ליגת העל: מכבי נתניה ניצחה את בית"ר ירושלים 0:1 בקופסה

אחרי שכמעט ולא שיחק בשבועות האחרונים, ענה שלו מנשה למאמן שלו עם שער חשוב שקבע 0:1 על בית"ר ירושלים בקופסה והשאיר את מכבי נתניה במרוץ האליפות. הפער ממכבי חיפה - 3 נקודות בלבד. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5

בעונה שעברה מכבי נתניה סיימה כסגניתה של בית"ר ירושלים, אבל לא ממש איימה על התואר. אבל זה היה בשנה שעברה. העונה, עם לותר מתיאוס על הקווים, מדובר בקבוצה אחרת לחלוטין, קבוצה שלא מפחדת מאף אחד. הערב (ראשון) הנתנייתים גברו 0:1 על האלופה, קיצצו את הפער ממכבי חיפה ל-3 נקודות והשאירו את האקס ראובן עטר, למרות הריצה היפה בשבועות האחרונים, במרחק של 6 נק' מהפסגה. אחרי 45 דקות בינוניות למדי, הגיעה אחת המחציות הגדולות של נתניה העונה. שלו מנשה ואיתי שכטר הגיעו לאינספור מצבים, גם סיאבונגה ובלאנקו עשו את שלהם, ולמרות התוצאה הנמוכה (מנשה/47), החבורה של מתיאוס יכולה להיות מרוצה. האמת, הגיע להם יותר.

ראובן עטר: "הסיפור לא נגמר". צפו בסיכום המשחק

כבר בדקה ה-4 הגיעה נתניה להזדמנות מצויינת: איתי שכטר מצא את נקוסי סיאבונגה, אבל הקשר בעט מזווית קשה הישר לידיו של קאלה. מן העבר השני עמית בן שושן מסר מצויין לאבירם ברוכיאן שלבד מול שטראובר בעט לידיו של השוער (8). דקה חלפה וכדור קרן של דריו פרננדס כבר עבר את שטראובר אבל קלמי סבן הציל בנגיחה מהקו.

בדקה ה-21 כריסטיאן אלבארז נפצע ברגלו והוחלף על ידי ניר נחום. עד המחצית לא נרשמו אירועים משמעותיים. שתי דקות אחרי החזרה מההפסקה, הכל השתנה.

למה נתניה לא באמת רצה לאליפות?

שלו מנשה קיבל כדור מול ניר נחום, ולא ממש התרגש מהמחליף של בית"ר. הקשר עבר אותו ובעט לקורה, הריבאונד הגיע לאיתי שכטר שבעט גם הוא לאותה קורה, והפעם מנשה היה יותר מדוייק - 0:1 לנתניה.

עשר דקות אחרי השער עוד הזדמנות לנתניה מבית היוצר של מנשה ושכטר. הפעם כובש השער היה על תקן המבשל אבל החלוץ, לבד מול קאלה, התבלבל ומעד. מן העבר השני בעיטה של אלירן דנין חלפה סמוך לקורה של שטראובר (63). שתי דקות חלפו, ושכטר רשם את אחת ההחמצות הגדולות העונה. כדור רוחב של טל מעבי הגיע לקאלה שהדף לא טוב, החלוץ הגיע ראשון אבל מ-5 מ' בעט לשמיים. בהתקפה לאחר מכן עוד מצב לשכטר, הפעם הבעיטה שלו מ-10 מ' הלכה החוצה.

בדקה ה-70 גם שמעון גרשון נפצע והוחלף על ידי דוד אמסלם. חמש דקות חלפו ושוב פעם מצב ליד השער של קאלה: שלו מנשה הפציץ מקצה הרחבה, הכדור פגע במשקוף, נחת על ממש על הקו והלך החוצה. בלאנקו, שהגיע ראשון לריבאונד, לא הצליח לנצל אותו. בדקה ה-81 עוד הזדמנות לנתניה, הפעם שכטר סידר לסיאבונגה אחד על אחד עם קאלה. השוער הקרואטי הדף מצויין, אבל לבית"ר זה לא ממש עזר. 0:1 בסיום, נתניה חזק במירוץ האליפות, בית"ר מתרחקת.

מכבי נתניה: לירן שטראובר; קלמי סבן, אוראל דגני, לואיס מרין, ביבאן פרנסמן, טל מעבי; אלמוג כהן (רביד גזל/66), נקוסי סיאבונגה, אלברטו בלאנקו, שלו מנשה; איתי שכטר (אבי קנפו/90).

בית"ר י-ם: טברטקו קאלה; כריסטיאן אלבארז (ניר נחום/21), אריק בנאדו, שמעון גרשון (דוד אמסלם/70), אלירן דנין; עידן טל (מיכאל זנדברג/66), עידן ורד, דריו פרננדס, אבירם ברוכיאן; ברק יצחקי, עמית בן שושן.