לילה בלי כוכב

בלי קרלוס ארויו הפצוע, אולימפיאקוס פשוט היתה גדולה על מכבי תל אביב, וניצחה אותה 65:84. עמרי כספי: "קרלוס הוא הלב, חסרונו הורגש". צפו בתקציר

התקציר באדיבות אתר ספורט 5

ליאור אליהו הצהיר עוד לפני הטיסה ליוון שזהו המבחן הרציני הראשון של מכבי ת"א. השאלה היא האם התבוסה הערב (חמישי), 84:65 לאולימפיאקוס, יכולה להיחשב לכשלון חרוץ או שאולי ההיעדרות של קרלוס ארויו שסבל מכאבים בגב סמוך למשחק, היא נסיבה מקלה.

אגב, על פי הטון בדבריו של גור שלף, במכבי לא ממש היו שבעי רצון מההחלטה של הרכז לא לשחק. הצהובים היו בעניינים עם רבע ראשון טוב בו ניצחו 17:24, אבל לאט לאט אפשר היה לראות איך הכוחות הולכים ואוזלים, ואיך לאפי אין מה לעשות פרט להחלפת גרב בגרב. נקודת האור היא ללא ספק עמרי כספי שהחזיק את מכבי בדקות הקשות עם 16. בשבוע הבא, מול מלאגה בהיכל, זה אמור ללכת חלק יותר.

מהלך המשחק

מכבי ת"א עלתה בחמישייה עם עמרי כספי, דאור פישר, טרה סימונס, טל בורשטיין, מרקוס בראון. אולימפיאקוס עם יותם הלפרין, מילוש תאודוסיץ', סופוקליס שחורציאניטיס, גיורגיוס פרינטזיס וג'וש צ'ילדרס. כבר אחרי 20 שניות, ליאור אליהו נכנס במקום כספי וקבע 8:9 בדאנק קליל אחרי מהלך קבוצתי יפה. למזלה של מכבי, שחורציאניטיס צבר 3 עבירות כבר אחרי 5 דקות. הבעיה: וויצ'יץ' עלה במקומו. שלשה של בראון קבעה 9:13 לצהובים, ניקולה החזיר בליי אפ משלו. מכבי רצה, תרתי משמע, ל-0:8, ול-13:23.

פתיחת הרבע השני סימנה 4 דקות בהן אף קבוצה לא קלעה, כל זה עד שלשה של בורוסיס. פאפאלוקאס הוביל ריצת 0:9 של היוונים, אבל ג'ייסון וויליאמס, בדאנק אדיר, עשה 22:26 למכבי. אולימפיאקוס הגיבה מהר לבלבול בהתקפה של בירנבוים ועלתה ל-26:28 עם חפירות, כשמן העבר השני באטיסטה עושה שטויות. גריר שחט עבירה מבראון וקבע 29:34. וויליאמס התמהמה עם הכדור האחרון, הסתבך, ומכבי ירדה בפיגור 34:29 למחצית.

הרבע השלישי נפתח עם זריקות עונשין של גריר, זכר לעבירה טכנית במחצית. שלשה של סימונס עבור מכבי התקועה התקזזה עם ירייה של גריר מן העבר השני. היוונים סגרו ריצת 3:13, ואפי הזעיק טיים אאוט. שלשה של ואסילופולוס עם הקרש קבעה 32:50 לאולימפיאקוס. עוד אחת העלתה את האדומים ל-36:55. האנרגיות של כספי הספיקו ל-0:10 ולחזרה עד 46:55 בסיום הרבע.

כספי המשיך להלהיב, אבל נקודות קלות שעשו פאפאלוקאס וגריר על חג'ג' הובילו ל-50:60 יווני. ההפרש ירד מעט, אבל גריר שוב היה שם כדי לירות שלשה שהשכיחה ממכבי את רעיונות הקאמבק, בטח שבאטיסטה ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על בורוסיס. שלשות של כספי ו-וויליאמס הורידו ל-70:60, אך ואסילופולוס שוב טיווח מרחוק, כשמן העבר השני גם וויליאמס מבצע פאול בלתי ספורטיבי. 65:84 לאולימפיאקוס בסיום.

קלעו למכבי ת"א: כספי 16 נק' ו-5 ריב', באטיסטה 10, אליהו 9, סימונס 8, וויליאמס ובראון 7 כ"א, פישר 6 (6 ריב'), חג'ג' 2. הרבו לאולימפיאקוס: גריר 21, וויצ'יץ 14, ואסילופולוס 14, בורוסיס 12 נק' (9 ריב').

"תכנית המשחק שלנו השתבשה"

"תכנית המשחק שלנו השתבשה בגלל ההיעדרות של ארויו וזה פגע בנו מאוד. הרבה ממנה היה בנוי עליו", כך הסביר אפי בירנבוים את התבוסה אמש (חמישי) ביוון, 84:65 לאולימפיאקוס בהיכל השלום והאחווה, במשחק בו נאלצו הצהובים להסתדר ללא הרכז המוביל שלהם שסבל מכאבים בגבו סמוך לפתיחה. "יש נקודות חיוביות שאני יכול לקחת מהמשחק, אבל אני מעדיף לשמור אותן איתי. הם שיחקו במגרש הביתי שלהם".

עמרי כספי, המצטיין של הצהובים עם 16 נקודות הוסיף: "קרלוס הוא הרכז והלב שלנו, וחסרונו הורגש. אין מה לעשות, פציעות הן חלק מהמשחק. אני שמח שדרור חג'ג' היה טוב. עשינו ריצה יפה ברבע השלישי ואז הם התחילו במבול של שלשות, אבל זה מה יש".

ליאור אליהו, שעזר למכבי לפתוח את הפער הקטן ברבע הראשון, אמר: "נקווה שנלמד מהטעויות. נמשיך הלאה ביום ראשון בליגה, אני רק לא יודע מה קרה לנו ברבע השני. לא שיחקנו אגרסיבי. צריך ללמוד מזה כי ככה משחקות הקבוצות החזקות באירופה. שיחקנו טוב ברבע הראשון, אבל לא ידענו לשמור על הפער וחבל".

אסטבן באטיסטה, שזכה לכמות דקות שהוא אינו רואה בליגה, סיכם: "לא שיחקנו חכם מספיק. לפעמים ניסינו לשחק יותר מדי עם הלב. ארויו היה חסר, אבל לא בטוח שאיתו היינו מצליחים יותר טוב. אני לא מבין מה קרה לנו".