"מחזק את ארקדי"

בנאדו אחרי הניצחון של בית"ר בנתניה: "לא היה נעים לקרוא את הדברים של גאידמק", לירן שטראובר: "הייתי מעדיף לעבוד פחות בשער ושננצח". צפו בסיכום המשחק

מוטי פשכצקי, שירלי בר דיין ומאיה חסון מאתר ספורט 5 מוסיפים:

מכבי נתניה קיבלה עד כה העונה לא מעט שבחים על העובדה שבלי יותר מדי ציפיות, היא חזק בצמרת ליגת העל, ועומדת שווה בשווה אם לא יותר מול אלה שנחשבות לקבוצות הגדולות. דווקא הערב (שני), במשחק שהיה יכול להוות עבורה הצהרות כוונות קלאסית, היא נוצחה 2:1 על ידי בית"ר ירושלים, ספגה הפסד ליגה ראשון, ואיפשרה לדאבליסטית לחזור למירוץ.

בית"ר ירושלים ניצחה את מכבי נתניה 1:2. צפו בתקציר המשחק

"שיחקנו בצורה מאוד עצבנית, ללא ביטחון עצמי וכשאתה משחק ככה מול קבוצה עם כל כך הרבה ניסיון אי אפשר לנצח", אמר בסיום לותר מתיאוס. "יש לנו שחקנים שיכולים לעשות את ההבדל ואנחנו צריכים למצוא אותם. אולי השחקנים הפנימו יותר מדי את מה שאמרו עליהן בתקשורת, אבל אנחנו לא פייבוריטים לאליפות ולא דיברתי על אליפות. עד עכשיו שיחקנו טוב מאוד, אבל כמה פעמים המזל היה לצידנו. אני קצת כועס, לא שיחקנו כמו אלופים, נלחמו, נתנו את כל מה שיש לנו, אבל אולי כל הכותרות עשו את השחקנים עצבניים כי ככה הם נראו לי לפני המשחק. אני לא קורא עיתונים ורואה טלוויזיה אז עליי זה לא השפיע, אבל אמרתי לעוזר שלי שיש לי הרגשה לא טובה".

מתיאוס המשיך בביקורת על שחקניו: "נתנו להם מצבים קלים בלי לחץ, אני לא יודע למה, באימונים אין מצלמות וקהל והשחקנים צריכים לדעת להתמודד עם משחקים כאלו. אי אפשר לנצח רק עם פיזיות, צריך להשתמש בשכל. החזרנו את בית"ר לתמונה, אני שמח בשביל אוהדי הכדורגל שיש ליגה טובה עם כמה קבוצות שיכולות לזכות באליפות. זה מכניס עניין".

על המאמן אותו החליף בנתניה ויצא המנצח מהמשחק, אמר הגרמני: "ראובן עטר עשה עבודה טובה מאוד בנתניה בשנתיים האחרונות ואני מאחל לו בהצלחה בבית"ר". על בן דיין שנפצע אמר מתיאוס: "הוא אחד השחקנים החשובים שלנו, אני חושב שהוא לא יוכל לשחק בשבת נגד קרית שמונה".

הביקורת של מתיאוס על שחקניו החלה כבר במחצית, כאשר הוא צרח על תיירי טזאמטה: "אתה לא מרוכז". במועדון העבירו ביקורת על ביבאן פרנסמן שנציג של קוצ'יאליספור הגיע לעקוב אחריו: "באו לראות אותו והוא עשה במכנסיים". בקבוצה הטורקית התלהבו עם זאת, מהבלם השני של נתניה, זאב חיימוביץ'. המנהל הטכני של חטאפה שהגיע לקופסא, התרשם מיכולתו של איתי שכטר ובימים הקרובים תיכנס הקבוצה הספרדית למו"מ עם נתניה כאשר יתכן שהיא תרצה להעבירו כבר בינואר הקרוב.

בעלי נתניה, דניאל יאמר, אמר בסיום: "לא הגיע לנו לנצח היום, לא היינו מספיק אגרסיבים וגם ה-0:1 שהיה לנו בהתחלה היה יותר ממזל מאשר מיכולת. אני פחות מאוכזב כי אחרי 10 משחקים מותר להפסיד אני בטוח שזה לא ישפיע על השאיפות שלנו ועל הדרך בהמשך".

לירן שטראובר, שהיה מעולה וסיפק כמה עצירות שייזכרו, אמר בסיום: "המשחק הטוב שלי זה לא עוזר לי, שיחקנו פחות טוב מבית"ר, אבל יכולנו לנצח בכל זאת. יש לנו בשבוע הבא משחק חוץ קשה בק"ש, ואם ננצח בו אז ההפסד הזה יישכח. אנו מתעסקים רק בעצמנו, אם נצליח לקחת נקודות איפה שחיפה נכשלה אז נחזור לעניינים. זה היה אחד מהמשחקים הטובים בקריירה שלי".

"אני אישית רוצה לחזק את ארקדי"

בסיום הניצחון של בית"ר 1:2 בנתניה, התייחס אריק בנאדו לסאגת גאידמק, שהתקשר לפני המשחק למנכ"ל איציק קורנפיין כדי להתעדכן על הנעשה בקבוצה. "לא היה נעים לראות את מה שהוא אמר בעיתון", אמר הבלם. "אני אישית רוצה לחזק את ארקדי, ומי שצריך להתעסק בזה, יתעסק. אנחנו שחקנים מקצוענים ואמרנו לעצמנו שצריך להתנתק מהכל ולדבר רק במגרש. הוכחנו שאנחנו קבוצה של גברים".

במחצית השנייה נתנו כדורגל יפה ומשכנע, התרגלנו להיות בצמרת בשנתיים האחורנות, בתחילת העונה קרטענו אבל זה הולך ונהיה טוב", הוסיף הבלם. "הפסד שלנו היום היה מוחק אותנו מההמאבק. בית"ר לא אמרה את המילה האחרונה שלה השנה, למרות שקיבלנו גול בחצי הראשון ידענו לחזור בחצית השני עם הרבה מצבים ואם לא שטראובר התוצאה הייתה גדולה יותר".

במהלך המשחק, במהלך התקרית האלימה בין שחקני בית"ר לנתניה, נזרקה מיציע אוהדי נתניה כוס שתייה שפגעה באריק בנאדו. הבלם יידע את השופט חיים יעקב ואמר לו: "אני מקווה שתרשום את זה בדו"ח המשחק". האירוע לא נעלם גם ממצלמות הטלוויזיה.

ראובן עטר אמר בסיום: "חשוב לי להגיד שבית"ר ניצחה ב-3 מ-4 המשחקים האחרונים, הניצחון היום הוא עוד צעד בדרך. ברור שההרגשה היא טובה". על דבריו של ארקדי גאידמק אמר המאמן: "התפקיד שלנו הוא לשמוע את הדברים של הבוס, להפנים ולעבוד קשה על המגרש. אני מקווה שהצלחנו לשמח אותו".

מיכאל זנדברג: "אין הרגשה טובה יותר מניצחון, ועוד לעשות את זה במהפך. דיברנו בינינו לבין עצמנו ואמרנו ששמים הכל בצד ובאים לנצח. עשינו צעד גדול, אבל אנחנו צריכים ללכת לאט לאט. אנחנו משתפרים ועם זה יבואו גם התוצאות".