הכסף שוב יקנה אהבה

מול בית"ר ירושלים העשירה והזחוחה תתייצב הפועל פתח תקווה הצנועה, שנבנתה על צעירים ושקט נפשי (א', 20:45, ערוץ 10 ו-nana10). זה לא יעזור לה

על פניו, נדמה כי ההתמודדות בין בית"ר ירושלים להפועל פתח תקווה במסגרת המשחק המרכזי של ליגת העל (ראשון, 20:45, שידור ישיר בערוץ 10 וב-nana10) לא אמורה להעניק לנו קרב ענקים יצרי. יריבות היסטורית רבת שנים אין בין הקבוצות. בתקופת הזוהר של המלאבסים, רחוק בשנות החמישים, הירושלמים לא היוו עדיין פקטור ממשי בליגה, וגם שנים אחרי תקופת הזוהר של אלי אוחנה ואורי מלמיליאן, בעידן המונופול הבית"רי, הכחולים הם קבוצה קטנה המתנדנדת בין חיים למוות, ובעיקר מקפידה להזרים חמצן לגחלי ההיסטוריה הגוועים שלה. מבחינה מקצועית, הבדלי הרמות התהומיים מקהים את החושים של אוהדי הכדורגל לקראת המשחק, אלא שבכל זאת מדובר כאן בהתמודדות אדירה בין שתי תיאוריות מנוגדות. תזה ואנטי-תזה.

בית"ר ירושלים מול הפועל פתח-תקווה בעמוד "המשחק המרכזי" של ספורט nana10

התזה שמציגה בית"ר ירושלים ברורה. את מה שהיכולת לא מספקת, יביא הכסף. באליפות, כידוע, זוכים בזכות עליונות תקציבית בלתי מעורערת על פני שאר הקבוצות ולא מעבר, וברור שבית"ר ירושלים לא המציאה את התיאוריה הפשוטה אך האפקטיבית הזו. במסגרת הזו הפכו הירושלמים את התקציב והאיתנות הכלכלית למולך היחיד שחשוב, השחקנים הישראלים הבכירים הגיעו לבירה לאחר כבוד ותוספת אפס בסכום שעל תלוש המשכורת, ושחקנים זרים מרמות שלא ידענו נחתו בנתב"ג והתקבלו בחום. התוצאות, כמובן, מיהרו להגיע.

האנטי-תזה של הפועל פתח תקווה חשובה ומעניינת הרבה יותר. זאביק זלצר הגיע לקבוצה כשמאחוריו שנים רבות של ניסיון כמאמן העל של נבחרות הנוער, והוא דוגל באמונה בשחקן הישראלי הצעיר לעומת הסתמכות חסרת בסיס על זרים בינוניים. אלי מחפוד הזרים את הדם הביתי, וחיבר בין המערכות השונות בקבוצה, והאוהדים מיתגו את עצמם בשקט והפכו לאחד הקהלים הדוחפים והמעורבים ביותר בישראל.

כשבבית"ר העדיפו את המניה הבטוחה מריבר פלייט סבסטיאן אבראו, ונכשלו בסופו של דבר, בהפועל פתח תקווה האמינו דווקא בפליט בית"רי-פרואני, ג'וניור ויזה, שמתגלה כאחד השחקנים הזרים הטובים בארץ. כשבבירה החליטו להחזיר בכל מחיר את ברק יצחקי, שלא הצליח בבלגיה ולא יעשה את זה גם בארץ, הכחולים נתנו את המושכות לשמעון אבו חצירא הצעיר, וקיבלו בתמורה את הסקורר הכי מבטיח בליגה. כששבוע אחר שבוע ממשיך טברטקו קאלה בשואו הביזארי שלו בשער המנורה, במלאבס הבינו את המשמעות של ותק, ניסיון ושקט נפשי, והביאו את שביט אלימלך.

בעולם מושלם וצודק יותר, הפועל פתח תקווה היתה מנצחת בטדי משערים של אבו חצירא ו-ויזה, ומתמודדת על האליפות מול העשירים והאוליגרכים, כי זה אמור להיות שכרה של מערכת שמתנהלת בצורה חכמה יותר. בעולם האמיתי, הפתח תקוואים יפסידו ככל הנראה בטדי. כי מול אריה מדמם, אף אחד לא מדבר על צדק.