אלישע לוי: "נכנענו למתפרצות של נתניה, שמח שהקהל נהנה"

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, לאחר ההפסד למכבי נתניה 2:3: "שמח שלפחות הקהל נהנה", מתיאוס: "השופטים קילקלו". צפו בסיכום המשחק של ארבל וברקוביץ' ובתגובות

מוטי פשכצקי ותומר לוי מאתר ספורט 5 מוסיפים:

לותר מתיאוס הגיע לישראל עם שם גדול, אבל גם עם תדמית פטפטנית ורצון גדול לתקן את הרושם שדרוש לו שיפור על הקווים. לכל המשמיצים הוא עונה עד כה על הדשא, עם מקום ראשון בליגת העל ומכבי נתניה מרעננת ובלתי מנוצחת אחרי תשעה מחזורים. במשחק הצמרת ניצחה סגנית האלופה 2:3 את מכבי חיפה בקרית אליעזר והתייצבה בפסגה עם 21 נקודות.

מכבי נתניה ניצחה את מכבי חיפה 2:3 בחוץ. צפו בתקציר

"היו 45 דקות ראשונות מצוינות ובמחצית השנייה חיפה שיחקו רק בהגנה", אמר מתיאוס שכנראה התבלבל בדבריו, או שמא ראה משחק אחר. "בסיום הייתה לחימה ובסופו של דבר אנחנו מרוצים עם התוצאה ועם המיקום שלנו. עדיין מוקדם לדבר על אליפות, העונה עוד ארוכה. צריך לעבוד קשה ולהשתפר".

באמצע השבוע ייצא מתיאוס למשחק בגביע הטוטו בטדי מול בית"ר (יום רביעי, ישיר ב-5+ LIVE), לפני שהאלופה תגיע לקופסא ביום שני הבא. "בית"ר מגיעה אלינו בשבוע הבא ואני מקווה שהם יתחילו להשיג תוצאות טובות אחרי המשחק מולנו", אמר הגרמני. "שיחקנו מצוין במחצית הראשונה, עשינו מה שאמרתי בישיבת הקבוצה ואני מאוד מרוצה".

אגב, במחצית המשחק אירעה תקרית מכוערת כאשר מתיאוס רץ לשופט הרביעי אשר כהן ואמר לו: "אנחנו משחקים 11 נגד 14 כי אתם איתם". השופט ענה לו בציניות: "אתה צודק". בתגובה, מתיאוס התקרב לכהן וכמעט הצמיד את ראשו לשופט בתנועה מאיימת.

"כל שבוע זה הצהרת כוונות", הכריז לירן שטראובר בסיום. "אנחנו צריכים לדעת לנצח משחקים, ידענו שהמשחק הזה הוא קריטי. כיף לבוא ולנצח משחק עונה. אנחנו מוקדם מאוד בעונה. מבחינתנו, נעשה הכל, אבל הכל, כדי לקחת אליפות. מדובר במסע ארוך, שיהיו בו גם נפילות. אליפות לא הפחידה אותנו גם בתחילת העונה. צריך לעבוד ולא לקשקש. מה עם בית"ר? תנו לנוח, ואז נתכונן לעוד משחק עונה. המשחק נגדם הוא בסך הכל עוד שלוש נקודות בטבלה".

סערה גדולה הייתה בסיום המשחק ביציע הכבוד כאשר אוהדים של חיפה קיללו את הבעלים של נתניה דניאל יאמר ואשתו ליזה. חבר הנהלת נתניה קובי בלדב התעמת עם כמה מהם והנהלת חיפה הגיעה והתנצלה בפני אנשי נתניה. בלדב אמר: "הנהלת חיפה דאגה לנו". יאמר אמר בחדר ההלבשה לדובר איציק גניש: "היינו בסכנה, זה היה מגעיל איך שדיברו אלינו. זה לא מכובד".

תקרית אלימה התרחשה גם בצומת המרכזית מחוץ לאצטדיון כשאוהדים מקומיים תקפו מכונית של אוהדי נתניה, פתחו את דלתות הרכב, הרביצו ליושביו וגנבו משם תוף.

אלישע לוי איבד את המקום הראשון בתום ההפסד 3:2 למכבי נתניה, אבל לא את החיוך. "בא כל כך הרבה קהל ואני שמח שהוא נהנה", אמר מאמן מכבי חיפה. "התפקיד שלנו זה לספק כדורגל טוב, זה לא בא על חשבון תוצאות אבל אם נמשיך לשחק ככה התוצאות יבואו וגם הקהל יגיע למגרשים".

"בחצי הראשון ידענו שנתניה תשחק על מתפרצות ועם הרבה שחקני הגנה, אבל לא השגחנו כמו שצריך", דיבר לוי על אירועי המחצית הראשונה.

"זה קורה ונתקן את הטעויות שלנו. חזרנו למשחק, ספגנו עוד שער אחד לא אופייני. החצי השני כבר היה הרבה יותר טוב מבחינתנו. ההגנה קרסה בחצי הראשון, גם ספגנו ממצבים נייחים וכדורים ארוכים, אבל נרצה להסתכל על הדברים הטובים בחצי השני ואת זה ניקח למשחקים הבאים. עשינו גולים יפים, כדורגל שלנו הרוויח ואני מקווה לעוד משחקים כאלה", סיכם המאמן.

גוסטבו בוקולי סובל מחתך רציני בפנים כתוצאה מהיתקלות עם הנעל של אלמוג כהן במהלך המחצית הראשונה ולכן הוחלף בשניה. לאחר המשחק התנצל שחקן נתניה על התקרית והשניים התחבקו. לבוקולי שמו שני קליפסים כדי לתפוס את החתכים, אך כנראה שלא מדובר בשבר.

"אנחנו לא צריכים לחטוף ככה בבית, אבל זה חלק מהכדורגל", אמר בוקולי, והוסיף: "אני לא כועס על בזבוזי הזמן שלהם, הם היו פחות שחקן. אני לא יודע אם הקבוצה הטובה יותר ניצחה, אבל זאת התוצאה הסופית ואנחנו צריכים להמשיך הלאה. הייתה הרגשה שאנחנו יכולים להשוות במחיצית השניה, אבל המומנטום נעצר".