ליגת העל: הפועל תל אביב ניצחה את מכבי נתניה 1:2

אמרו שיגמר 0:0? אז אמרו. הפועל ת"א ומכבי נתניה הציגו משחק מצוין בבלומפילד שהסתיים בניצחון של 1:2 של האדומים שעולים למקום השני, אבוטבול ויבואה כבשו לאדומים, מנשה השווה זמנית, מתיאוס הורחק ליציע. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5:

אם היה ספק, עכשיו כבר אין. הפועל ת"א היא הקבוצה הטובה בישראל נכון להיום. הפלוגה של גוטמן השיגה הערב (שני) ניצחון 1:2 על מכבי נתניה ובניגוד למה שכו-לם חשבו, זה גם היה אחד מהמשחקים היותר טובים שראינו העונה בליגת העל ובטח המשחק הכי טוב במחזור ה-17.

אלי גוטמן: "משחק גרמני לא היה פה". צפו בסיכום ובתגובות

שי אבוטבול כבש (שבוע שני ברציפות) שער ראשון בדקה ה-11, שלו מנשה (שגם כבש שבוע שני ברציפות) השווה בדקה ה-33 וסמואל יבואה (שבוע שני ברציפות, שבוע שלישי ברציפות, האיש כובש כל שתי דקות) הכריע את המשחק בדקה ה-60. בנוסף ראינו את הצלת העונה של עמרי קנדה, קורה של טזאמטה, שגם הורחק, משקוף נוסף של יבואה, עוד החמצות של שכטר ונאתכו ומה לא. ת-ע-נ-ו-ג.

כעת הפועל סוף סוף כבשה את המקום השני והיא רחוקה 4 נקודות מחיפה, אותו מספר כמו נתניה, שנדחקה למקום השלישי בגלל הפרש שערים ותדאג עכשיו ללותר מתיאוס שהורחק ועלול לספוג עונש כבד.

בדקה ה-11 הפועל עלתה ליתרון. גילי ורמוט נכנס לאמצע והוריד כדור לשי אבוטבול. הקשר שכבש גם בשבוע שעבר נגד אשדוד לקח שני צעדים ושיגר בעיטה שטוחה ומדויקת מ-18 מטרים. שטראובר היה חייב לקחת, הוא לא לקח - 0:1 להפועל ת"א.

הפועל המשיכה לתקוף עם מהראן לאלה שבדקה ה-16 השתלט על כדור שחזר מההגנה וירה מ-10 מטרים החוצה. עד לדקה ה-30 נתניה החלה להחזיק יותר בכדור ולתקוף, אך ללא תוצאות. בדקה ה-33 קיבלנו חתיכת תוצאה. תיירי טזאמטה ניצל חוסר כיסוי והכניס כדור מצוין לשלו מנשה שגלש ודחק מקרוב את השוויון - 1:1 בבלומפילד.

שתי דקות לאחר מכן היינו כל כך קרובים ליתרון נתנייתי. איתי שכטר קיבל מסירת רוחב שעברה גם את אניימה וסיפק את הפאס הנדרש מארבעה מטרים, רק שעמרי קנדה הגיע משום מקום, גלש והרחיק לקרן - הצלת העונה.

בדקה ה-48 איתי שכטר פרץ לרחבה ועבר את באדיר בקלילות. משם הגיע כדור קצר וטוב לטזאמטה שירה חזק לקורה של אניימה. מנשה ניצב על קו השער אבל הכדור עבר אותו מבלי שהצליח לדחוק.

אלי גוטמן ניסה להפוך את המומנטום עם חילוף כפול ששלח פנימה את בן לוז וערן זהבי על חשבון לאלה וטלקיסקי, אבל סיאבונגה לא התרשם ובעט חזק מ-18 מטרים כדור שנהדף לקרן. בדקה ה-57 ורמוט איבד ברשלנות ואיתי שכטר מצא את עצמו מול אניימה. החלוץ ניסה לעבור וגם הצליח אבל מצא את עצמו בקו הרוחב ובעט החוצה.

בדקה ה-66 יגאל אנטבי קיצץ בצורה מהותית את טזאמטה, שהגיב במרפק לפנים. המהלך נמשך ולאחר שאניימה עצר בעיטה של שכטר, חכמון הגיע לזירת האירוע וחילק צהובים לשני השחקנים, גם אבוטבול ופרנסמן קיבלו צהובים על דיבורים מיותרים.

בהפועל התרעמו על כך שלא נשלף אדום לטזאמטה ומאמן הכושר, רון ציבלין, הורחק ליציע. בדקה ה-69 זה כבר לא שינה. טזאמטה קיצץ את אנטבי וקיבל צהוב שני ואדום. עכשיו היה זה תורו של לותר מתיאוס למחות בנמרצות ולהישלח ליציע גם כן.

בדקה ה-72 הפועל יצאה למתפרצת ויבואה מצא את עצמו מול שטראובר אחרי מסירה גדולה של זהבי. במקום למסור לורמוט, החלוץ הקפיץ מעל השוער והכדור נדבק למשקוף. ורמוט השתלט על הריבאונד, אבל לא יצא מזה כלום.

הפועל ת"א: וינסנט אניימה, עמרי קנדה, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, יגאל אנטבי, שי אבוטבול, ביבראס נאתכו, גילי ורמוט (אביחי ידין 82), דימיטאר טלקיסקי (בן לוז 55), מהראן לאלה (ערן זהבי 55), סמואל יבואה.

מכבי נתניה: לירן שטראובר, קלמי סבן (אוראל דגני 63), לואיס מרין, ביבאן פרנסמן, דדי בן דיין, רביד גזל, שלו מנשה (דלה ימפולסקי 74), אלברטו בלאנקו, ניקוסי סיאבונגה (ראובן עובד 81), איתי שכטר, תיירי טזאמטה (הורחק 69).

שופט: אלי חכמון