ליגת העל: מכבי חיפה והפועל תל אביב נפרדו בתיקו 2:2

מכבי חיפה הצליחה לחזור פעמיים מפיגור מול הפועל ת"א של גוטמן, שכרגיל הסתגרה ועקצה בדרך ל-2:2. פער 7 הנקודות בין הקבוצות נשמר. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5

אז מה היה לנו הערב בקרית אליעזר ב-2:2 של מכבי חיפה והפועל ת"א? 45 דקות ראשונות שוממות ויבשות, שכללו בונקר גוטמני וגישושים ירוקים חסרי תכלית, ועוד 45 דקות שבהם הצדיק המשחק המרכזי את היותו כזה. בשורה התחתונה, חיפה צריכה להיות מרוצה יותר. היא הייתה זו שחזרה פעמיים מפיגור, ובנוסף שמרה על פער 7 הנקודות מהפועל השלישית.

טעות של קולמה בדקה ה-52 סידרה 0:1 מרגליו של גיבור הדרבי, מהראן לאלה, אבל שלומי ארבייטמן עלה מהספסל ואיזן (64) משער שהובקע מנבדל. מחליף נוסף, בן לוז, עקץ שנית כעבור 8 דקות כשקיבל כדור מראשו של דה סילבה, כשמי שצחק אחרון הוא שי מימון, שפתח על חשבון קינן הפצוע, קבע את תוצאת הסיום בדקה ה-79, והסדיר את הדופק של אלישע לוי.

אלישע לוי: "התיקו משקף". צפו בסיכום המשחק ובתגובות

חיפה פתחה טוב יותר ולחצה, אבל למצב הממשי הראשון הגיעה הפועל. בדקה ה-12 דה סילבה שיחרר מצויין לוורמוט, שבעט טיל מ-14 מטרים לקורה. בדקה ה-14 איבוד טפשי של הגנת המארחת הביא את הכדור ללאלה, שאם היה מרים ראש היה מוצא את יבואה לבד. הוא לא עשה זאת, ובמקום בעט כדור חלש החוצה. בדקה ה-20 ראינו כבר גול, אבל הנגיחה של בוקולי לרשת של אניימה נפסלה בטענת נבדל. בדקה ה-29 קטן מצא את עצמו לבד בקצה הרחבה, אבל העביר רוחב היישר לידיים של אניימה.

בדקה ה-49 מצב מצויין לחיפה. יניב קטן הרים לבוקולי, שללא כיסוי נגח מ-8 מטרים מטר ליד הקורה. בדקה ה-52 הגיעה, איך לא, העקיצה של הפועל: טעות של קולמה שנגח לכיוון שערו הובילה את הכדור ללאלה שכבש את השער הקל בקריירה. 0:1 לאדומים. בדקה ה-58 בוקולי הפך למרכז הרחבה, אבל קטן המשיך גבוה מעל לשער.

בדקה ה-64, 1:1 בקרית אליעזר. קטן בישל לארבייטמן, שהיה בעמדת נבדל ברורה והמשיך לרשת. לא ברור אם הכדור שמסר קטן פגע קודם בשחקן של הפועל. בדקה ה-71 קטן היה חייב להבקיע, אך מ-6 מטרים שלח רוחב של בוקולי לשמיים. החמצה גדולה, ומן העבר השני האדומים עשו את ה-1:2. קנדה הגביה לרחבה בדקה ה-72, דה סילבה הוריד בראש, והמחליף בן לוז דחק פנימה. בדקה ה-79 הנדנדה נמשכת: הפעם תור מימון לנגוח לרשת מבישול של קטן. 2:2.

מכבי חיפה: אמיר אדרי, אלון חרזי, שי מימון, ליאוניד קרופניק, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, בירם כיאל (אייל גולסה/63), גוסטבו בוקולי, ליאור רפאלוב (שלומי ארבייטמן/57), יניב קטן, טמבינקוסי פאנטיני (אייל משומר/86).

הפועל ת"א: וינסנט אניימה; עמרי קנדה, וואליד באדיר, אלין טופוזאקוב, יגאל אנטבי; דוגלאס דה סילבה, אביחי ידין (בן לוז/69), ביברס נאתכו, גילי ורמוט (דימטאר טלקיסקי/80); מהראן לאלה (עידן סרור/85), סמואל יבואה.