אל תעצרו בבראון

הערב הנוראי של קרלוס ארויו בזאגרב לא רק חשף את הבעיות בקו האחורי של הצהובים, אלא הצביע על הנקודות שעדיין זקוקות לחיזוק הקבוצה. שגיא ניר על הפסד מכבי לציבונה

מכבי תל אביב קיבלה בזאגרב איתות ראשון למציאות שצפויה לה בתקופה הקרובה. מסתבר שלא רק הצהובים זיהו את הטעויות שעשו הקיץ בבניית הסגל, אלא שגם יריבותיה מודעות לליקויים, והן ממש לא מתכוונות לרחם. ההפסד לציבונה לא מאיים עדיין על דרכם הארוכה של הצהובים במפעל האירופי, ונבע בין היתר מיום שחור יוצא דופן של הקו האחורי כולו, אבל יש בו הרבה יותר מרמז חד לגבי התיקונים הבסיסיים וההכרחיים כל כך, מעבר לצירופו של מרכוס בראון.

מכבי ת"א הפסידה לציבונה זאגרב 81:79. צפו בתקציר המשחק

"הפסדנו בדברים הקטנים" - צפו בתגובתו של אפי בירנבוים להפסד בזאגרב

קרלוס ארויו היה שחקן NBA מצטיין, אבל באירופה, כפי שלמד בזאגרב, הוא לא יזכה אפילו לשניה אחת של חסד מהיריב. ערב קטסטרופלי של 10 נקודות ב-2 מ-13 מהשדה קרה אמנם כבר לגדולים ממנו, אבל הבעיה של מכבי היא שסיטואציה כזו מותירה אותה חסרת אונים לחלוטין. החבר החדש של ארויו, מרכוס בראון, הציג משחק כבד ואיטי, התרכז בעיקר במסירות ועדיין זכה ללא פחות מ-28 דקות משחק, וזאת למרות שרק לפני יומיים נחת בקבוצה. זוהי הצבעת אי-אמון לא רק בטרה סימונס, אלא גם בדרור חג'ג', ששלוש הדקות להן זכה במשחק שכזה אומרות דבר או שניים על הבניה של מכבי החדשה, שחסרה כל כך עומק בקו האחורי.

השילוב ארויו את בראון, כמו גם החדות שאבדה לטל בורשטיין, הפך את הקו האחורי של מכבי לידידותי במיוחד למשחק ההתקפה של הגארדים היריבים. דאבור קוס ורוול מרשל קיבלו פס לחדירות חוזרות ונשנות מול ד'אור פישר, שבעיית העבירות המוכרת שלו יוצרת בעיה נוספת לאפי בירנבוים: את מי לצוות כגבוה שני? ליאור אליהו הוא נכס התקפי, אבל חסר כל אוריינטציה הגנתית; יניב גרין אתלטי ולוחם בחסד, אבל אי אפשר להתבסס עליו בהתקפה; ואסטבאן באטיסטה? כרגע אין לו אף אחד מאלה.

הבחירה לפתוח עם אליהו בחמישייה מצביעה על ליקוי נוסף בקו הקדמי, חרף המתנה הגדולה שקיבל המאמן מד'אור פישר, כזו שאי אפשר לצפות לה מדי יום. בן טיפוחיו של המאמן בבני השרון, ג'ייסון וויליאמס, ביזבז לא פחות מ-34 דקות של אנמיות על הפרקט, וביורוליג הוא לא תמיד יוכל לנצל את האתלטיות שלו כדי לשחק בעמדה מספר 4, שהפכה לבעיה המרכזית. מכבי זקוקה לפורוורד התקפי משמעותי, כזה שירכז מעט מתשומת הלב ההגנתית של היריבות, שהולכת כרגע כולה לבראון וארויו. זה יאפשר לגוון את המשחק, להחזיר את הביטחון לשחקנים ובעיקר לתת קצת אויר לאפי בירנבוים. כי מהמצרך הזה, לא בטוח שיהיה לו הרבה העונה.