תרגיל בלוט"ר

המקצוענות של לותר מתיאוס הפכה את נתניה למוליכת הטבלה. המשך המאבק על אופיו של הכדורגלן הישראלי יהיה מול מכבי תל אביב (20:45, ערוץ 10 ו-nana10). לאחר המשחק, סיכום מיוחד מהאיצטדיון עם יורם ארבל ואיציק זוהר, בלעדי לספורט nana10

תודו שלא שמתם לב, אבל מכבי נתניה מובילה בבטחה את ליגת העל כמעט משריקת הפתיחה של העונה. לקבוצה של דניאל יאמר יש עשר נקודות מתוך 12 אפשריות, ואת הפרש השערים הטוב בליגה. יש אפילו משהו מרענן בשקט התעשייתי השורר במועדון מאז הגעתו של הכוכב הגרמני, לותר מתיאוס. סוג של ענווה, כניסה מחודשת לפרופורציות שקצת נעלמו מהכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, אולי אפילו ניסיון סיזיפי להנחיל נורמות וערכים מקצועיים.

מכבי תל אביב מול מכבי נתניה - ראשון, 20:45 בערוץ 10, ובעמוד המשחק המרכזי של ספורט nana10

קשה לשים את האצבע על הסיבות המדויקות להצלחה של נתניה, אולם ברור כי ההתנהלות של מתיאוס היא אחת מהן. הגרמני לא השתולל בעקבות ההדחה הכואבת מגביע אופ"א, והבין שעם חומר השחקנים שיש לו והיסודות הרעועים ממילא של הכדורגלן הישראלי, הוא לא היה יכול להתקדם לשלבים הגבוהים של הטורניר.

מכאן, הוא התעקש, למרות הכישלון, על אימונים שהתעסקו בדברים הבסיסיים ביותר במקצוע: מסירות קצרות מדויקות, אימוני כושר מפרכים ומשמעת ברזל הכוללת שני אימונים ביום. בהמשך, גם התנהלות נכונה מול התקשורת ודגש על קבוצתיות בכל שעות היממה.

ברוך דגו היה הראשון ששילם במזומן את מחיר המקצוענות שהביא לארץ מתיאוס. על הנייר היה אמור דגו להיות הכוכב הבלתי מעורער של נתניה מודל 2009, אך כבר לאחר אימון אחד הבין המאמן כי מדובר בשחקן חלש פיזית, כזה שבשום פנים ואופן לא יכול להנהיג קבוצה. את החשבונות השאיר מתיאוס לעסקני הספורט, וסיפסל מייד את הכוכב בכאילו. הפיצוץ בין השניים היה בלתי נמנע, אך בסופו של דבר דגו מצא את עצמו בקבוצה החלשה של אשדוד ולותר משקיף על כולם מלמעלה. וזוהי רק דוגמה אחת להחלטות נטולות האינטרס של אלוף העולם הגרמני.

השפיות שמחדירה נתניה בהנהגת לותר מתיאוס לכדורגל הישראלי עומדת כאנטיתזה של ממש לטירוף שאוחז במכבי תל אביב. על המאמן שהולך כמוכה ירח על הקווים, כבר דיברנו. הג'נרל-מנג'ר שבוחש בכל מה שקורה במועדון כבר יצא מהחורים, ואוליגרכים שמחליטים להשתלט על קבוצות כדורגל בעזרת מומחי אסטרטגיה פוליטים, קרי אביב בושינסקי, הם החדשות של אתמול.

השאלה היחידה שתרחף באוויר כל עוד מתיאוס ימשיך לגעור בכדורגלנים הישראלים, היא מי ישבר קודם. המאמן הגרמני שימאס בעסקונה, בפוליטיקה הפנימית ובכוכבים העצלנים, או שמא הכדורגל הישראלי כולו שיצטרך ללכת נגד הטבע וליישר קו עם הסטנדרטים הבלתי מתפשרים שלו. לטובת כולנו, עדיף שהתרחיש השני הוא שיתממש. כדי שזה יקרה, חייבת מכבי נתניה לנצח את מכבי תל אביב. קדימה לותר, תראה לנו מה זה!