ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה באשדוד 0:3 וחזרה למקום הראשון

אחרי שזייפה במשך תקופה ארוכה, חזרה מכבי חיפה לשחק כדורגל עם ניצחון חוץ על מ.ס אשדוד 0:3. ארבייטמן, רפאלוב ובוקולי כבשו והחזירו את הירוקים למקום הראשון. הפער מהפועל ת"א - 2 נקודות. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5 (סטילס: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5):

אחרי חמישה משחקים עלובים, עם שני שערים בלבד ו-7 נקודות מתוך 15, הגיע הזמן שמכבי חיפה תראה לנו למה היא מובילה את הטבלה במשך תקופה כל כך ארוכה. הערב (שני), אולי בגלל שירדו למקום השני במשך קצת יותר מ-48 שעות, הירוקים נראו סוף סוף כמו אלופים בפוטנציה. באיצטדיון הי"א, מול מ.ס. אשדוד, החבורה של אלישע לוי כבשה שלושה שערים יפים, גם החמיצה לא מעט, וירדה עם 0:3 מרשים שהבטיח לה שבוע נוסף במקום הראשון. איש המשחק, ללא ספק, היה גוסטבו בוקולי שבישל פעמיים והשלים עם שער נהדר. הקשר הברזילאי, שזכה השבוע להארכת חוזה, הצדיק את האמון כשמסר נפלא לשלומי ארבייטמן (דקה 19), הגביה מצויין לליאור רפאלוב (63), והפציץ מ-25 מ' לרשת של דרגאן סטויקיץ' (71). לפחות עד שבוע הבא, אז יפגשו הירוקים את הפועל פ"ת בקרית אליעזר, יעקב שחר בהחלט יכול להיות רגוע. או לפחות לנסות.

אלישע לוי: "אנחנו נמצאים בקו עלייה". צפו בסיכום המשחק

ההזדמנות הרצינית הראשונה הגיעה בדקה ה-10. אוסיי ראנספורד הרים מצד ימין, שלומי ארבייטמן התרומם נפלא אבל נגח הישר לידיו של דרגאן סטויקיץ'. תשע דקות חלפו, והפעם החלוץ הצדיק את הקרדיט שקיבל. יניב קטן העביר לגוסטבו בוקולי, הקשר הברזילאי מצא את ארבייטמן שבבעיטה חדה, מ-10 מ' אלכסונית, העלה את חיפה ל-0:1.

אשדוד לא ממש נכנסה למשחק ורק חוסר ריכוז של של ראנספורד, שבמקום לעצור כדור העדיף לנסות ולבשל בנגיחה לארבייטמן, מנעה מחיפה לעלות ליתרון של שני שערים. רק בדקה ה-39 רשמו המקומיים מצב כיבוש ראשון, כשעידן שריקי בעט מתוך הרחבה אבל ניר דוידוביץ' הדף מצויין.

דקה בתוך המחצית השניה הספיקה ליניב קטן לשחרר פצצה מקצה הרחבה שפספסה במעט את המסגרת. חמש דקות חלפו, בירם כיאל מצא את ארבייטמן בכדור מדוייק אבל הבעיטה של האחרון הלכה הישר לידיו של סטויקיץ'. המצבים של חיפה המשיכו ליפול אחד אחרי השני, והפעם היה תורו של כיאל להחמיץ לבד מול סטויקיץ' כשאת הריבאונד בעט ראנספורד החוצה.

ליאור רפאלוב החליף את ראנספורד בדקה ה-57, ותוך שש דקות הוא כבר עלה על הלוח. גוסטבו בוקולי הרים משמאל, רפאלוב התמקם מצויין, 0:2 למכבי חיפה. שתי דקות חלפו והירוקים חזרו להחמיץ: קטן קיבל כדור לבד מול סטויקיץ' אבל בעט לגופו.

בדקה ה-70, אחרי שני בישולים, הגיע תורו של בוקולי לעלות גם על לוח הכובשים. הקשר קיבל כדור על קצה הרחבה, הרים רגל ושלח פצצה שנעצרה רק ברשת - 0:3 והסיפור גמור.

מ.ס. אשדוד: דרגאן סטויקיץ'; ליאור ראובן, כריסטיאן גונזאלס, מתן אוחיון, אדיר טובול; לובומיר קוביצה, משה אוחיון (קובי דג'אני/60), יוסי אופיר (שי הולצמן/46), דוד רביבו; אמיר לביא (ברוך דגו/60), עידן שריקי.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, דקל קינן, ליאוניד קרופניק, פיטר מסיללה; ג'ון קולמה, בירם כיאל (אייל גולסה/74), גוסטבו בוקולי, אוסיי ראנספורד (ליאור רפאלוב/57); יניב קטן, שלומי ארבייטמן (טמבינקוסי פאנטני/80).