אבי נמני: "נעקור את הנאיביות מהשורש"

מאמן מכבי ת"א, אבי נמני, על ההפסד השלישי העונה בדרבי, 3:1 מול הפועל ת"א. אלי גוטמן: "צריך לקחת את הדברים הטובים". צפו בסיכום המשחק ובתגובות

מאיה חסון ומוטי פשכצקי מאתר ספורט 5 מוסיפים:

במילה אחת: אכזבה. עוד דרבי ללא נצחון של מכבי ת"א, עוד מחזור ללא נקודות. ההפסד 3:1 להפועל ת"א שוב הראה את סף השבירה הנמוך של מכבי ת"א, שהובילה במשחק אך לא רק שלא השכילה לשמור על יתרונה, אלא התפרקה.

ללוח המשחקים המלא של הסיבוב השלישי | הפועל תל אביב ניצחה בדרבי 1:3 את מכבי תל אביב | לפני הדרבי חילקנו לשתי הקבוצות ציונים

דקות אחדות לפני שריקת הסיום, במצב של 2:1 להפועל, החטיא דולי ג'ונסון שער בטוח כשהוא לבד מול השער. אבי נמני יכול היה רק לתפוס את הראש. גם הוא יודע שזה היה רגע של משחק.

אם כל זה לא הספיק, הרי שנמני צפוי לעמוד לדין בעקבות דו"ח השופט, מנשה משיח. משיח יציין כי נמני צעק לעברו בסיום, בליווי תנועות ידיים מאיימות: "אתה שונא את מכבי ת"א ואני שונא את השופטים". מבקר השופטים, ראובן צ'יבוטרו, שיבח את העבודה שעשה משיח, כמו גם גורמים באיגוד השופטים.

"אין מה להגיד. זו אכזבה מאוד גדולה", ניסה נמני להסביר, "החטאנו הרבה הזדמנויות וספגנו בניגוד למה שקרה במשחק. יש נאיביות, כי להוביל 0:1 במחצית כשהפועל לא עוברת את החצי ואז לספוג שער בתוספת הזמן, זו רק נאיביות. אנחנו מחמיצים, מחמיצים ומחמיצים ואז סופגים. המשחק הזה מסכם את העונה של מכבי ת"א".

"אין לנו בעיה של יכולת. אנו מגיעים להזדמנויות אבל לא מנצלים אותן", הוסיף המאמן, "אם יש פה כאב, מעבר למשחק, הוא בגלל הקהל. אני מבין לליבם, אבל הם צריכים להבין שייקח זמן לעקור את הנאיביות מהשורש. המטרה היא להישאר בליגה ונעשה הכל כדי להתכונן מהר ככל הניתן לעונה הבאה. כרגע אני מתעסק בהשארות בליגה ואני מקווה שנבטיח אותה כמה שיותר מהר".

"יכול להיות שזו העונה של הפועל כי אם היא לא הפסידה במשחק כזה היא תגיע רחוק", סיכם נמני, "אנחנו מתעסקים בכדורגל והכי קל להיות מיואש. המשחק הזה משקף אותנו כי היה משחק טוב מאוד למרות שהפסדנו".

"אני מרגיש כמו כל השחקנים שאין לנו כבוד עצמי", אמר מאור בוזגלו, "עם המצב העגום הזה נצטרך להתאחד כולנו. אני לא יכול להתווכח עם עובדות. אנחנו קבוצת תחתית ונעשה הכל כדי לצאת משם. אחרי ה-0:1 היינו צריכים לתת את השער השני. קיבלנו גול בדקה קריטית מאוד".

קשה להיות אוהד הפועל תל אביב בימים אלו. מילא להתמודד עם הצלחה בליגה, אבל ניצחון שלישי בדרבי ואנחנו עוד במרץ? עם זה גם האוהדים האדומים הותיקים יתקשו להתמודד. הקבוצה שביססה את המורשת שלה על לוזריות ניצחה 1:3 את מכבי ת"א במשחק, שבצורה עדינה ניתן יהיה להגדיר אותו כבינוני.

במשך כל העונה מדברים על זה שהקבוצה של גוטמן זה אניימה, יבואה ועוד תשעה, אבל הפעם באדיר, ערן זהבי וטלקיסקי הפכו פיגור שנוצר משער עצמי של השוער ובלי שהחלוץ הגנאי תורם יותר מדי להתקפה. תוסיפו את העובדה ששי אבוטבול גמר את העונה ותקבלו קבוצה שמוכיחה בגרות מנטלית שבאמת נדיר לראות במקומותינו.

הדבר ההזוי ביותר שקרה לאדומים בעקבות הנצחון? אובדן הכנסה צפוי השווי 1.2 מיליון ש"ח בעקבות העובדה שישחקו בחוץ מול מכבי חיפה ובית"ר ירושלים ולא יארחו את המשחקים האטרקטיביים הללו.

"ניצחנו את הדרבי וצריך ליהנות מהרגע", אמר אלי גוטמן בסיום, "צריך לקחת את הדברים הטובים מהמשחק הזה ולהמשיך הלאה. במחצית הראשונה מכבי שלטה. היא באה עם הרבה יותר מוטיבציה והשחקנים שלה היו ראשונים לכל כדור. במחצית אמרתי לחבר'ה שזה לא יכול להימשך, ואני שמח שהם הפנימו. בחצי השני שלטנו, היינו טובים יותר והבקענו".

המאמן התייחס גם לחילופים המנצחים שעשה: "יש לנו סגל רחב ועשיתי בו שימוש. ראיתי שיש לנו בעיה בחלק ההתקפי והכנסתי את טלקיסקי וזהבי ואני שמח שזה הצליח. אבל לא צריך לצאת מגדרנו. תדירות המשחקים והקבוצות מולן נשחק זה לא דבר פשוט, ביום חמישי יש לנו את חיפה בגביע ולאחר מכן אנחנו נוסעים לטדי".

"הניצחון היום זה אופי של שחקנים, ידענו שמכבי יבואו בטירוף למשחק", אמר הקפטן וואליד באדיר, שכבש את שער השיוויון. "אחרי ה-0:1 ידענו לחזור ואני שמח שעשינו את זה. אני מסכים שזה לא היה משחק טוב שלנו. לא הגענו למשחק, אבל הניצחון הזה הוא בשביל האוהדים ובשביל שי אבוטבול, שיושב בבית. אני לא זוכר את כל ההחמצות של מכבי בסיום, אלא רק את הניצחון שלנו".

"שהכדורים ישרקו בצד שלנו כמה שרוצים, העיקר שבצד השני יהיו גולים", הסביר ביברס נאתכו את השיטה של האדומים. "אנחנו עושים את העבודה שלנו. מכבי באה ושיחקה באגרסיביות. הם פתחו טוב ואנחנו לא כל כך היינו במשחק, אבל הראנו אופי וחזרנו. מגיע כל הכבוד לידין, שהיה מצוין. כשאבוטבול לא נמצא, אני צריך לקחת הרבה יותר על עצמי, אין לי בעיה עם זה. אני מוכן לעשות כל מה שצריך".

הנהלת הפועל ת"א נענתה לבקשת סמואל יבואה לצאת לגאנה. השחקן יטוס בבוקר וישוב בבוקר יום חמישי, יום המשחק בגביע מול מכבי חיפה. החלוץ יוצא לאזכרת אימו ובמועדון מקווים שלא יהיו בעיות בטיסה בחזרה לארץ, מאחר שלא מן הנמנע שיחמיץ במצב כזה את המשחק מול הירוקים.