הנרקיסים של הביצה

אחרי שנים של דשדוש בתחתית, חזרה בני יהודה לצמרת בזכות שחקנים צעירים ורעבים. הכירו את אלירן עטר וחבריו -הסחורה החמה בשוק ההעברות בשנים הקרובות

לפני קצת פחות מעשור שנים, זכתה הפועל תל אביב בדאבל, כשבין שחקני המפתח שלה היו צעירים שכונו "התינוקות של קשטן". שחקני הרביעייה המובילה - כפיר אודי, פיני בלילי, סלים טועמה ועומרי אפק - היו כולם בסביבות גיל 20. מאז אותה שנה, לא הצליחה אף קבוצה ליצור תלכיד צעירים מוכשר שיוביל אותה לתארים, עד העונה. אז אולי התואר היחיד שיזכה בו גיא לוזון יהיה אליפות הגליצ'ים על הקווים, אבל לחבורה הצעירה והלוחמת שהוא מריץ על הקווים בבני יהודה יהיה בו חלק לא קטן. האתגר, כמו תמיד במציאות של קבוצת תחתית, יהיה לשמור את הג'וקרים האלה קרוב לחזה, במיוחד אם יככבו בטדי מול בית"ר ירושלים.

דין מורי >>>

עבר
תאריך לידה: 8/11/1988
עמדה: בלם
מחלקת נוער: הצטרף לילדים של בני יהודה בגיל 13
הופעת בכורה: עונת 2006/7 נגד מכבי חיפה

הווה
מורי זכה בחולצת ההרכב במחזור הראשון של העונה, אחרי שטופס השחרור של הבלם הזר איבן גארידו לא הגיע בזמן, ומאז לא הפסיד אפילו דקת משחק אחת. הוא כבש מול עירוני קריית שמונה, נגח שער עצמי אומלל מול מכבי חיפה וספג 4 כרטיסים צהובים, אבל הרויח בזכות זימון לנבחרת ישראל הבוגרת לקראת צמד המשחקים מול יוון.

עתיד
נתונים כמו גובה, פיסיות, משחק ראש טוב ויציבות הופכים אותו לבעל עתיד גדול בליגה שלנו, ואולי אפילו יותר. לחברים הצנועים בשכונה יש שנה או שנתיים להנות ממנו, לפני שימשיך הלאה.

עוז ראלי >>>

עבר
תאריך לידה: 22/12/1987
עמדה: מגן שמאלי(יכול לשחק גם בקישור)
מחלקת נוער: בני יהודה
הופעת בכורה: עונת 2004/5 נגד הפועל כפר סבא

הווה
את העונה הוא פתח כשחקן ספסל בדרך כלל, אבל בשבועות האחרונים הוא בהרכב. בסך הכל פתח בהרכב ב-14 משחקים, מתוכם הוחלף בשלושה, ועלה כמחליף פעמיים. ראלי, שחקן פיסי כמתבקש אצל גיא לוזון, ספג 6 כרטיסים צהובים.

עתיד
אחרי שיתפוס מקום של קבע בהרכב בני יהודה, ולאור מצוקת המגנים השמאליים בליגת העל ובנבחרת, כל העתיד עוד לפניו.

לירוי צעירי >>>

עבר
תאריך לידה: 2/3/1989.
עמדה: קשר אחורי
מחלקת נוער: בני יהודה
הופעת בכורה: עונת 2006/7 נגד מכבי חיפה. מאז הספיק לחזור לנוער עד שבעונה שעברה הפך לשחקן הרכב תחת יעקב אסייג וחזי שירזי. לירוי הוא בנו של עופר צעירי, שחקן הקבוצה בשנות ה-80.

הווה
העונה צעירי מבלה בעיקר על הספסל. הוא פתח בהרכב ב-8 משחקים, ועלה מהספסל 3 פעמים בלבד. ועדיין, כבש את השער שהביא לבני יהודה את הניצחון הראשון העונה, 0:1 על מ.ס אשדוד במחזור השישי. זומן לנבחרת הצעירה לקראת התיקו 1:1 מול קזחסטן, אך לא שותף.

עתיד
נראה כמו השחקן שבני יהודה תהנה ממנו בשנים הקרובות, אך לפני כן צריך לעשות את קפיצת המדרגה שתוביל אותו להרכב.

תמיר כחלון >>>

עבר
תאריך לידה: 29/10/1987
עמדה: קשר התקפי
מחלקת נוער: מכבי תל אביב
הופעת בכורה: עונת 2006/7, במדי מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה בגביע הטוטו

הווה
עשה את הפריצה שלו במסע ההישרדות המופלא של בני יהודה בעונה החולפת, אבל השנה בעיקר מתנדנד בין ההרכב לספסל. הוא פתח ב-12 משחקי ליגה (הוחלף בתשעה מהם) ועלה כמחליף מהספסל 7 פעמים. כבש שני שערים: במחזור ה-22 מול בני סכנין וב-25 מול מכבי נתניה. שני המשחקים הסתיימו ב-0:2 לבני יהודה. לכחלון שני בישולים.

