היום שאחרי האליפות

ללא קשר למשחק מול בני יהודה (ב', 20:45, ערוץ 10 ו-nana10), מכבי חיפה כבר זכתה באליפות. עכשיו היא צריכה לבלות את שארית העונה בבניית סגל חזק יותר, שיצעיד אותה לעוד עשור של דומיננטיות בליגה. דעה

איפשהו בין היכולת הבינונית של נתניה, בית"ר ירושלים והתל אביביות לבין טעויות השיפוט הקשות, זכתה מכבי חיפה באליפות. לא תשמעו את זה מאלישע לוי, ראובן עטר או אלי גוטמן, אבל גם הם יודעים את זה. כמו תמיד, בעולם שבו קבוצות נעות בין לוני לשניידר, ובין פניג'ל לגיאדמק, היציבות של יעקב שחר ומכבי חיפה מנצחת. השאלה שנשאלת כרגע היא לא אם הירוקים יקחו אליפות, כי הם יקחו, אלא האם הם יכולים להיות קבוצת כדורגל טובה באמת. כזו שלא צריכה החלטות גרועות של קוונים או מסעות נקם של שופטים בלותר מתיאוס כדי לזכות באליפות. כזו שאולי אפילו תצליח לעשות משהו במוקדמות ליגת האלופות בתחילת העונה הבאה.

אבל כדי להפוך את האלופה שבדרך לקבוצת כדורגל טובה באמת, יעקב שחר יצטרך לפתוח עוד קצת את הכיס, ואלישע לוי יצטרך לקבל החלטות קשות לגבי הסגל שלו. הדבר החשוב ביותר, הוא לחשוב על הרכש שמכבי חיפה צריכה, ולהביא אותו כבר עכשיו, בינואר. כולנו יודעים איך העסק נראה עם חלוץ שהגיע שבוע לפני משחק ועליו בונים את כל קמפיין האלופות. לכן, תמיד עדיף לעשות ניסוי וטעייה חצי שנה לפני.

מבט קצר על הסגל הנוכחי של מכבי חיפה מגלה את הצרכים המיידיים של הקבוצה: בלם, מגן ימני וחלוץ.

נתחיל מההגנה. בעמדת השוער, ניר דוידוביץ' אמור לחזור בקרוב, ואמיר אדרי השוער המחליף הוכיח שלפחות בליגה יש על מי לסמוך. השאלה האם דוידוביץ' הוא אכן השוער שיוביל את חיפה או את הנבחרת להישגים היא עתיקת יומין, שכנראה שלא תבוא על פתרונה לעולם. עמדות המגינים הם בעיה גדולה יותר. נכון לעכשיו, את הצד הימני של ההגנה מאיישים אלון חרזי ואייל משומר. שניהם, בגלל גיל (חרזי) ויכולת חלשה (משומר) לא מתאימים לאייש עמדה חשובה כל כך בקבוצה שרוצה לקחת את עצמה ברצינות. פיטר מסיללה בצד שמאל הוא שחקן טוב, למרות היכולת הפושרת לאחרונה, אבל רוני גפני כמחליף שלו זה לא זה. במרכז ההגנה, נשארנו עם דקל קינן, שי מימון וליאוניד קרופניק. מהשלישייה הזו, ותוסיפו לה גם את מור דהאן הצעיר, אפשר לגרד בלם אחד סביר. בקושי.

החדשות הטובות מגיעות מהקישור. גוסטבו בוקולי, בירם כיאל, ג'ון קולמה וליאור רפאלוב הם לא שחקנים מושלמים, אבל הם בהחלט בסיס טוב לחוליית קישור יעילה ומתפקדת. אפשר ומומלץ לשלב שם עוד קשר טוב מצד שמאל, אולי אפילו מיכאל זנדברג, אבל חוליית הקישור אף פעם לא הייתה החלק הבעייתי של חיפה.

כדי להפוך לקבוצה גדולה באמת, מכבי חיפה צריכה יציבות בעמדת החלוץ. על הכדורגל של יניב קטן אפשר להתווכח, אבל גם מעריציו המושבעים יודו שקבוצה רצינית לא יכולה להיבנות על יכולות ההבקעה שלו בלבד. טמבינקוסי פאנטיני הוא חלוץ טוב, אבל הוא לא השחקן שייקח את חיפה מעבר לנאחס הסקנדינבי אל המנון האלופות של ימי שלישי ורביעי. אייל גולסה ומוחמד כדיר הם ילדים מאוד מוכשרים, אבל עדיין ילדים, ולשלומי ארבייטמן, למרות השערים שכבש לאחרונה, אין מקום בקבוצה.

כדי לבנות בחיפה קבוצה שתרוץ חזק, בארץ ובאירופה, אלישע לוי חייב להביא שחקנים כבר בינואר ולבנות אותם בליגה לקראת העתיד. אם זה יצליח, הוא רחוק רק איגביני יעקובו אחד משחזור הימים בהם חיפה לא ספרה את הליגה. משחקי חוץ מול בני יהודה, כמו זה של הערב (שני, 20:45, ערוץ 10 וnana10), לא צריכים להדאיג אותו.