ליגת העל: מכבי נתניה ניצחה את מכבי חיפה 2:3 בחוץ

מכבי נתניה, בהנהגת לותר מתיאוס, עלתה למקום הראשון לאחר שניצחה בקריית אליעזר את מכבי חיפה 2:3 במפגש סוער. צפו בתקציר המשחק

התקציר באדיבות אתר ספורט 5

כמה פעמים אתם שומעים את המושג 'משחק עונה' ומלגלגים? 5-6 פעמים בעונה? כמה פעמים המשחקים הללו בכדורגל הישראלי מצדיקים את ההייפ התקשורתי? במקרים נדירים בלבד. ה-2:3 של מכבי נתניה על מכבי חיפה בקרית אליעזר ביום שני בערב, סופסוף הצדיק את המושג השחוק.

אלישע לוי: "נכנענו למתפרצות של נתניה". צפו בסיכום המשחק ובתגובות

איפה נתחיל? בכך שלותר מתיאוס הנחיל לירוקים הפסד ראשון העונה? בכך שהקבוצה שלו עלתה לפסגה? אולי דווקא במחמאות לירוקים. נכון, הם הפסידו, ההגנה שלהם במחצית הראשונה הייתה פשוט שערורייתית, אבל אלישע לוי הימר על כל הקופה, ביצע חילופים התקפיים מוקדמים והקבוצה שלו הפעילה על נתניה לחץ אדיר במחצית ה-2, שרק בגלל חוסר מזל, החמצה של לאוניד קרופניק ויכולת גבוהה של לירן שטראובר לא הניבה שוויון. גם הקהל הירוק שמילא את האצטדיון ידע להעריך את המאמץ ובאופן יוצא דופן מחא כפיים ועודד את הקבוצה שלו בסיום.

לפני המשחק ערכה מכבי חיפה טקס במלוא 13 שנים להירצחו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל. בניגוד לאירועי השנה שעברה, הפעם הקהל באצטדיון כיבד את האירוע.

במחצית המשחק אירעה תקרית מכוערת כאשר מתיאוס רץ לשופט הרביעי אשר כהן ואמר לו: "אנחנו משחקים 11 נגד 14 כי אתם איתם". השופט ענה לו בציניות: "אתה צודק". בתגובה, מתיאוס התקרב לכהן וכמעט הצמיד את ראשו לשופט בתנועה מאיימת.

אחרי 3 וחצי דקות ראינו מצב ראשון במשחק: יניב קטן שלח מסירת עומק אדירה בין לואיס מארין לביבאן פרנסמן אל 'טרור' פאנטיני שהיה בקו אחד איתם, הדרום אפריקאי מצא עצמו מול לירן שטראובר, אך תחת הלחץ של פרנסמן נתן לעצמו מקדמה גדולה מדי ונכנע ליציאה אמיצה של השוער.

מהלך דומה בצד השני, הגיב שער יתרון מפתיע של האורחים. שלו מנשה הקפיץ כדור עומק מצוין לאיתי שכטר, פיטר מסיללה שבר את הנבדל ואמיר אדרי שגה כשיצא משערו ואפשר לחלוץ שלא היה בזווית אידיאלית להקפיץ מעליו לרשת. 0:1 לנתניה.

שש דקות נוספות חלפו. גוסטבו בוקולי ניסה בעיטה מרחוק שהוסטה לקרן. כדור הקרן הגיע בסופו של דבר לבוקולי שהגביה מהאגף הימני ודקל קינן הקדים את פרנסמן ונגח מארבעה מטרים לרשת. 1:1, היינו כחולמים עם שני שערים תוך פחות מרבע שעה. הקצב המטורף נמשך, איתי שכטר עשה כאב ראש לקינן והעביר רוחב שאדרי השמיט בשלומיאליות, אבל השתלט עליו לפני תיירי טזאמטה. בדקה ה-23 עוד התקפה מהירה של נתניה הסתיימה בשער שלישי במשחק: מנשה החל בהתקפה כשמסר טוב לסבן הדינמי, המגן התקדם לכיוון הרחבה ובמסירה חכמה השאיר את מנשה שהגיע מאחור חופשי לבעיטה שטוחה מ-16 מטר, אדרי לא הושיע. 1:2 גדול לנתניה, יופי של שער.

