ליגת העל: הפועל תל אביב ניצחה את מכבי תל אביב 1:3 בדרבי

שני שערים מטווח כמעט אפס של באדיר וזהבי, ועוד אחד של טלקיסקי בתוספת הזמן, העניקו להפועל תל אביב מהפך וניצחון 1:3 בדרבי על מכבי תל אביב, בדרך לצמצום הפער בפסגה לנקודה בודדת. וינסנט אניימה כבש שער עצמי לזכות הצהובים. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5

כשווינסנט אניימה איגרף לשערו שלו בדקה ה-22 והציב את מכבי ת"א ביתרון עלה בבלומפילד ריח של שינוי. עד מהרה הוא התנדף, כשהפועל ת"א שוב הראתה אופי והשיבה בשלושה שערים. 1:3 וניצחון שלישי בדרבי שלישי העונה, במשחק שנעל את הסיבוב השני בליגת העל. וואליד באדיר דחק מקרוב את שער השיוויון בשלהי המחצית הראשונה, ערן זהבי המחליף השלים מהפך בדקה ה-73 ודמיטאר טלקיסקי רק נתן משנה תוקף להיעדר היכולת והאופי של הצהובים עם שער בתוספת הזמן.
הפועל ת"א במרחק נקודה בלבד ממכבי חיפה שבפסגה, אבל קיבלה הגרלה קשה יותר בסיבוב הבא. מכבי ת"א ונמני? קשה להתנחם ב-23 נק' מ-22 משחקים ומקום תשיעי.

במחזור הבא: בית"ר מול הפועל. ללוח המשחקים המלא | לפני הדרבי חילקנו ציונים לשתי הקבוצות | אבי נמני: "נעקור את הנאיביות מהשורש". צפו בסיכום המשחק ובתגובות

פחות מדקתיים אחרי שריקת הפתיחה מצא דולי ג'ונסון בכדור נפלא את יבוריאן ברחבה ושבר את מלכודת הנבדל, אבל אניימה הדף נפלא את הבעיטה של הארמני. מאור בוזגלו הגיע באיחור לריבאונד והמשיך לרשת החיצונית. בדקה ה-10 מצא יבוריאן את ישראלביץ', שבעט מ-19 מטר כדור שטוח שחלף ליד הקורה.

בדקה ה-15 הגיעה בעיטה של ורמוט מתוך הרחבה, אבל יבריץ' הדף לקרן ושמר על שער נקי. 6 דקות נוספות חלפו ויבוריאן חטף כדור ומצא את סילי ברחבה, אלא שאניימה שוב התמתח והדף. בעיטה אדירה של מגרלשווילי בהתקפה הבאה נעצרה בדרך לחיבור בנגיחה של באדיר. בוזגלו הגביה את כדור הקרן ואניימה איגרף ישירות לרשת שלו, שער עצמי אומלל (22) של השוער ניגרי המצוין.

בשלהי המחצית טענו הצהובים שבאדיר נגע בכדור בידו ברחבה, אבל משיח בחר בצדק להתעלם. בתוך תוספת הזמן העביר לאלה כדור רוחב מצד שמאל, הגנת מכבי לא הצליחה להרחיק ובאדיר הגיע במהירות ודחק מקרוב פנימה, 1:1 בהפסקה.

רק בדקה ה-56 הגיעה בעיטה רצינית ראשונה אחרי הפסקת המחצית, אבל אניימה קלט בקלות את הכדור החזק ששלח בוזגלו מסף הרחבה. כדור עומק לכיוונו של יבוריאן תפס את באדיר לא מוכן, חלוץ מכבי ת"א עבר את טופוזאקוב והתמהמה, לוטטי ניסה לסחוט פנדל במקום לבעוט ואניימה הרחיק לקרן.

בדקה ה-73 השתלם החילוף של גוטמן. ידין הגביה נפלא לעבר דה סילבה, שהוריד בראשו שמאלה וערן זהבי הצעיר גלש והמשיך לרשת של יבריץ'. 1:2 להפועל. מכבי התעוררה והחלה ללחוץ בהנהגתו של בוזגלו. בדקה ה-87 הגיעה הזדמנות אדירה של הצהובים לאחר טעות של אניימה, שתיקן ובלם את הבעיטה של רומן מהריבאונד. רגע לפני הסיום ניסה ג'ונסון לנגוח מעומק הרחבה לשער, אבל נתפס על ידי טלקיסקי והורד לדשא. משיח התעלם. בתוספת הזמן דהר טלקיסקי למתפרצת ונעץ את השער האחרון ברשת, 1:3 בסיום.

מכבי ת"א: דרגוסלאב יבריץ'; יובל שפונגין, אבי יחיאל, משה מישאלוב, שרן ייני (דן רומן/76); דולי ג'ונסון, גיז'רמו ישראלביץ', חיים מגרלשווילי, מאור בוזגלו; סקוט סילי (מתן לוטטי/65), איליה יבוריאן.

הפועל ת"א: וינסנט אניימה; דוגלאס דה סילבה, אלין טופוזאקוב, וואליד באדיר, יגאל אנטבי; ביברס נאתכו, אביחי ידין, גיל ורמוט (עמרי קנדה/88), בן לוז (דמיטאר טלקיסקי/59); מהראן לאלה (ערן זהבי/63), סמואל יבואה.

שופט: מנשה משיח.