ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה את מכבי נתניה בחוץ 1:2

בית"ר ירושלים הגיעה לקופסא עם הגב אל הקיר, יצאה מפיגור 1:0 וניצחה את מכבי נתניה 1:2. גזל בפנדל כבש לנתניה, בן שושן ויצחקי הפכו את התוצאה, צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5

ארקדי גאימק לא היה באצטדיון הקופסא, ספק אם הוא אפילו צפה במשחק בטלוויזיה אחרי שהכריז שבית"ר ירושלים לא מעניינת אותו יותר. את הניצחון שלו הוא חיפש שישה ימים קודם לכן בבחירות לראשות עיריית ירושלים, אבל כך או כך הוא קיבל אותו דווקא במה ששימש ככלי לקולות האוהדים.

לירן שטראובר: "סבלנו מחוסר ריכוז". צפו בסיכום המשחק של ארבל וברקוביץ' ובתגובות

אבל בואו נעזוב רגע את גאידמק, זה נחמד בשביל הכותרת והפיקנטריה. המנצח האמיתי במשחק הזה היה ראובן עטר ששב לקופסא בפעם הראשונה מאז סיים קדנציה מוצלחת מאוד ויצא עם ניצחון חשוב מאוד שצימק את הפער של בית"ר מהפסגה ל-7 נקודות. בהפסקה זה עדיין נראה רע מאוד כשהאלופה פיגרה 1:0, אבל דקות טובות בתחילת המחצית השנייה ושני שערים מהירים של עמית בן שושן (53) וברק יצחקי (55) עשו את המהפך. לגאידמק זה כבר לא יעזור.

לותר מתיאוס ספג הפסד ליגה ראשון העונה, וצריך לומר את האמת: הקבוצה שלו לא מספיק חזקה ודורסנית כדי לזכות באליפות. לא שזה מוריד מהכבוד שמגיע לשחקני נתניה, שגם קיבלו מחיאות כפיים בסיום מאוהדיהם. לירן שטראובר, שמול חיפה היה עסוק בעיקר בבזבוז זמן, נתן הצגה בשער כולל עצירת פנדל בדקה ה-87 של אבירם ברוכיאן. קשר בית"ר יבכה את העובדה שדווקא במשחק שבו נציג של איאקס הגיע לצפות בו, הוא הציג את אחד ממשחקיו הפחות טובים העונה. דווקא דרק בואטנג שנציגי חטאפה הגיעו לעקוב אחריו, הציג משחק מצוין. ואם דיברנו על הפנדל, חיים יעקב שגה בהחלטה הזו. גם השער השני של בית"ר הובקע מנבדלון קטן שהקוון פספס. בקיצור, עוד מחזור לא מבריק מבחינת איגוד השופטים.

המשחק נפתח עם אווירה נהדרת ביציעים שהתמלאו עד אפס מקום. מתיאוס שפתח באותו הרכב שניצח 2:3 בחיפה בשבוע שעבר, עשה שינוי טקטי ממערך 5-3-2 ל-4-5-1 כשביבאן פרנסמן עולה לקישור האחורי כדי לפקח על אבירם ברוכיאן. מבחינת הזדמנויות רבע השעה הראשונה הייתה משמימה למדי, בלי הרבה מה לספר בבית פרט לבעיטות של פרנסמן ומיכאל זנדברג שהחטיאו את המסגרת. בדקה ה-15 בעיטה חופשית לתוך הרחבה הגיעה אל הראש של פרנסמן שנגח החוצה, סנטימטרים מהקורה.

קלמי סבן נחתך בדקה ה-19 באזור המצח והחל לדמם. המגן ירד לטיפול, זנדברג שהיה פעיל מאוד קיבל החלטות רעות ומשחק מאוד לא מדויק שלו מנע מבית"ר אפשרות להגיע למצבים. בדקה ה-30 השתחררות נהדרת של תיירי טזאמטה ומסירה טובה לשלו מנשה השאירה את הקשר בעמדה מצוינת ברחבה, אבל במקום לבעוט הוא ניסה לעבור את כריסטיאן אלבארז ואיבד את הכדור.

