הצילו את העונה

העונה רק התחילה, ואוהדי הכדורגל כבר מתגעגעים לפגרה. בית"ר ירושלים ומכבי חיפה הן היחידות שיכולות לעורר שוב את העניין בליגה (20:45, שידור ישיר בערוץ 10 וספורט nana10). לאחר המשחק, סיכום מיוחד ובלעדי של יורם ארבל ואיציק זוהר מהאצטדיון

אין דבר יותר עצוב מליגה שכבר לאחר המחזור השלישי מעוררת געגועים עזים לתקופת הקיץ בה אין משחקים. ברוב הארצות בעולם פגרת המשחקים היא התקופה בה אוהדי כדורגל מטיילים להם מדוכדכים בין באר אחד למשנהו ומתלוננים על החיים שמתאכזרים אליהם. רק בישראל הפגרה היא התקופה האמיתית בה אפשר לומר כי גם לנו יש כדורגל. רונאלדיניו עובר למילאן? אז מה, מאור בוזגלו עובר למכבי תל אביב. רוביניו מגיע לסיטי? לא מעניין. ברק יצחקי חוזר מבלגיה. ההבדלים מתחילים לקבל נופך ממשי כאשר השחקנים על הדשא מתחילים לשחק כדורגל. אז רונאלדיניו חוזר להיות רונאלדיניו ומאור בוזגלו חוזר להיות, נו אתם יודעים, בוזגלו.

בית"ר ירושלים מול מכבי חיפה, שידור ישיר מ-20:45 בעמוד המשחק המרכזי של ספורט nana 10 ובערוץ 10

למרות הציפיות הנמוכות ממילא של חובבי הכדורגל הישראלים, אף אחד לא הכין אותנו לפתיחת עונה כל כך עגומה. ממוצע כיבושים נמוך מאי פעם. משחקים שלמים שנגמרים ללא התקפה אחת ראויה. כשלכל זה מתלווים מחירים מופרזים ויחס מחפיר של שוטרים, מנהלי אצטדיונים ובעלי קבוצות, מתגלה חוויה די מפוקפקת שעוברת על ישראלים רבים בשבועות האחרונים.

אולי זו הפנטזיה וההתרפקות הנוסטלגיה משנים עברו שגורמת לנו להאמין כי פעם היה פה כדורגל טוב יותר. אולי. אבל את מה שמנסים להאכיל אותנו בכפית בזמן האחרון כבר ממש אי אפשר לבלוע. כבר שנים מדברים איתנו על כך שמדינת ישראל נמצאת בנקודת הכרעה קריטית מאין כמוה. שלום או מלחמה, מולדת או מוות, אבל בפועל שום דבר לא קורה. בכדורגל הישראלי המצב שונה - אם לא יקרה משהו משמעותי ומסעיר בזמן הקרוב, זכות הקיום של הענף תלך ותתאדה. האוהדים המעטים שעוד מגיעים למשחקים יפסיקו לעשות גם את זה והשבתות יתפנו לזמן איכותי יותר במתקנים אחרים וראויים יותר. כדורגל לא יהיה פה.

בית"ר ירושלים תארח את מכבי חיפה באחד המתקנים החיוביים הבודדים שיש לכדורגל הישראלי להציע לקהל הצופים, אצטדיון טדי. קהל גדול של 18 אלף איש וודאי ימלא את האצטדיון ושתי קבוצות עם אוריינטציה התקפית תתמודדנה במשחק שלא יחרוץ גורלות ולא יגרום לפיטורי מאמנים. אין שום סיבה שתמנע מהמשחק המרכזי לא להתעלות לרמה גבוהה, עם קצב טוב, שערים יפים ואוהדים מרוצים. אלישע, ראובן, ברק, יניב - תצילו לנו את העונה.