ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה את מכבי תל אביב 2:3

במשחק מצויין ותחת גשם כבד, ניצחה מכבי חיפה את מכבי ת"א 2:3 מצמד של פאנטיני ואחד של רפאלוב. בחיפה חושבים אליפות, מכבי ת"א כבר 8 נק' מהפסגה. צפו בתקציר המשחק

לפני כל דבר אחר, קיבלנו הערב (ראשון) סוף סוף משחק בין שתי גדולות שהבטיח וגם קיים. בחסות המבול בקרית אליעזר, מכבי חיפה ומכבי ת"א ניפקו משחק גדול ומבול של שערים ו-2:3 לטובת הירוקים, ששבו למקום הראשון. האמת היא שהתוצאה מעט משקרת. תחת מזג אוויר סוער, קבוצתו של אלישע לוי היתה טובה בהרבה מהיריבה ועלתה ליתרון 0:3 מוצדק משערים של פאנטיני (1,56) וליאור רפאלוב (46). יניב קטן הפגין את משחקו הטוב בשנים האחרונות עם שני בישולים מעולים בחסות הרעמים, בן שמעון וחניכיו חזרו למשחק בצורה מעט מקרית עם שערים של קמאנן המחליף (64) ומאור בוזגלו (68). יותר מכך הם לא השיגו. מכבי ת"א רחוקה כעת 8 נקודות מהפסגה. נותר לנו רק לקוות שהמשחק הזה יהווה את הסנונית שמבשרת דווקא על בוא הסתיו ולא רק נווה מדבר גשום (זהו. סיימנו עם האנלוגיות, נשבעים).

צפו בסיכום המשחק עם יורם ארבל ואייל ברקוביץ' - בלעדי לספורט nana10

בחרו את הרגע הגדול של המשחק ואולי תזכו בפלזמה

בקושי הספקנו להעביר את הידיעה ל'פעיל' וכבר המארחים ביתרון. יניב קטן, שמפגין יכולת יוצאת מן הכלל מתחילת העונה, לקח את מישאלוב לטיול בצד שמאל של הרחבה, נפטר ממנו וסידר רוחב מדוד. פאנטיני היה במקום, כמו שצריך ודחק פנימה משלושה מטרים - 0:1 למכבי חיפה.

ההתקפה הראויה הראשונה של האורחים הגיעה בדקה ה-11 בה רודי חדד הגביה היטב מצד שמאל אך גיז'רמו ישראלביץ', שהגיע לכדור, נגח חלש מדי ואדרי לקח. שתי דקות לאחר מכן איגור טומאסיץ' ביצע עבירה חריפה במיוחד על פאנטיני אבל לירן ליאני הסתפק בצהוב ובבעיטה חופשית. גם מכבי ת"א זכתה בבעיטה חופשית בצד השני בדקה ה-15, אולם הכדור של מאור בוזגלו היה מעט גבוה מדי.

בדקה ה-21 רודי חדד קיבל כדור טוב מיבוריאן ופרץ לרחבה מצד שמאל. הצרפתי בחר לבעוט ואדרי הדף, גם את הריבאונד של בוזגלו הוא הדף והניסיון השלישי של דולי ג'ונסון כבר הלך החוצה.

בדקה ה-31 דקל קינן קיצץ את יבוריאן ונתן למכבי ת"א בעיטה חופשית נוספת מ-22 מטרים. אחרי שבוזגלו ניסה והחמיץ, הפעם דולי ג'ונסון לקח על עצמו את הבעיטה ואילץ את אדרי להדוף לקרן. בדקה ה-40 ליאור רפאלוב ניסה את כוחו מ-17 מטרים אבל פספס את הקורה של יבריץ' בסנטימטרים בודדים.

בדקה ה-46 הגיע השני של חיפה. ממש כמו במחצית הראשונה, הצהובים עוד לא התחילו לשחק וכבר הוציאו כדור מהרשת. בירם כיאל שלח הגבהה מדודה מצד ימין, רפאלוב הקדים כל ההגנה הצהובה וניצל יציאה רעה של יבריץ' כדי לנגוח פנימה - 0:2 למכבי חיפה.

עשר דקות עברו וגם השלישי הגיע. פאנטיני שלח את יניב קטן לבכדור עומק גדול ורץ להמתין. מספר 20, במשחקו הטוב ביותר בשנים האחרונות, התקדם עצר והשאיר פאס גאוני לחלוץ הדרום האפריקני, ששם את השני שלו והשלישי של הירוקים ברשת של יבריץ' - גולאסו ו-0:3 למכבי חיפה.

ביציעים כבר החלו לפנטז על ה-0:5 של 1994 אבל תוך ארבע דקות הגיעו שני שערים בצד השני. בדקה ה-64 ישראלביץ' שלח הגבהה תמימה לרחבה ויאניק קאמאנן נגח מ-14 מטרים ועוד בצורה קשתית. רק חוסר עירנות משווע של אמיר אדרי איפשר לכדור להיכנס - 1:3 למכבי חיפה.

שתי דקות לאחר מכן איליה יבוריאן השתלט על כדור ברחבה והוריד כמו שצריך למאור בוזגלו. הקשר הצעיר, שלא בלט כל המשחק, ירה מדויק לפינה של אדרי מ-12 מטרים - 2:3 למכבי חיפה.

מכבי חיפה: אמיר אדרי; אלון חרזי (אייל משומר 65), דקל קינן, ליאוניד קרופניק, פיטר מסיללה; ג'ון קולמה, בירם כיאל, ליאור רפאלוב, גוסטבו בוקולי, יניב קטן (מוחמד גדיר 75); טמבינקוסי פאנטיני (אייל גולסה 70)

מכבי ת"א: דראגוסלב יבריץ'; יובל שפונגין, איגור טומאסיץ', משה מישאלוב (יאניק קאמאנן 55), אבי יחיאל; שרן ייני, דולי ג'ונסון, מאור בוזגלו, גיז'רמו ישראלביץ', רודי חדד (דן רומן 80); איליה יבוריאן (יניב עזרן 80).