הוא עוד יניב אליפות

יניב קטן, החלוץ שאוהבים לשנוא, זה שנסע עד לונדון רק בשביל שדרוג בחוזה, הוכיח מול מכבי ת"א שיש בו את מה שצריך כדי להוביל לאליפות. במכבי חיפה יכולים להאמין

יניב קטן הוא אחד הכדורגלנים הישראלים שאוהדים ופרשנים הכי אוהבים לשנוא. ההתנהלות הגמלונית, הרגעים הארוכים מדי בהם הוא לא מעורב במה שקורה על הדשא, היציאה ההזויה והנמהרת לווסטהאם והחזרה המהירה עוד יותר לישראל, וזאת רק כדי לקבל עוד כמה אלפי שקלים חדשים ומעמד משודרג בקבוצה של יענק'לה. כל אלו העניקו לחלוץ מכבי חיפה שם של ילד מפונק ועצלן, שנושא על גבו את נטל התדמית הבעייתית של הכדורגלן הישראלי.

מכבי חיפה ניצחה 2:3 את הגשם ואת מכבי תל אביב. צפו בתקציר

העונה נדמה שיניב קטן נחוש להוכיח לכולם, ובעיקר לעצמו, שכל מה שאומרים עליו הוא שטות גמורה. את משחק הניצחון 2:3 על מכבי תל אביב בקריית אליעזר קטן הוביל, עם שני בישולים מצויינים ומשחק אחראי ולא אנוכי, ומעבר ליכולת, לקח על עצמו את תפקיד המנהיג – זה שיועד לו כבר לפני שנים. יעקב שחר יכול היה להסתכל מהיציע ולחייך בהנאה אבהית, אלישע לוי צפה מהספסל ורווה נחת, והאוהדים החיפאים, אלו שתמיד שמרו אמונים לחלוץ ולא יישרו קו עם הביקורות נגדו, מחאו כפיים בסיפוק.

ביכולתו הנוכחית, עושה קטן רושם של שחקן שמבדיל בין קבוצה אלופה לקבוצה סתמית בצמרת הליגה. לשם ההשוואה, במכבי תל אביב היה אמור מאור בוזגלו לתת את הניצוץ הייחודי הזה שסוחף קבוצות קדימה. בינתיים, ההתרסקות של מכבי מלווה בקול דממה דקה מצידו של בוזגלו, למרות השער שכבש בקרית אליעזר. בבית"ר ירושלים היו אמורים סבסטיאן אבראו, דאריו פרננדז, אבירם ברוכיאן וברק יצחקי לספק את אותו ערך מוסף, אך בינתיים אבראו חזר לארגנטינה, פרננדז לא מוצא את מקומו, ברוכיאן לא מזכיר את הפנומן מהעונה שעברה ויצחקי אנמי, למרות צמד השערים שכבש בשבת באשדוד.

בהפועל תל אביב התפקיד הזה הוטל על כתפיו של דימיטאר טלקיסקי, אבל זה נעלם כנראה בבולגריה וטרם חזר מחופשת הקיץ. רק מכבי נתניה נהנית גם היא מאותו מנהיג שמעניק לה ייחודיות שהופכת אותה למועמדת לאליפות. אלא שבנתניה קוראים לו לותר מתיאוס, והוא האיש על הקווים שכלל לא ברור אם יצלח את תלאות הכדורגל הישראלי וישאר עד סוף העונה.

אם יניב קטן יתמיד עם הכדורגל המצוין, יוכיח כי הוא יכול להנהיג לאורך זמן וימשיך לקבל את ההערכה והכבוד מאלישע לוי, הוא צפוי לספק סוף סוף את עונת השיא המיוחלת. בינתיים, זה עובד. השלב הבא יהיה להצעיד את הנבחרת הלאומית למונדיאל 2010. רק שבסוף העונה הוא לא יעלה על המטוס לווסטהאם ויתבזה שוב.