ליגת העל: צפו בתיקו 1:1 בין מכבי תל אביב למכבי חיפה

מכבי חיפה סיימה בתיקו 1:1 עם מכבי ת"א אחרי שער של פאנטני מנבדל. הפועל ת"א עדיין ראשונה, אבל רק בהפרש שערים. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5

שישה מחזורים נותרו לסיום עונת 2008/09 ויותר צמוד מזה באמת שלא יכול להיות. מכבי ת"א ומכבי חיפה נפרדו הערב (ראשון) ב-1:1 בבלומפילד ולפיכך הפועל ת"א, שניצחה את הפועל פ"ת, נותרה ראשונה בטבלה. גם לה וגם למכבי חיפה יש 53 נקודות, אך הפרש השערים שלה עומד על 20+ בעוד שזה של הירוקים עומד על 19+.

אבי נמני: "בכיינים? יש עובדות". צפו בסיכומים מבלומפילד | הפועל תל אביב ניצחה ועלתה, זמנית, למקום הראשון | בית"ר ירושלים ניצחה את מכבי פ"ת 0:2 | הכח נכנעה לבני יהודה

חזרה למכבי ת"א. חיים מגרלשווילי כבש שער יתרון בדקה ה-23 אחרי אסיסט יפה מאוד של שרן ייני, זאת למרות שבדקות הפתיחה האורחים שלטו (בוקולי מצא את המשקוף בדקה ה-5). שערים של ארבייטמן ויבוריאן נפסלו בטענה מוצדקת לנבדל אבל בדקה ה-78 פאנטני מצא את הרשת של יבריץ' כאשר גם הוא בעמדת נבדל, והפעם הדקל נשאר למטה והשער אושר. השופטים שוב נגד מכבי ת"א, מזל שאבי נמני כבר מושעה... שחקני מכבי יקבלו הזדמנות 'לתקן את העוול' בשבוע הבא, בדרבי האחרון של העונה.

האיתות הראשון הגיע מכיוון האורחים כאשר בדקה החמישית כדור חופשי של ליאור רפאלוב עלה לרחבה, ההרחקה לא היתה טובה וגוסטבו בוקולי עצר וירה מ-20 מטרים למשקוף. רפאלוב המשיך להיות פעיל ובדקה ה-15 הוא הטעה טוב והעלה כדור לרחבה, אבל ארבייטמן פספס את הנגיחה.

בדקה ה-19 ישראלביץ' ניצל איבוד של קטן והקפיץ מצוין לבוזגלו. החלוץ ניסה משהו בין מסירה לבעיטה והכדור הלך החוצה. בדקה ה-23 התקפה יפה של החיפאים הסתיימה עם כדור רוחב שטוח וטוב של כיאל, ארבייטמן הקדים את יבריץ', אבל הכדור הלך מעל לשער. בדקה ה-23 מכבי הפתיעה עם הראשון. שרן ייני ראה את חיים מגרלשווילי פורץ בצד שמאל ושלח לו פאס סופר מדויק. הקשר נכנס לרחבה והפציץ את הפינה הקרובה של דוידוביץ' - 0:1 למכבי תל אביב.

האורחים ניסו להגיב עם מתפרצת בניהולו של יניב קטן בדקה ה-35. הכדור הלך לאגף וחזר אל קטן שירה מ-16 מטרים כדור שנהדף לקרן. אלישע לוי שלח את פאנטני למערכה על חשבון רפאלוב אבל בתחילת המחצית השניה היה זה ארבייטמן שקיבל הזדמנות אחרי קרן, אבל הכדור הלך החוצה. בדקה ה-54 ארבייטמן סוף סוף מצא את הרשת אחרי מסירת רוחב טובה של משומר, אבל הדגל עלה והשער נפסל. ההילוכים החוזרים אישרו שאכן היה נבדל.

בדקה ה-61 פאנטני קיבל כדור מקטן ברחבה והצליח להקפיץ פעמיים, להסתובב מצוין ולבעוט מהאוויר, אבל הכדור הלך החוצה והרס את מה שהיה יכול להיות שער העונה. בדקה ה-71 זה היה שוב פאנטני עם ההזדמנות אחרי שמסירת רוחב מצד ימין נהדפה רע, אבל טומאסיץ' השתטח והדף את הבעיטה של החלוץ מעשרה מטרים.

בדקה ה-77 היה זה תורה של מכבי ת"א לכבוש שער שנפסל בגלל נבדל. מהלך יפה של דולי ג'ונסון המחליף הניב כדור רוחב לאיליה יבוריאן, שכבש מקרוב, אבל הדגל עלה. חיפה יצאה להתקפה בסיומה גוסטבו בוקולי הגביה מ-16 מטרים לפינה הרחוקה ומצא את פאנטני שנגח פנימה. גם כאן היה נבדל, אבל הפעם הדגל נשאר למטה - 1:1 בבלומפילד.

חיפה לחצה בניסיון להשיג את ההכרעה. בדקה ה-90 פאנטיני העביר רוחב שעבר את קו השחקנים הראשון והגיע לבוקולי שניצב לבד לגמרי 7 מטרים מהשער. הברזילאי בעט בכדור ראשון אבל שפונגין עמד בינו לבין השער והציל. חיפה טענה ליד, אבל תבריזי לא שרק.

מכבי ת"א: דרגוסלאב יבריץ', יובל שפונגין, אבי יחיאל, איגור טומאסיץ', שרן ייני, מושיקו מישאלוב, ג'ונתן אסוס, חיים מגרלשווילי, גיז'רמו ישראלביץ' (דולי ג'ונסון 73), יוסי שבחון (דן רומן 66), מאור בוזגלו (איליה יבוריאן 75).

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, לאוניד קרופניק, דקל קינן, פיטר מסיללה, בירם כיאל (עמרי אפק 80), ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, ליאור רפאלוב (פאנטני 46), יניב קטן, שלומי ארבייטמן (אוסיי ראנספורד 76).