גאידמק על החמצת הפנדל של גרשון: "תמיד אותו דבר איתו"

הבוס ארקדי לא אהב את החמצת הפנדל של שמעון גרשון, שהבטיח: "אם יהיו עוד פנדלים אקח אותם". בן שמעון לקינן: "אתה לא מבין באיזה לחצים אני נמצא"

שירלי בר דיין ומאיה חסון מאתר ספורט 5 מוסיפות:

אנשי מכבי ת"א, בדרכם חזרה לגוש דן אחרי ה-0:0 בטדי, נזכרו בוודאי באימרה הפולנית הידועה: "תמיד יכול להיות גרוע יותר". נכון, הצהובים קופחו ע"י אסף קינן ועוזי בסון, שפסלו שער חוקי לחלוטין של גיז'רמו ישראלביץ' בדקה ה-25, אבל לאור העובדה שהם היו פחות טובים ובעיקר לאור העובדה שדרגוסלאב יבריץ' הדף פנדל בדקה ה-87, גם נקודה במגרש הביתי של האלופה זה לא רע בכלל.

רן בן שמעון הורחק במחצית השניה, אחרי שלעוזי בסון נמאס לשמוע אותו. העימות נכלל גם בדו"ח השופט ולפיכך, בן שמעון יועמד לדין. במכבי חוששים שהמאמן יספוג עונש כבד היות ולטענתו, עומד נגדו עונש ע"ת של הרחקה מ-10 משחקים. בסיום המשחק נכנס בן שמעון לחדר השופטים וניסה לדבר על ליבו של אסף קינן במטרה להביא לכתיבת דו"ח יותר מפויס. המאמן אמר לו: "אתה צריך להבין באילו לחצים אני נמצא. לא התכוונתי לפגוע בך". קינן לא התרשם כנראה מהדברים וכתב בדו"ח כי המאמן פנה לעברו ואמר: "אתה אפס" ואף הוסיף תנועת המחשה כדי לוודא שהמסר עבר. בדו"ח צוין גם שבן שמעון עמד במקום אסור אחרי שהורחק.

יחד עם כל זאת, בסביבתו של המאמן אמרו: "העונש של רן אמור היה להסתיים בסוף העונה שעברה. נמתין להגשת דו"ח השופט ונראה בדיוק במה מדובר". לתקשורת אמר המאמן: "התפוצצתי על הקוון, לא הייתי צריך טלוויזיה כדי לקראות שהוא לקח לנו גול. למעט מאוד שופטים בטדי יש אומץ, מעניין אותי לדעת איפה מאיר לוי היה היום. היינו צריכים להוביל 0:1 ולקחו לנו את זה. ברמות האלה, גול אחד זה מה שעושה את ההבדל. צריך להסתכל על הדברים החיוביים ולהמשיך". גם מנהל הקבוצה, אבנר טוויטו, יועמד לדין.

על המשחק עצמו אמר בן שמעון: "בחצי השני המומנטום עבר לבית"ר, אז בסך הכל אני מרוצה. היו הרבה אירועים שלא קשורים לכדורגל, יש הרבה מתח סביב המשחק ואני חושב שלא תמיד הגיבו נכון. אני יכול להגיד דבר אחד: בית"ר משחקת ביחד 3 שנים ואנחנו שלושה חודשים. אפשר לראות שיש לנו דרך ונהיה קבוצה טובה מאוד העונה".

בסיום המשחק התנצל הקוון עוזי בסון בפני אסף קינן על פסילת השער של ישראלביץ': "אני מצטער. הייתי בטוח שהיה אופסייד". באיגוד השופטים רואים בבסון איש רציני ואחראי מאוד. "לא פשוט מבחינתו לדעת שהוא עשה עוול למכבי ובדקה 90 פתאום לדרוש מהשופט לשרוק נגדה לפנדל. רק הוא יכול לעשות סוויץ' כזה".

גיבור הדקות האחרונות, דרגוסלאב יבריץ', תיאר את העצירה: "ראיתי את הכדור מגיע אליי ולמזלי הצלחתי לעצור אותו, אני שמח שזה הסתדר. מה שחשוב זה שלא ספגנו. במחצית הראשונה היינו מצוינים, חבל שפסלו לנו את השער אבל זה כדורגל".

מאור בוזגלו, שנפגע בזמן פציעות ודימם מפיו בצורה מפחידה אחרי שדרק בואטנג דרך עליו בשוגג תוך כדי נפילה, אמר: "הכל בסדר, אני מרגיש בסדר. זו לא פגיעה קשה. באנו להוציא תוצאה ועשינו את זה. כל הכבוד לקהל של מכבי, שעשה יותר רעש מהקהל של בית"ר".