כעבור דקה סופסוף התקפה טובה ומהירה של בית"ר, שהחלה עם חילוץ של דרק בואטנג במרכז ומסירה טובה לזנדברג שמ-20 מ' בעט חזק, אבל לירן שטראובר הדף היטב לקרן. בדקה ה-34 מכה למתיאוס: דדי בן דיין נפצע וירד לחדר ההלבשה מדדה, טל מעבי נכנס במקומו. כעבור דקה מתפרצת של נתניה, מנשה הכניס מסירה חכמה לאיתי שכטר שניסה לעבור את דוד אמסלם שתפס אותו ברחבה ויעקב שרק בצדק לפנדל. רביד גזל לקח את הבעיטה והפציץ למשקוף ופנימה. 0:1 לנתניה.

פתיחת המחצית השנייה לא סימנה על שינוי משמעותי במשחק, אבל המהפך של בית"ר היה חד ומהיר. זה התחיל בדקה ה-53 דרך יואב זיו באגף השמאלי, זנדברג הכניס סופסוף מסירה טובה לאמצע ששברה את הנבדל ועמית בן שושן שם את הרגל ובנגיעה אחת השווה ל-1:1. פרץ השמחה ביציעים ובספל של בית"ר עוד לא נרגע והאורחים שמו עוד אחד. הפעם היה זה ברוכיאן (עד אז במשחק פושר) שהגביה מימין, בן שושן הוריד בנגיחה לברק יצחקי שדחק פנימה. 1:2 לבית"ר. בהילוכים החוזרים ניתן היה לראות שיצחקי היה בנבדל קטן. דקה אחרי השער פרצה מהומה בין שחקני שתי הקבוצות, במהלכה נזרקה כוס שתייה מיציע אוהדי נתניה ופגעה בבנאדו ובפרנסמן.

השליטה הבית"רית נמשכה ובדקה ה-62 זיו הגביה משמאל, יצחקי הגיע מאחור ובעט טיל בוולה נהדר, אבל שטראובר מנע שער בהצלה גדולה. כעבור שתי דקות ניסיון ראשון של נתניה במחצית השנייה עם גזל שבעט חזק מחוץ לרחבה, אבל למרכז השער וקאלה קלט.

יצחקי נפצע ויצא ובדקה ה-77 המחליף שלו, משה אוחיון לקח כדור חופשי מ-25 מ' ושטראובר הציל לקרן. כדור הקרן הלך אחורה לבואטנג שמ-15 מ' ירה וולה אדיר בעוצמתו, אבל שטראובר שוב הדף. הצלה גדולה. דקות טובות של נתניה בצד השני הניבו כמה קרנות ובדקה ה-80 נגיחה של המחליף דלה ימפולסקי החטיאה את המסגרת רק במעט.

בדקה ה-87 בית"ר קיבלה צ'אנס לגמור את המשחק כשתמוז נשלח לרחבה, ניסה לעבור את שטראובר בזווית קשה והשוער שגה כששלח רגל לעברו. החלוץ זרק את עצמו ונפל, על אף שלא היה מגע. יעקב שגה ושרק לפנדל, אבל שטראובר לקח את הבעיטה כמו גדולה והשאיר את נתניה בתמונה. בדקה ה-90 סדרת בעיטות לעבר השער של קאלה כמעט והביאו שוויון דרמטי.

הרכב מכבי נתניה: לירן שטראובר, קלמי סבן, לואיס מארין, זאב חיימוביץ', ביבאן פרנסמן, דדי בן דיין (טל מעבי, 34), רביד גזל, אלמוג כהן (דלה ימפולסקי, 70), שלו מנשה, איתי שכטר, תיירי טזאמטה (ג'ורג' בה, 78).

הרכב בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלבארז, דוד אמסלם, אריק בנאדו, יואב זיו, דרק בואטנג, דריו פרננדס, מיכאל זנדברג (עידן טל, 81), אבירם ברוכיאן, עמית בן שושן (טוטו תמוז, 63), ברק יצחקי (משה אוחיון, 68).

שופט: חיים יעקב