עתיד
הקשר מושאל ממכבי תל אביב כבר עונה שלישית, אבל הצהובים היו רוצים לראות אותו חוזר בעונה הבאה. יהיה מעניין לראות אם יחליט להישאר כשחקן מרכזי בבני יהודה, או לנסות ולבנות לעצמו מעמד במכבי תל אביב. אם לשפוט על פי היסטורית שחקני הבית של הצהובים, עדיף לו להישאר בינתיים בשכונה.

קובי מויאל >>>

עבר
תאריך לידה: 12/6/1987
עמדה: קשר אחורי
מחלקת נוער: בית"ר ירושלים
הופעת בכורה: עונת 2004/5 במדי בית"ר ירושלים נגד הפועל חיפה.
היסטוריה: זכה להרבה קרדיט מלואיס פרננדז ויוסי מזרחי בבית"ר ירושלים, אבל מאז ששניהם עזבו מויאל לא מצא את מקומו בקבוצה. בעונה שעברה הושאל להפועל כפר סבא, ובתחילת העונה הנוכחית לבני יהודה.

הווה
מויאל נכנס להרכב לראשונה במחזור השישי, ועם הזמן דחק ממנו את הזר הקרואטי הרוויה קובאצ'ביץ'. בסך הכל, הוא פתח בהרכב 14 פעמים (הוחלף 5 פעמים) ועלה מהספסל 6 פעמים. למויאל, דינמו אגרסיבי במרכז המגרש, יש העונה כבר 7 צהובים.

עתיד
חברים ששיחקו עם מויאל בכפר סבא, מספרים שכל מה שעניין אותו זה לחזור לבית"ר ירושלים, בשל תחושת ההחמצה מכך שבני דורו, עמית בן שושן ואבירם ברוכיאן, מצאו את מקומם בקבוצה והוא לא. בתום העונה מויאל יחזור לבית"ר מתונה יותר, כלכלית ומקצועית, ובה הוא מקווה להפוך לגורם מרכזי יותר.

תומר חמד >>>

עבר
תאריך לידה: 2/5/1987
עמדה: חלוץ
מחלקת נוער: מכבי חיפה
הופעת בכורה: 17/1/2006 במדי מכבי חיפה נגד בני סכנין בגביע הטוטו
אחרי שנתיים וחצי ומעט מדי דקות משחק במכבי חיפה, הושאל חמד למכבי הרצליה איתה ירד ליגה בשנה שעברה, והעונה נחת בבני יהודה.

הווה
חמד פתח ב-15 משחקי ליגה (הוחלף בשבעה מהם), ועלה כמחליף מהספסל 9 פעמים. הוא כבש שער אחד בלבד, מול מכבי פתח תקווה במחזור ה-21, ובישל שלושה.

עתיד
למרות ההזדמנויות שקיבל ועדיין מקבל מגיא לוזון, הצליח חמד למצוא את הרשת רק פעם אחת, לאחר לא מעט החמצות. לא מדובר בסקורר אלא בחלוץ טקטי יותר, שמשקיע אנרגיה בתנועה ומשחק הגנה. בכל מקרה - קשה לראות אותו חוזר לכור מחצבתו בעונה הבאה.

אלירן עטר >>>

עבר
תאריך לידה: 17/2/1987
עמדה: חלוץ
מחלקת נוער: בני יהודה
הופעת בכורה: 17/4/2004, מול הפועל פתח תקווה.
עד העונה הזו, כיכב יותר במדורי הפלילים מאשר במדורי הספורט. עטר נעצר באפריל 2006 אחרי שגנב תיקים מנשים, הורשע ונידון לשישה חודשי עבודות שירות.

הווה
העונה הוא פתח ב-19 משחקי ליגה (הוחלף ב-11 מהם), וכבש 9 שערים שהזכור מכולם הוא שער המספרת המדהים מול מכבי נתניה במחזור ה-19. הוא אחד המועמדים לזכיה בתואר תגלית העונה, ביחד עם שמעון אבוחצירה מהפועל פתח תקווה ומהראן לאלה מהפועל תל אביב.

עתיד
על פי הלחשושים שכבר החלו, מכבי תל אביב מוכנה לעשות הרבה כדי שעטר ילבש צהוב בעונה הבאה. אבל לא משנה איפה הוא ישחק, אחרי עונת פריצה כל כך מרשימה תהיה לעטר משימה לא פחות קשה: לשמור על יציבות.