ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה את מכבי נתניה 1:2 באצטדיון טדי

שער מדהים של כריסטיאן אלבארז העניק לבית"ר ירושלים ניצחון ביתי 1:2 על מכבי נתניה, בדרך חזרה למאבק האליפות. אוהדי בית"ר השליכו נעליים על דניאל יאמר. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5 (סטילס: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5)

אחרי ההשפלה מול הפועל ת"א, רבים בבית"ר י-ם כבר איבדו את האמונה. ראובן עטר לא היה אחד מהם. המאמן לא נכנע לעליהום, לצעקות מהקהל ולשמועות על הפיטורין שבדרך, והערב (שני) ראינו בדיוק למה. אחרי ה-1:2 על מכבי נתניה בטדי הקפוא, הדאבליסטית במרחק של 5 נקודות מפסגת ליגת העל. פתאום, הכל פתוח.

אגב, המשחק הזה השלים מחזור שלם בו כל הקבוצות הביתיות מנצחות. כל השערים נפלו במחצית הראשונה. ביבאן פרנסמן העלה את האורחים ליתרון בכדור חופשי בדקה ה-17, אבל בדיוק כמו במשחק בקופסא זה לא הספיק. עמית בן שושן אחרי מבצע קבוצתי (25) וכריסטיאן אלבארז בפצצה מ-30 מ' (36, באדיבותו של שטראובר) השלימו מהפך.

אחרי 17 דקות בלי שום אירוע משמעותי הסתיימה פריצה של איתי שכטר בהכשלה על סף רחבת בית"ר. ביבאן פרנסמן לקח את הכדור החופשי והשחיל אותו דרך החומה, לקאלה לא היה מה לעשות - 0:1 לנתניה. בית"ר ניסתה להגיב אבל בעיטה ממצב נוח של דריו פרננדס חלפה מעל לשער (20).

חמש דקות מאוחר יותר זה כבר היה ברשת של שטראובר. דאבל פס נפלא בין אבירם ברוכיאן לברק יצחקי הסתיים בבעיטה של האחרון. שוער נתניה הצליח להדוף אבל רק לרגליו של עמית בן שושן, שדחק מקרוב פנימה - 1:1. השליטה של המקומיים נמשכה, ובדקה ה-32 נגיחה של יצחקי החמיצה במעט את המסגרת.

בדקה ה-36, כמיטב המסורת של הכדורגל הישראלי, אירע האירוע הביזארי של המחזור. אחד השחקנים דרך במקום לא נכון והופ, הממטרות בטדי החלו לפעול. אל דאגה, אחרי דקה הן כובו. נתניה, ולא בגלל המקרה הזה, איבדה את הריכוז. או יותר נכון שטראובר. השוער היה בעולם משלו כשכריסטיאן אלבארז הניף רגל והפציץ מ-35 מ', כדור שנעצר רק ברשת - 1:2 לבית"ר.

דדי בן דיין הוחלף בהפסקה על ידי אוראל דגני. רק בדקה ה-66 הצליחה נתניה לסכן את השער של קאלה, וגם זה היה ניסיון קלוש. נקוסי סיאבונגה קיבל כדור לבד מול השוער הקרואטי, אבל השתהה ובעט ברשנות מעל למשקוף. מן העבר השני, בעיטה בסיבוב של בן שושן חלפה ליד הקורה. בדקה ה-78 נכנס אלברטו ספאטה להופעת בכורה במדי נתניה. שלוש דקות חלפו וברק יצחקי כמעט סגר את הסיפור אבל לבד מול שטראובר בעט החוצה. בתוספת הזמן השמטה איומה של קאלה כמעט סידרה לנתניה את השיוויון אבל הנגיחה של אלברטו ספאטה נהדפה מהקו על ידי פרננדס. 1:2 לבית"ר בסיום, בליגת העל הכל פתוח.

מכבי נתניה: לירן שטראובר; קלמי סבן, לואיס מרין, ביבאן פרנסמן, זאביק חיימוביץ' (אלברטו ספאטה/78), דדי בן דיין (אוראל דגני/46); רביד גזל, אלברטו בלאנקו, נקוסי סיאבונגה; איתי שכטר, אבי קנפו (דלה ימפולסקי/60).

בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה; כריסטיאן אלבארס, אריק בנאדו, שמעון גרשון, אלירן דנין; דריו פרננדס, עידן טל (ניר נחום/70), עידן ורד (שמוליק קוזוקין/82), אבירם ברוכיאן; עמית בן שושן (מיכאל זנדברג/73), ברק יצחקי.

אוהדי בית"ר ירושלים זרקו נעליים על דניאל יאמר

ג'ורג' בוש לא לבד. הבעלים של מכבי נתניה, דניאל יאמר, החליט לעזוב הערב (שני) את יציע הכבוד באצטדיון טדי במהלך המשחק של קבוצתו מול בית"ר ירושלים, לאחר שלטענתו הושיבו אותו ביציע הכבוד התחתון שם הפריעו לו אוהדים לראות את המשחק, דחפו אותו ואף זרקו עליו את חולצות ונעליים.

יאמר אמר בתגובה לאתר ספורט 5: "כשאנשי בית"ר ירושלים מגיעים אליי, אני נותן להם כרטיסים ליציעי הפרימיום. אני שנתיים בישראל וכבר רוצים להרוג אותי? לא אשב כך. חששתי לחיי ולחיי משפחתי".

לאחר שכנועים מצדו של יו"ר מכבי נתניה, קובי בלדב, הועבר יאמר ליציעים של אוהדי הקבוצה. הדובר איציק גניש: "זה מביך, אוהדים בלי חולצות הפריעו לנו לראות את המשחק".