הדרמה של השנה

יעקב שחר ויתר כדרכו על הדרמות של הקהל והתקשורת, והלך על אלישע לוי המופנם והיסודי כמאמן. ניצחון על בית"ר ירושלים היה יכול לסדר לו אליפות כבר לפני הפגרה

אם היו מספרים לכם לפני שנה שאלישע לוי יעמוד על הקווים כמאמן מכבי חיפה מול מאמן בית"ר ירושלים ראובן עטר (שני, 20:45, שידור ישיר בערוץ 10 ו-nana10), וכשהוא בפער מבטיח במקום הראשון, בטח הייתם צוחקים. העניין עם כדורגל ישראלי, שאפשר לשלב במשפט הזה כל שם של מאמן או מועדון וזה עדיין יהיה הגיוני בדיוק כמו שזה הזוי. כי ככה זה בביצה - אין רמה שאפילו מזכירה כדורגל, אז נשארים עם הדרמות.

אבל יש איש אחד בכדורגל הישראלי שבאמת מעניין אותו המשחק, וממש לא מעניינים אותו המשחקים מסביב. קוראים לו יעקב שחר. ההוכחה הגדולה ביותר לכך היא שבדרך כלל על הטעויות שהוא לא עושה משלמים האחרים. איל ברקוביץ' התחנן לחזור למכבי חיפה, אבל שחר ידע שאם הוא מחזיר את הסמל עם הפה הגדול הוא נכנס להרפתקה כלכלית ומקצועית שהסיכויים לצאת ממנה שפוי אפסיים. לכן, הוא עמד בצד וקיבל מחמאות כשהקוסם הבריז מאימונים וריסק את מכבי תל אביב.

הבעלים של מכבי חיפה גם ניסה להצליח עם נוסחאות שלא ממש מכירים בישראל, כמו לא לפטר מאמנים על פי החלטת הקהל מצד אחד, והחלפת מאמנים בלי פאניקה ובתזמון נכון מצד שני. כך, למרות המחאות ביציע, הוא לא זרק את רוני לוי במהלך העונה שעברה, אלא חיכה לקיץ וסיים איתו יפה. בלי דרמות. למרות שמכבי חיפה לא שיחקה כדורגל גדול בשנותיו של רוני לוי על הקווים, הוא אחד מהמאמנים שהחזיקו בקדנציה הארוכה ביותר בכדורגל הישראלי של השנים האחרונות, מ-2003 עד 2008, ומכבי חיפה שלו זכתה בשלוש אליפויות ברציפות. נשמע מוזר? בצדק. שפיות זה לא משהו שמוצאים כל יום בישראל.

אחרי שרוני לוי סיים את דרכו בקרית אליעזר, שוק המועמדים לאימון הקבוצה יצא מגדרו. הקהל רצה את ראובן עטר, התקשורת רצתה מאמן זר וכולם ביחד אמרו שחבל יהיה לוותר על רן בן שמעון. אבל הבוס לא רצה דרמות ומינה את אלישע לוי, שאימן ב"משחק השרוכים" ורשם עונות מוצלחות עם סכנין. מאמן ליגה טוב, דמות תקשורתית לא סקסית בעליל, שאת החגיגות השאיר לתל אביביות ולגאידמק.

ראובן עטר ורן בן שמעון הם מאמנים צעירים ומוכשרים, ובדיוק מהסיבה הזו הם לא יברחו לשום מקום. שחר יודע את זה. אז עכשיו המאמן המנוסה והלא סקסי שלו מוביל את הליגה, בן שמעון יושב בבית וראובן עטר נראה כמו מישהו שהיה מאוד רוצה להיות בכל מקום אחר חוץ מעל הקווים בטדי. אבל אין לבן שמעון ועטר סיבה לדאגה. אחרי שיצליחו קצת ויכשלו קצת הרבה, אחרי שתירגע הדרמה וההילה התקשורתית, גם הם יקבלו את המשרה במכבי חיפה ויחד איתה את הצ'אנס האמיתי ביותר שאפשר לקבל בליגה כמאמן כדורגל. בדיוק כמו הצ'אנס שאלישע מקבל עכשיו. יצליח? ימשיך. לא יצליח? יסיים את העונה וימשיך הלאה. בלי דרמות.