דרוש: ווינר

היא יעילה, ממושמעת ויציבה, אבל בניגוד למכבי חיפה, הפועל תל אביב לא הצליחה עדיין לנצח משחק שהסתבך. אולי מול מכבי נתניה יימצא השחקן שיעשה עבורה את ההבדל

אם חיפשתם את הסיבה המרכזית לכך שהפועל תל אביב לא תזכה העונה באליפות, הרי שזו הגיעה דווקא מקרית אליעזר, בדקה ה-94 של המשחק בין מכבי חיפה ובני סכנין. כי מה שראו האוהדים האדומים באותו רגע, מעבר לשיחזור מחריד כמעט של שער הניצחון המקולל ההוא של אישטבאן פישונט במשחק השרוכים, זה בדיוק את מה שמפריד בין עוד קבוצה טובה לקבוצה אלופה – ווינר. אותו בן אלמוות שניחן ביכולת לנצח משחק ברגע האחרון, גם אם כתוב עליו 0:0 או שהפגין יכולת איומה לאורך 90 הדקות. עד שהפועל תל אביב תמצא את הווינר שלה, לא כדאי לה לחכות לרגע האחרון מול מכבי נתניה של לותר מתיאוס (שני, 20:50, שידור ישיר בערוץ 10 וב-nana10).

שער הניצחון של דימיטאר טלקיסקי מול הפועל פתח תקווה במחזור הרביעי היה הראשון והאחרון העונה של הפועל תל אביב במשחק בו נקלעה לפיגור מוקדם. בשאר הפעמים, האדומים איבדו את כל הנקודות (באשדוד וסכנין), או הסתפקו בתוצאות תיקו מגומגמות ומביכות מול הכח רמת גן, מכבי פתח תקווה וקרית שמונה. למרות הדיבורים על האופי הגוטמני, ו"שחקני נשמה" כמו וואליד באדיר, ביבראס נאתכו ואפילו שי אבוטבול, להפועל תל אביב הקבוצה אין את היכולת להתגבר על משחקים בעייתיים, או את האיש שיאמין שאפשר גם כשלא הולך, ויראה לאחרים איך עושים את זה נכון.

מעבר לסמואל יבואה, בעונה נהדרת של 11 שערים עד כה, להפועל תל אביב אין אפילו שחקן אחד שאפשר לומר עליו שהוא סוחב אותה קדימה. אמנם יגאל אנטבי נותן עונה מצויינת, אבל לא הוא האיש עליו בונים בשער 5. מי שכן היו אמורים להוביל את ההתקפה האדומה – לא מצליחים לפרוץ את מחסום הבינוניות. גילי ורמוט נעלם יותר מדי על הדשא ומחזיק במאזן מעליב של שני שערים ושני בישולים; על הקריסה המנטאלית של דימיטאר טלקיסקי נכתבו אינספור מילים; וישנו גם בן לוז, שאפילו למשבצת של הפליימייקר שמביא שינוי מהספסל לא ממש הצליח להיכנס.

מה שנשאר לאדומים זו קבוצה שיתרונה במשמעת שלה. האיטיות של הבלמים, הקישור האחורי והיכולת המופלאה של אניימה נועלים הרמטית את השער, אבל בכל הקשור לחלק הקדמי מדובר בסדרה אינסופית של כדורים קצרים ומדודים שנעים מצד לצד. כדי שתצליח לכבוש, צריכה הפועל להתיש ולייאש את הבלמים שמולה, עד שיעשו כל טעות שהיא רק כדי לעצור את הסיוט הזה. לצמרת של ליגה כמו העונה זה מספיק, אבל בשביל אליפות צריך קצת יותר.

אז הפועל תל אביב משעממת, מרדימה ולא מלהיבה, אבל היא עדיין יכולה לזכות באליפות, בטח בעונה בה מכבי חיפה לא מנצחת בבית סיבוב שלם. בפעם האחרונה בה היתה לאדומים מתל אביב קבוצה נטולת כוכבים ששיחקה ברוח המאמן הפדנט שלה, דרור קשטן, זה נגמר בדאבל של עונת 2000. הפעם האחרונה בה שיחק בה סקורר משובח במיוחד, שבתאי לוי, זה נגמר באליפות של 1981. העונה יש לאדומים את שני התנאים. עכשיו, רק חסר לה ווינר.