הפתעת העונה

שתים מהקבוצות הגרועות השנה סיפקו משחק משוגע שהסתיים ב-3:3. פאנטיני כבש שלושער בנגיחות מבישולים של חרזי, מסודי (צמד) ומלול השוו

מי יודע, אולי היוזמה להגדלת הליגה תסדר לנו יותר משחקים כאלה בעתיד. מכבי חיפה ומכבי ת"א הגיעו הערב (ראשון) למשחק ביניהן עם מעט תחושת נוסטלגיה על מפגשי העבר הגדולים ועם מטרות צנועות במיוחד. הירוקים קיוו להשאיר לעצמם סיכוי למקום השלישי, הצהובים האמינו שניצחון יבטיח להם עונה נוספת בליגת העל. בסיום שני הצדדים יצאו מאוכזבים, אבל הצופים ממש לא. 3:3 משוגע ומהנה סידר נקודה לכל אחת מהן והשאיר טעם של עוד. תוצאה של גארבג' טיים? יכול להיות, אבל הלוואי עלינו כמות כזו של כיבושים במרבית משחקי הליגה. הצהובים, אגב, עדיין חייבים להשיג ניצחון באחד מהמשחקים שנותרו להם כדי לישון בשקט.

צפו בשידור החוזר והמלא של המשחק בין מכבי חיפה למכבי ת"א

חרזי אחרי 3 הבישולים: "גם בגילי יש שיאים חדשים". לוין: "באנו לנצח". צפו בתגובות

מהלך המשחק

ג'ובאני רוסו החמיץ את המצב הראשון של המארחת, בצד השני הכדור נחת ברשת כבר בדקה ה-12. ארז מסיקה הגביה משמאל, יאניק קמנאן הוריד נהדר בראש ואלן מסודי עצר בחזה ושלח לחיבורים של יהב יולזרי. 0:1 למכבי ת"א. היתרון החזיק מעמד ארבע דקות בקושי. אלון חרזי היה המגביה של חיפה, מימין כמובן, ההגנה חלמה ודראגוסלב יבריץ' חלם ביציאה, טמבינקוסי פאנטני נגח בקלות פנימה. 1:1 בקרית אליעזר כבר אחרי 16 דקות.

השוויון הגיע, אגב, דקה בלבד אחרי שרנאטו הוחלף בגלל כאבי גב, אושרי גיטה עלה במקומו. חרזי בעצמו כמעט השלים מהפך בדקה ה-25, עם נגיחה אחרי כדור קרן שפספסה רק במעט את המסגרת. בהמשך בקושי ראינו הזדמנויות של ממש. בדקה ה-43 יצא חרזי קדימה וממש כמו בשוויון הגביה כדור מדויק להפליא לראשו של פאנטני, שנגח היטב לחיבורים והכניע את יבריץ' בשנית. 1:2 לחיפה בהפסקה, המהפך בחסות חרזי את פאנטני בע"מ.

ניר לוין ביצע חילוף התקפי עם פתיחת המחצית השנייה, רודי חדד עלה במקומו של ג'ו ביזרה. דווקא שער חוקי לגמרי של מחליף ירוק, אושרי גיטה, נפסל שלא בצדק בטענת נבדל, תשע דקות מפתיחת המחצית.

בדומה למחצית הראשונה, השערים הגיעו בקלות מפתיעה, בשני צידי המגרש. שעה בתוך המשחק קיבל יוסי שבחון כדור ברחבה והקפיץ למרכז בסיבוב, מסודי נגח מקרוב פנימה והשלים צמד אישי, 2:2. אלא שהתגובה של חיפה שוב הגיעה במהירות, כעבור דקה וחצי בלבד. התסריט מוכר: חרזי מימין, הגבהה למרכז, פאנטני לבד ונגיחה מדויק פנימה. שלושער נגיחות מדהים לחלוץ הדרום אפריקאי משלושה בישולים זהים של המגן הוותיק, 2:3 לחיפה בדקה ה-62.

אם זה לא הספיק, פאנטני היה יכול לכבוש את הרביעי 20 דקות לסיום. מסירת עומק מצוינת מצאה אותו לבד מול יבריץ', שיצא מהרחבה אבל איבד את החלוץ והותיר אותו לבד מול השער, בזווית קצת קשה. שחקני ההגנה נזכרו להגיע וניסו לעצור את השחקן, שסובב לחיבור הרחוק ופספס בחצי מטר. איזו החמצה.

כמובן שהעונש לא איחר לבוא: המחליף הצעיר דור מלול עמד בסיומה של התקפה פנטסטית שכללה מסירות חכמות של חדד ושבחון, סיומת מדויקת לקורה הרחוקה ופנימה עשה 3:3 בדקה ה-78. איזה משחק משוגע.

הרכב מכבי חיפה: יהב יולזרי; אלון חרזי, דייגו קרוסה, דקל קינן, פיטר מסיללה; בירם כיאל, גוסטבו בוקולי, ג'ובאני רוסו (ישראל זגורי 83), רנאטו (אושרי גיטה 15), ליאור רפאלוב; טמבינקוסי פאנטני.

הרכב מכבי ת"א: דראגוסלב יבריץ'; רביד גזל, ג'ו ביזרה (רודי חדד 46), משה מישאלוב, ארז מסיקה; ליאור ז'אן, ג'ונתן אסוס, דן רומן (דור מלול 75), יוסי שבחון, אלן מסודי (אורי שטרית 84); יאניק קמנאן.

שופט: אסף קינן