ליגת העל: הפועל תל אביב ניצחה את בית"ר ירושלים 0:4

במשחק מצויין בבלומפילד בו הביסה הפועל ת"א את בית"ר י-ם 0:4 משערים של לאלה (צמד), דה-סילבה ונאתכו, למדו האוהדים הירושלמים בדרך הקשה שלגוטמן אין רק הגנה בראש. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5:

תם עידן בליגת העל. בית"ר ירושלים, מודל ארקדי גאידמק, הובסה הערב (שני) 4:0 בבלומפילד. זה כבר קרה לה בעבר, גם מאז שהאוליגרך קנה אותה, אבל 4:0 להפועל ת"א? בפעם האחרונה שהאדומים ניצחו בתוצאה הזו, שלום תקווה כבש צמד. זה היה בעונת 1995/6.

ראובן עטר: "ביישנו את המועדון". צפו בסיכום המשחק ובתגובות

אנחנו ידענו שתהיה חגיגת כדורגל באדום. משחק השבת

בפעם הקודמת שהם כבשו רביעייה, סבסטיאן סימרוטיץ' עוד התרוצץ בבלומפילד (98/9). הקבוצה שחרטה על דגלה את ה-0:1 הקטן הביסה, השפילה, פירקה, דרסה ופשוט התעללה במעוז ההתקפה של הכדורגל הישראלי. אם זה לא היה ברור עד עכשיו, אז הערב אפשר להצהיר: גבירותיי ורבותיי, בית"ר ירושלים לא תיקח אליפות העונה.

מהרן לאלה, החלוץ שאלי גוטמן הביא משום מקום, כבש פעמיים (38 ו-66). סמואל יבואה, כנראה שחקן העונה, היה חתום על הבישולים. דגלאס דה סילבה (42, שער בכורה באדום) וביברס נאתכו (71) השלימו, שמוליק קוזוקין המחליף הורחק אחרי 3 דקות על כר הדשא.

פחות מ-5 דקות מהפתיחה, וכבר הקורה של וינסנט אניימה נפגעה. דריו פרננדס קיבל כדור מברק יצחקי והפציץ מ-20 מ', הריבאונד הגיע לכריסטיאן אלבארז שפספס ברשלנות. הקצב המהיר נמשך, ומן העבר השני רשם מהרן לאלה החמצה איומה כשקיבל כדור נפלא מבן לוז ומ-5 מ', כשהוא לא מכוסה, בעט מהאוויר החוצה. אלירן דנין, ששבר את מלכודת הנבדל, היה אשם במהלך (13). שתי דקות חלפו, ואריאל הרוש יצא לא טוב לכדור רוחב של דגלאס דה סליבה. הריבאונד הגיע ללוז שבעט חזק מזווית קשה, הרוש התעופף והדף. בדקה ה-25 בעיטה חזקה של טוטו תמוז חלפה ליד הקורה. מן העבר השני בן לוז העביר לגילי ורמוט, הקשר העביר לו בחזרה, ומ-3 מ' לוז הוציא את הרוש גדול. אפילו ענק. בדקה ה-38 גם הרוש לא היה יכול להושיע. לאלה בעט, הכדור נהדף והגיע לסמואל יבואה. החלוץ הגנאי הסתובב, הרים ראש, העביר בחזרה למרכז והפעם לאלה, מ-6 מ', בעט מדוייק לרשת - 0:1 להפועל ת"א.

בית"ר י-ם נכנסה להלם, ותוך ארבע דקות חטפה את השני. שי אבוטבול הגביה משמאל, ההגנה בצהוב-שחור נרדמה בשמירה ודגלאס דה סילבה, כמעט על קו השער, נגח מקרוב את ה-0:2. שערו הראשון של הבלם/מגן/קשר הברזילאי במדים האדומים.

למרות השליטה האדומה, ראובן עטר לא ערך שינויים בהפסקה. 3 דקות בתוך המחצית השניה זה כמעט השתלם: אבירם ברוכיאן פרץ נפלא בימין, והעביר לברק יצחקי שסחט מאניימה הדיפה. מיד לאחר מכן עלה כדור גובה לרחבת האדומים, ויצחקי במספרת צדדים סחט מהשוער הניגרי עוד הדיפה. וזה עוד לא הכל. דקה חלפה, עוד הגבהה, הפעם כריסטיאן אלבארז נגח לקורה. עד הדקה ה-53 נרשמו לא פחות מ-30 מצבים ליד השערים. ה-30, אגב, היה עוד נגיחה למשקוף, הפעם של עידן ורד. שני המאמנים פשוט ויתרו על מרכז המגרש, התקפה רדפה התקפה, וטיל של יבואה עבר בסנטימטרים מעל לשער של הרוש (56). דימיטאר טלקיסקי החליף את בן לוז, שהיה הטוב במגרש, ובנגיעה הראשונה שלו בכדור בעט מקצה הרחבה הישר לידיו של הרוש.

בדקה ה-66 זה נגמר סופית. סמואל יבואה הריץ מתפרצת סולו, הגנת בית"ר לא חזרה בזמן והסתכלה בחוסר אונים איך מהרן לאלה מגיע מאחור, מקבל כדור בתזמון נפלא ומקרוב קובע 0:3. חכו, יש עוד. שלוש דקות חלפו, גילי ורמוט חדר לרחבה והעביר כדור לאורך השער, לביברס נאתכו נותר רק לדחוק מקרוב פנימה - 0:4 מדהים להפועל ת"א.

לשמואל קוזוקין, שעלה רק בדקה ה-68, הספיקו שלוש דקות בלבד כדי לאבד את העשתונות. אם לא די בכל הצרות של בית"ר, אז המגן הצעיר גלש בברוטליות לרגליו של שי אבוטבול וראה מיד את הכרטיס האדום. עד הסיום, כנראה מסיבות הומניטריות, התוצאה נשמרה - 0:4 בסיום להפועל ת"א.

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש; כריסטיאן אלבארז, דוד אמסלם, שמעון גרשון, אלירן דנין; דריו פרננדס, עידן ורד (מיכאל זנדברג/68), אבירם ברוכיאן, עמית בן שושן (שמואל קוזוקין/68, הורחק 72); טוטו תמוז (ניר נחום/78), ברק יצחקי.

הפועל ת"א: וינסנט אניימה; דגלאס דה סילבה, אלין טופוזאקוב, וואליד באדיר, יגאל אנטבי; שי אבוטבול (עמרי קנדה/73), ביברס נאתכו, גילי ורמוט, בן לוז (דימיטאר טלקיסקי/59); מהרן ללה (אביחי ידין/67), סמואל יבואה.