ליגת העל: הפועל ת"א ניצחה בדרבי את מכבי ת"א 0:2

מכבי ת"א הייתה עדיפה ברוב שלבי הדרבי, אבל נכנעה לצמד שערים של הפועל ת"א, שניצחה 0:2. מהראן ללה עם שער ובישול. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5

הסיבוב הראשון של עונת 2008/09 הסתיים הערב (שני) עם איתות ברור של הפועל ת"א: אנחנו חזק בעניינים. האדומים ניצחו 0:2 בדרבי את מכבי בעיקר הודות להופעה יוצאת דופן של שחקן אחד, שבכלל לא היה בטוח בהרכב - מהראן ללה. האיש שהגיע בקיץ בלי יותר מדי יחסי ציבור מהליגה הלאומית בישל בצורה נפלאה לסמואל יבואה בדקה ה-60 והוסיף עוד אחד משלו בדקה ה-67 אחרי בישול של טלקיסקי.

חוץ מזה, ראינו עוד שתי החמצות גדולות של האדומים, משקוף של בוזגלו וכרטיס אדום אחד שספג איליה יבוריאן אחרי שריקת הסיום. מכבי ת"א אולי הייתה טובה יותר בשעה הראשונה, אבל דומה שלאבי נמני אין כרגע מישהו בסגל שיכול לתפקד כמו שצריך בשלושים המטרים האחרונים של ההתקפה וכנראה בגלל זה הוא רק במקום השמיני. מצד שני ובאופן אירוני, לאלי גוטמן יש בעיקר שחקנים שמתפקדים כמו שצריך באזורים הללו. כרגע זה שווה לו את המקום השלישי אבל גם הוא יודע שאם הפועל לא תפגין יותר יציבות, איום ממשי על המוליכות היא לא תהווה.

נמני: לא יודע להפסיד. צפו בסיכום המשחק ובתגובות

אירועי המשטרה והמעצרים למיניהם היו מינוריים משהו לאחר ששני אנשים בלבד נעצרו. אחד מהם ספסר שהחזיק באמתחתו לא פחות מ-17 כרטיסים והשני אוהד הפועל שהשליך בקבוק אל עבר קבוצת אוהדי מכבי.

כבר בדקה הראשונה מכבי ת"א יצאה להתקפה יפה כאשר ייני הגביה לרחבה ויבוריאן ניסה להוריד לקאמאנן, אבל אניימה הקדים אותו ונפגע תוך כדי. אחרי טיפול זריז השוער התאושש. בדקה ה-13 הפועל ת"א הייתה קרובה ליתרון כאשר ללה פרץ לרחבה טוב מצד ימין והעביר רוחב מעולה ליבואה. הגנאי סיפק את הנגיעה, אבל הכדור פגש את הקורה מהצד הלא נכון והתוצאה בעינה.

ארבע דקות לאחר מכן בוזגלו עבר את באדיר והוריד טוב לקאמאנן, אך החלוץ הצרפתי בעט גבוה מדי מ-14 מטרים. בדקה ה-20 ליאור ז'אן עצר את סמואל יבואה במתפרצת וראה צהוב. החלוץ ירד לקבל טיפול וחזר כעבור מספר דקות. חמש דקות לאחר מכן מישאלוף גם ראה צהוב אחרי עבירה קשה על נאתכו. אביחי ידין היה הראשון בשורות האדומים לספוג צהוב בדקה ה-27.

בדקה ה-31 זה כבר היה ממש קרוב ליתרון של הפועל. בעיטה חופשית של שי אבוטבול 25 מטרים אלכסונית מהשער חילצה ספק הצלה, ספק השמטה מיבריץ'. הגנת מכבי הרחיקה לא טוב ודה סילבה שיגר בעיטת המשך מעולה אותה הרחיק מהקו דור מלול. דקה לאחר מכן ספג אלין טופוזקוב צהוב ואיליה יבוריאן בחן את אניימה מ-20 מטרים עם כדור מעולה שנהדף לקרן.

בדקה ה-37 נאתכו מצא את ורמוט, שנכנס לרחבה וסובב את כל ההגנה הצהובה עד שבעט חלש והחוצה מ-8 מטרים. בדקה ה-41 הגיעה ההזדמנות המהותית הראשונה של מכבי כאשר דולי ג'ונסון הקפיץ לבוזגלו. באדיר הגיע ראשון, אבל במקום להחזיר לאניימה כמעט ובישל לקשר, שנגח למשקוף.

המחצית השניה נפתחה בקצב מעט איטי יותר מהראשונה. בדקה ה-52 מישאלוף הגיח לרחבה האדומה ושיגר טיל מ-15 מטרים. רק התעופפות של אניימה מנעה יתרון צהוב. בדקה ה-54 יבואה חטף למלול ויצאה למתפרצת מצד ימין. אחרי 50 מטרים של שעיטה הגיע פאס רוחב למהראן ללה, ושהסתובב והופל ע"י יחיאל. אבוטבול קיבל צ'אנס מ-18 מטרים, אבל ירה לחומה.

בדקה ה-60 הגיע השער הראשון. מהראן ללה, שממש ברגע האחרון קיבל את הצ'אנס בהרכב, קיבל כדור באגף שמאל וסובב את מאור בוזגלו. לאחר מכן הוא עבר גם את מלול והגביה היישר לראשו של יבואה. הנגיחה משישה מטרים הייתה מדויקת להפליא - 0:1 להפועל ת"א.

בדקה ה-67 הגיע השני של האדומים והפעם גיבור השער הראשון זכה לשים את הכדור ברשת של יבריץ'. זה התחיל דווקא עם החמצת ענק של יבוריאן ובוזגלו בצד אחד ומשם הפועל יצאה למתפרצת. דימיטאר טלקיסקי שנכנס 9 דקות קודם לכן סידר כדור עומק מהמם למספר 17, שבלי לעצור שלח פאס חכם לפינה של יבריץ' מ-14 מטרים - 0:2 להפועל ת"א.

בדקה ה-85 ביבראס נאתכו נפגע בבירכו ללא סיבה ברורה לעין ונפל לדשא כשהוא נאנק מכאבים. למרבה המזל, הפציעה התבררה כפחות חמורה ממה שנראה ונאתכו חזר למגרש ודידה אי שם ליד עיגול האמצע עד לסיום. דה סילבה ויבוריאן התכבדו בצהובים ממש לפני שיפת שרק ושלח את האדומים לחגוג. איליה יבוריאן לא אהב את החגיגות ואחרי עימות עם שחקני הפועל, ספג כרטיס אדום רטרואקטיבי.

הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, אלין טופוזקוב, יגאל אנטבי, אביחי ידין (דימיטאר טלקיסקי 58), שי אבוטבול, ביבראס נאתכו, גילי ורמוט (ערן זהבי 79), מהראן ללה (בן לוז 68)וסמואל יבואה.

מכבי תל אביב: דראגוסלב יבריץ', דור מלול, אבי יחיאל, ליאור ז'אן, שרן ייני, משה מישאלוף, דולי ג'ונסון (עמנואל מאיוקה 84), גיז'רמו ישראלביץ' (ג'ונתן אסוס 75), מאור בוזגלו, איליה יבוריאן ויאניק קאמאנן (רודי חדד 63).

שופטים: אלון יפת (ראשי), שמואל שטייף וניסן דוידי.