טרם המשחק אירעה תקרית כאשר עשרות אוהדי מכבי ת"א המתינו מחוץ לאצטדיון ולמקום הגיעו שני שוטרים רכובים על סוסים. במקום התפתח עימות במהלכו אחד השוטרים אמר לאוהדים: "אם לא תזוזו, הסוס ידרוך עליכם".

אם לא קיבלנו מספיק סיפורים מהמשחק, האוטובוס של מכבי עוכב באצטדיון בסיום המשחק בגלל מהומות בין האוהדים במספר צמתים. במשטרה נתנו הוראה לקב"ט של מכבי לא לצאת לדרך. בסיום המשחק אביו של מאור בוזגלו, יעקב, ביצע תנועות מגונות לעבר הקהל של בית"ר, שהתעמת אתו. בוזגלו אמר: "מתחילת המשחק לא הפסיקו לקלל את מאור. שיעצרו את מי שקילל ככה. אני לא אתן שיקללו את הילד שלי ככה. שלא ישכחו שאני מהקטמונים".

"עם גרשון זה תמיד אותו דבר. לא כדורגל"

בבית"ר ירושלים סערו הרוחות בסיום המשחק סביב החמצת הפנדל של שמעון גרשון בדקה ה-90, שמנעה מהאלופה ניצחון ראשון העונה. דרק בואטנג היה זה שרצה לבעוט והוא אף ניגש לראובן עטר וביקש זאת, אך המאמן חיבק אותו והבהיר לו שגרשון ייקח את הבעיטה. הגנאי היה כעוס מאוד אחרי ההחטאה ואף ניגש למאמן ומחה על ההחלטה.

הבעלים של בית"ר ארקדי גאידמק התייחס לכך בסיום. "כבר אחרי שבוע אחד רואים את השינוי בלחימה של השחקנים", התייחס הבוס להבדלים מבית"ר של פתיחת העונה. "אני מרוצה מזה, חבל שזה לא נגמר עם ניצחון. השחקנים הם אלה שבועטים, אני מאוכזב מהשחקן שלקח את הפנדל. הוא התעקש לקחת אותו וזה תמיד אותו דבר איתו. זה לא כדורגל".

גרשון אמר בתגובה לדברי גאידמק: "המאמן מחליט מי יבעט את הפנדל. את האחריות אני לוקח על עצמי ולא משנה אם החטאתי בעבר. לא משנה לי גם הדברים שנאמרו. אם יהיו עוד פנדלים אני אקח אותם. לפעמים זה בחוץ. אבירם ברוכיאן בא אליי, דיברנו בינינו, הוא שאל אותי אם אני רוצה לבעוט ואמרתי לו שכן. תמיד אני רוצה לבעוט במשחקים חשובים".

גרשון ציין את השליטה של בית"ר: "נראינו קבוצה מאוד חזקה, נראה היה שהם מנסים למשוך את הזמן. הגיע לנו לנצח, אבל זה לא נכנס. אני חושב שעשינו משחק טוב, ברוב שלבי המשחק שלטנו במגרש ויכולנו לנצח ואז הגיע הפנדל. רציתי לעשות ספתח טוב לראובן ולשמח את כל הקהל שהגיע לכאן. לא יצא".

עטר סיכם את המשחק הראשון שלו עלה הקווים: "החמצנו הרבה הערב, בהמשך אני מבטיח שתראו שערים. אני מאוד מרוצה מהלחימה והנחישות, מאוכזב מכך שהחמצנו הרבה אבל אני בטוח שאם נמשיך בנחישות הזו נזכה בהרבה נקודות ומקומנו בטבלה יהיה הראוי. גאידמק דיבר איתי, הוא שיבח את השחקנים".

המאמן התייחס לצורה בה התקבלה ההחלטה על בועט הפנדל: "את ההחלטה קיבלו בתוך הקבוצה, בין השחקנים. בעתיד זו תהיה החלטה שלי. זה לא משנה כי בכל מקרה הייתי בוחר בגרשון".

טברטקו קאלה: "אני יכול רק לפרגן ליבריץ', הוא קולגה שלי ואני שמח בשבילו שהוא עצר את הפנדל. חבל לי שלא הצלחנו לתת לעטר שלוש נקודות, אנחנו יוצאים עם טעם חמוץ בפה. אני מבטיח שבקרוב נפצה את המאמן".

איציק קורנפיין נפגש היום עם סבסטיאן אבראו וסוכניו, בניסיון לפתור את המחלוקות הכספיות. הצדדים לא הגיעו לפיתרון וייפגשו שוב ביום שני. היו"ר אמר: "כל האופציות פתוחות, כולל זו שאבראו יישאר בבית"ר".