אלישע לוי, שזעם על השחקנים שלו שזייפו בחזרה להגנה, הורה לכל שחקני הספסל שלו להתחיל להתחמם. בינתיים, פאנטיני ניסה בדקה ה-31 את מזלו בבעיטה מקצה הרחבה אבל הכדור הלך מעל המשקוף. בדקה ה-40 ההגנה של חיפה שוב נתפסה עם המכנסיים למטה. כדור חופשי מ-40 מטר קו אלכסוני משמאל, ושוב היה זה מנשה שהגביה כדור שעבר את כל ההגנה ודווקא הבלם האורח זאביק חיימוביץ' התגנב, נתן נגיעה קלה וקבע 1:3 מדהים! בישול שני למנשה.

ללוי זה הספיק, הוא שלח החוצה את בירם כיאל שהפקיר את משחק ההגנה והשאיר את ג'ון קולמה בודד בקישור האחורי, והכניס את מוחמד גאדיר לצד שמאל כשליאור רפאלוב ירד לעמדה של כיאל.

לוי החליט בהפסקה לשלוח עוד שחקן התקפי פנימה, אייל גולסה, על חשבונו של בוקולי. המגמה ההתקפית של מאמן חיפה הוכיחה את עצמה בפתיחת המחצית השנייה כשהירוקים ישבו על השער של שטראובר, בעוד נתניה ממשיכה את ההתגוננות המאסיבית בה החלה בסיום המחצית הראשונה. בדקה ה-52 חזרה חיפה למשחק כשכדור קרן של רפאלוב מצא את הראש של פאנטיני, שהקדים את פרנסמן וכבש שער נגיחה שני לזכות חיפה במשחק. עדיין 3:2 לנתניה, אבל חיפה חוזרת.

השער הדליק את היציעים וגם את השחקנים על הדשא, כשחיפה מגבירה את הלחץ. בעיטה של רפאלוב מתוך הרחבה החטיא את קורה בסנטימטרים בדקה ה-56. אם זה לא הספיק למתיאוס, בדקה ה-59 הוא נותר בעשרה שחקנים כשתיירי טזמאטה דרך (לא בטוח שבכוונה) על לאוניד קרופניק תוך כדי שהאחרון גלש אליו בגליץ' וראה את הכרטיס האדום. למרות האכזבה מהרחקתו, החלוץ ניגש לקרופניק וביקש ממנו סליחה בספורטיביות. אסף קינן ששלף אדום גבולי, כמעט ואיזן את ההחלטות הגבוליות שלו בדקה ה-71. ג'ון קולמה גלש בצורה מסוכנת לעבר שחקן נתניה, אבל נגע בכדור. השופט שלף לעברו בהחלטיות את האדום, מה שעורר עליו את זעמם של אנשי חיפה ובעיקר של יניב קטן שתפס בחולצתו. לאחר שקיבל איתות מהקוון, שינה קינן את החלטתו והסתפק בצהוב מוצדק לעבר קולמה.

מיד לאחר מכן חיפה ניסתה לסחוט פנדל, אבל פאנטיני ראה צהוב לאחר שזרק את עצמו. גם כדור ירוי לעבר ידו של סבן לא הצדיק כדור מ-11 מטר. אלישע הלך על כל הקופה ושלח עוד נשק התקפי, שלומי ארבייטמן שהחליף את אלון חרזי. השוויון כמעט הגיע בדקה ה-85 עם פעולה גדולה של רפאלוב שחדר לרחבה מצד שמאל, לקח שני הגנה וסיפק מסירה גדולה לקרופניק שנגח כדור שפספס רק במעט את המסגרת. נתניה התרכזה עד הסיום בבזבוז זמן ובונקר בחצי שלה, ונעזרה גם בקינן שספג בדקה ה-93 צהוב שני והורחק.

הרכב מכבי נתניה: לירן שטראובר, קלמי סבן, ביבאן פרנסמן, לואיס מארין, זאב חיימוביץ', דדי בן דיין, רביד גזל, אלמוג כהן, שלו מנשה (טל מעבי, 88), תיירי טזאמטה (הורחק, 59), איתי שכטר (דלה ימפולסקי, 77).

הרכב מכבי חיפה: אמיר אדרי, אלון חרזי (שלומי ארבייטמן, 76), ליאוניד קרופניק, דקל קינן (הורחק, 93), פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, בירם כיאל (מוחמד גאדיר, 40), גוסטבו בוקולי (אייל גולסה, 46), ליאור רפאלוב, יניב קטן, טמבינקוסי פאנטיני.