו - מכבי חיפה, שנשארת במקום ה-1. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5 (סטילס: אתר ספורט 5)

את המשחק הזה מכבי ת"א לא תכניס לפנתיאון המשחקים המובחרים שלה, זה אפילו לא היה קרוב לזה. אבל אם יש דבר אחד שיכול לנחם את האוהדים הצהובים, זה שאם הפועל תזכה העונה באליפות, זה לא יהיה על מצפונם. בעונה שכזאת, גם זה משהו. מכבי ת"א חילצה הערב (ראשון) 1:1 בדרבי למרות משחק רע מאוד, ודאגה להשאיר בפסגה את מכבי חיפה עם 56 נקודות, 2 יותר מהאדומים. אחרי שבשבוע שעבר לקחו נקודות לירוקים והעלו את היריבה העירונית לפסגה, הצהובים החזירו את החוב. וינסנט אניימה כבש ראשון בפנדל, יוסי שבחון שעלה כמחליף השווה. אבי נמני המורחק לא הורשה לשבת בשער 8 וראה את המשחק בטלוויזיה בחדר ההלבשה. קוסטאס קפיטאניס, השופט שהגיע מקפריסין, לא היה מושלם אבל גם לא הורגש יתר על המידה, וטוב שכך.

איך הפך דגלאס דה-סילבה למוביל מרוץ האליפות של הפועל ת"א?; נמני: "אני לא חזיר". צפו בסיכום המשחק

איך הייתה האווירה בבלומפילד? מדהימה כרגיל. הדשא? משובח מתמיד. הכדורגל? ב-10 הדקות האחרונות לא ראינו כלום מאף אחת משתי הקבוצות, אולי המתח עשה את שלו. בדקה ה-13 הזדמנות טובה ראשונה להפועל ת"א, נאתכו קיבל כדור מיבואה וניסה להחזיר לו אבל מישאלוב היה במקום והרחיק. דקה אח"כ עוד הזדמנות טובה, שוב נאתכו, שהפעם בעט לשער אבל יבריץ' זינק טוב והדף.

הדקות חלפו ועל המגרש נראתה רק קבוצה אחת - הפועל ת"א. האדומים שלטו ללא עוררין ונראה היה שהשער הוא רק עניין של זמן. הצהובים על המגרש, ביציע ובחדר ההלבשה התחילו להבין שהבעיות שלהם העונה קצת יותר חמורות מסתם טעויות שיפוט.

בדקה ה-33 הלחץ האדיר של הפועל ת"א נשא פרי. בן לוז הכניס כדור אדיר לאביחי ידין, גיז'רמו ישראלביץ' הפריע לקשר הפועל לבעוט, ידין נפל ברחבה והשפוט הקפריסאי הצביע על הנקודה הלבנה. וינסנט אניימה, כרגיל, עשה את כל הדרך לרחבת מכבי כדי להכניע את יבריץ', 0:1 מוצדק להפועל ת"א.

הפועל המשיכה לשלוט, מכבי המשיכה לבייש את אוהדיה, ובדקה ה-45, תאמינו או לא, הגיעה ההזדמנות הראשונה של הצהובים להשוות. כדור קרן של בוזגלו פגע באביחי ידין וכמעט הכניע את אניימה, אבל הקורה הצילה את האדומים שירדו להפסקה ביתרון 0:1.

בדקה ה-57 טעות של השופט הקפריסאי. ליאור ז'אן הכשיל את יבואה, הכדור הגיע לזהבי במצב של אחד על אחד מול יבריץ', אבל קפיטאנוס שרק לעבירה במקום לתת לאדומים לנצל את חוק היתרון. בניגוד גמור למהלך המשחק, מכבי ת"א הצליחה להשוות. בדקה ה-71 הגיע כדור חופשי של בוזגלו ליבוריאן שבעט משני מטר, אניימה הצליח להדוף. הכדור החוזר הגיע לשבחון שעלה מהספסל פחות מ-10 דקות קודם לכן כדי לבעוט משבעה מטרים לרשת, 1:1 בדרבי.

השער העיר את הצהובים שהתחילו לשחק ואף הגיעו למספר הזדמנויות ליד שערו של אניימה, הטובה שבהן הייתה בעיטה של בוזגלו מ-18 מטרים שנהדפה על ידי השוער הניגרי. בדקה ה-87 עוד בעיטה טובה של בוזגלו, הפעם מ-16 מטרים, אניימה שוב עצר. בדקה ה-90 הצהובים כמעט הדהימו את האדומים, בוזגלו הרים לרחבה, סקוט סילי נגח ממצב מצוין לידיים של שוער הפועל. 1:1 בסיום.

הפועל ת"א: וינסנט אניימה, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, אלין טופוזאקוב, יגאל אנטבי, אביחי ידין (ויקטור מרעי 90), ביראס נאתכו, בן לוז (מהראן לאלה 77), גילי ורמוט, ערן זהבי (עדן בן בסט 77), סמואל יבואה.

מכבי ת"א: דרגוסלאב יבריץ', יובל שפונגין, איגור טומאסיץ', אבי יחיאל, שרן ייני, ליאור ז'אן (יוסי שבחון 62), משה מישאלוב (דולי ג'ונסון 46), גיז'רמו ישראלביץ', מאור בוזגלו, חיים מגרלשווילי (סקוט סילי 46) , איליה יבוריאן.