ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה את הפועל תל אביב 1:2 בטדי

בית"ר ירושלים ניצחה את הפועל ת"א 1:2 בטדי ורחוקה 5 נקודות בלבד מהמקום הראשון. מאיר לוי שרק לפנדל שלא היה למארחים והרחיק את אניימה, אבל התערבות הקוון מנעה פאדיחה. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5 (סטילס: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5):

ראובן עטר: "הקבוצה חזרה לשחק". צפו בסיכום המשחק ובתגובות

בית"ר ירושלים יכולה לסמן 'וי' אחד מתוך שניים. קבוצתו של ראובן עטר השיגה הערב (שני) 1:2 ביתי על הפועל ת"א והשאירה את עצמה חזק במאבק האליפות. לגבי כל עניין הנקמה, לא בטוח שכך תיארו לעצמם אוהדי הדאבליסטית את הניצחון שיבטל את התבוסה בבלומפילד, אבל זה לא גורע ולו במקצת מההישג. שער עצמי של קנדה (משחק ליגה שלישי מתוך הארבעה האחרונים ששחקן אדום כובש לצד הלא נכון) ועוד אחד של אבירם ברוכיאן נתנו יתרון נוח במחצית הראשונה, כיבוש הבכורה של ויקטור מרעי באדום (במשחק הבכורה שלו בקבוצה) צימק במחצית השניה וסה"כ בהחלט אפשר להגדיר את המשחק בטדי כאחד מהיותר טובים שראינו העונה.

שער עצמי של קנדה (משחק ליגה שלישי מתוך הארבעה האחרונים ששחקן אדום כובש לצד הלא נכון) ועוד אחד של אבירם ברוכיאן נתנו יתרון נוח במחצית הראשונה, כיבוש הבכורה של ויקטור מרעי באדום (במשחק הבכורה שלו בקבוצה) צימק במחצית השניה וסה"כ בהחלט אפשר להגדיר את המשחק בטדי כאחד מהיותר טובים שראינו העונה.

ואי אפשר בלי השיפוט, אבל בניגוד לרוב האיזכורים, הפעם רק מילים טובות למאיר לוי שפסק על פנדל שגוי לטובת המארחים ואף הרחיק את וינסנט אניימה, אבל היה מספיק מודע כדי לשנות את ההחלטה בעצת הקוון, עאבד אל עוברה. בסיכומו של עניין, הפועל עדיין שניה אבל לנתניה, וכעת גם לבית"ר יש רק נקודה אחת פחות. בדיוק 10 מחזורים לפני תום העונה, הצמרת פתוחה לחלוטין.

כבר בדקה השלישית ברק יצחקי בחן את אניימה עם בעיטה מ-20 מטרים, אבל השוער הגיב טוב. דקה לאחר מכן בן שושן ניסה את כוחו, אבל הכדור היה גבוה מדי. בדקה השביעית שמעון גרשון תיקל את דימיטאר טלקיסקי בצורה חריפה. הבולגרי התאושש אחרי טיפול. בדקה ה-12 גילי ורמוט התפנה במרכז השדה והכניס מצוין את דה סילבה, אבל קאלה הגיע קודם.

בית"ר יצאה למתפרצת ועמית בן שושן עקף את קנדה בצד ימין ושלח רוחב טוב שהגיע לברוכיאן, אבל הבעיטה מ-13 מטרים היתה גבוהה מדי. בדקה ה-21 דנין קיצץ את לאלה בימין, טלקיסקי העלה את הכדור החופשי טוב ורק חוסר ריכוז של החלוץ מנע ממנו להסיט פנימה בכדור ראשון.

בדקה ה-31 בית"ר עלתה על הלוח. איבוד כדור של אביחי ידין הפך להתקפה מתפרצת שהוביל עמית בן שושן בצד ימין. מספר 7 הוסיף כדור רוחב מצויין לעידן ורד, שניסה להכניס לאמצע אבל הכדור פגע בעמרי קנדה וחדר לרשת - 0:1 לבית"ר ירושלים.

שש דקות לאחר מכן זה כבר השני. אבירם ברוכיאן החליף מסירות עם ברק יצחקי ושיגר בעיטה לא חזקה מ-18 מטרים. הכדור פגע באחד משחקני ההגנה האדומים והטעה את אניימה - 0:2 לבית"ר ירושלים
.
10 דקות בתוך המחצית השניה גוטמן ערך חילוף כפול והעניק הופעת בכורה באדום לויקטור מרעי, החלוץ הצעיר שהגיע מבית"ר נס טוברוק. בדיוק שש דקות לאחר מכן הגיע שער הבכורה של הילד. התקפה מעולה מצד ימין הסתיימה עם כדור רוחב מעולה של גילי ורמוט. מרעי בא לפינה הקרובה כמו שצריך ונגח פנימה משלושה מטרים - 1:2 להפועל ת"א.

בדקה ה-67 המשחק הטעון גם ככה הפך לרותח. עמית בן שושן נשלח בכדור עומק ועבר את קנדה בלי בעיה. החלוץ הגיע לאניימה, שהוציא את הכדור בצורה נקיה, אבל מאיר לוי החליט שהיה פנדל והרחיק את השוער. רק אחרי התייעצות עם הקוון, עאבד אל עוברה, חזר בו השופט מההחלטה מעוררת המחלוקת.

הפועל ניסתה לחזור ולהשוות אבל בדקה ה-83 דווקא בית"ר היתה קרובה כאשר יצחקי הפציץ את המשקוף של אניימה מ-23 מטרים. מאיר לוי הוסיף 4 דקות אבל הרשתות לא זזו פעם נוספת.

בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלבארז, אריק בנאדו, שמעון גרשון, אלירן דנין, דריו פרננדס, שמואל קוזוקין (ניר נחום 64), עידן ורד (מיכאל זנדברג 64), אבירם ברוכיאן (דוד אמסלם 90) עמית בן שושן, ברק יצחקי.

הפועל ת"א: וינסנט אניימה, עמרי קנדה, אלין טופוזאקוב, וואליד באדיר, יגאל אנטבי, דגלאס דה סילבה, אביחי ידין (ויקטור מרעי 52), גילי ורמוט, דימיטאר טלקיסקי (עדן בן בסט 81), בן לוז (ערן זהבי 52), מהראן לאלה.

שופט: מאיר לוי