ליגת העל: מכבי נתניה ניצחה את מכבי חיפה 0:2

מכבי נתניה עלתה למכבי חיפה בשש נקודות העונה. הפעם זה נגמר בניצחון 0:2 בקופסא משערים של שכטר ובלאנקו, שפתח את מירוץ האליפות. צפו בתקציר

את זה שלמכבי חיפה יש בעיה רצינית העונה במשחקים מול הקולגות לצמרת (לא ניצחה אף אחת מהן) כבר הבנו, אבל כנראה שלא ממש הבנו את עומק הבעיה שלה מול מכבי נתניה. מוליכת ליגת העל ספגה הערב (שני) את הפסדה השלישי בסה"כ והשני(!) מול הקבוצה של מתיאוס - 2:0 בקופסא.

אנחנו ידענו עוד לפני המשחק שדוידוביץ' יפשל. משחק השבת

ניר דוידוביץ': "היה לי יום הפוך". צפו בסיכומים

אבל זה לא היה סתם הפסד. ההגנה הירוקה (דוידוביץ', אפק, ווסט/חרזי, קינן ומסיללה) הציגה משחק שהגדיר מחדש את המונח 'קטסטרופה'. זה התחיל בדקה ה-7 כאשר בלם הרכש איבד והשוער איפשר לפאס פשוט של שכטר להיכנס, המשיך בדקה ה-23 עם ניסיון הרחקה כושל של קולמה (גם חלש להחריד) ונמשך עם עוד כמה וכמה פאדיחות שבנס לא הסתיימו עם כדורים ברשת.

למה להתלונן? כעת קיבלנו צמרת צמודה עם נתניה במקום השני במרחק של 3 נקודות בלבד והפועל ת"א במקום השלישי ובמרחק של 4. במחזור הבא שכטר ושות' מגיעים לטדי, חיפה לקרית שמונה והגוטמנים מארחים את בני סכנין. זכרו את ה-23 לפברואר - הערב בו עונת 2008/09 נפתחה מחדש.

כבר בדקה ה-2 איתי שכטר הגיע למצב בעיטה לא רע בקצה הרחבה של דוידוביץ', אבל הבעיטה הלכה החוצה. בדקה ה-7 הגיעה הפאדיחה הגדולה של העונה, עד כה. אנדרסון ווסט איבד בשלומיאליות כדור לאיתי שכטר, שפרץ לרחבה ושיחרר דרדרל'ה שלא ראוי לכינוי 'בעיטה'. איכשהו, רק אלוהים יודע איך, ניר דוידוביץ' נתן לזה לעבור ולהגיע לרשת - 0:1 למכבי נתניה.

האורחים ניסו להגיב מהר. בדקה ה-12 בלאנקו ביצע עבירה על בוקולי 20 מטרים מהשער. יניב קטן בעט ופגע בחומה, הריבאונד הוכנס לרחבה שם המתין ראנספורד שבעט החוצה ממצב טוב. בדקה ה-23 הגיע השני של נתניה. כדור עומק לרחבת האורחים נהדף בצורה רעה מאוד על ידי ג'ון קולמה. אלברטו בלאנקו עט על המציאה ובלי לעצור ירה מ-16 מטרים פנימה. הפעם דוידוביץ' לא אשם - 0:2 למכבי נתניה.

חיפה המשיכה להיראות רע מאוד. בדקה ה-31 רביד גזל חטף כדור במחצית המגרש של חיפה ושיחרר לשכטר. החלוץ נכנס לרחבה, הטעה וספק הופל על ידי ווסט. משיח היה קרוב והחליט לא לשרוק. בדקה ה-35 שוב זה היה שכטר שעבר את קינן בתוך הרחבה והפעם הופל בוודאות. משיח שוב לא שרק. בדקה ה-41 דקל קינן ביצע את הפאדיחה התורנית ואיפשר לנקוסי סיאבונגה עימות ישיר עם דוידוביץ' ברחבה. זה נגמר עם בעיטה לקורה ובחוצה.

חשבתם שההפסקה תשפר את מצב של חיפה? לא כך היה. בדקה ה-51 קולמה שוב טעה בצורה חמורה ואיפשר לבלאנקו לשלוח את שכטר בכדור עומק מצוין. דוידוביץ' יצא 25 מטרים מחוץ לשערו ובמקום לעקוף אותו, החלוץ ניסה לבעוט ופספס את המסגרת.

בדקה ה-54 ראינו סוף סוף מצב לחיפה, כאשר הגנת נתניה נכשלה בהרחקת כדור וההגבהה הגיעה לחרזי שנגח טוב, אבל שטראובר הדף מצויין. בדקה ה-63 בלאנקו חילץ והשאיר עם העקב לדגני, ששלח את שכטר. האחרון לא ספר את חרזי ונכנס לרחבה, אבל במקום לבעוט, ניסה למסור לכנפו וקינן התערב והציל. בדקה ה-74 דוידוביץ' השמיט עוד כדור אבל למזלו חרזי שוב היה שם והרחיק לפני ששכטר מסדר לעצמו צמד. עד לסיום חניכיו של לוי הצליחו להעביר את הזמן בלי עוד טעות מביכה.

מכבי נתניה: לירן שטראובר, קלמי סבן, לואיס מרין, זאביק חיימוביץ', ביבאן פרנסמן, אוראל דגני (דלה ימפולסקי 86), אלברטו בלנקו, רביד גזל, נקוסי סיאבונגה (שלו מנשה 82), אבי כנפו, איתי שכטר.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', עמרי אפק, דקל קינן, אנדרסון ווסט (אלון חרזי 46), פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, ליאור רפאלוב (מוחמד גדיר 46), אוסיי ראנספורד, יניב קטן, פאנטני.