חיים חדשים

חיים רביבו מאוד לא רצה להיות זה שמחליף את אלון חזן, אבל הקבוצה חזרה לנצח: 0:1 מול בית"ר ירושלים משער יפהיפה של צ'קול ו-מ.ס אשדוד מעל הקו האדום

זה היה באוויר. בית"ר ירושלים הגיעה הערב (שני) לאצטדיון הי"א באשדוד עם סגל חסר במיוחד, עם הרכב התקפי במיוחד, שלא לומר הרפתקני, ועם תחושה חזקה של אווירת סוף עונה. הפגרה וההתעסקות בערעורים למיניהם לא עשו טוב לאלופה, שנראתה רע ברוב שלבי המשחק ויצאה ללא נקודות בצדק. מ.ס אשדוד, עם חיים רביבו על הקווים וממעמקי המקום האחרון בליגה, נזקקה נואשות לניצחון והשיגה אותו בצדק, עם 0:1 קטן.

למעשה, התוצאה הייתה יכולה להיות גבוהה יותר. בסופו של דבר הפריד שער אחד בין הקבוצות, אבל איזה גול: המחליף רחמים צ'קול שלח בעיטה אדירה מהאוויר לפינה של קאלה, 19 דקות לסיום. זה קרה אחרי מחצית ראשונה בה החמיצה אשדוד ממצבים קורצים בהרבה ובית"ר כמעט שלא הגיעה למשחק. דווקא אחרי ההפסקה, כשהאלופה עשתה מאמץ גדול יותר לכבוש, הגיע הגולאסו של צ'קול וסגר עניין. רביבו וחניכיו טיפסו מעל לקו האדום, אבל בית"ר תוכל להחזיר אותה לצידו השני, אם תפסיד במשחק החוזר להרצליה. האליפות? תצטרך לחכות עוד קצת.

צפו בשידור החוזר והמלא של המשחק

מהלך המשחק

כבר בדקה הראשונה פרצה אשדוד את ההגנה של בית"ר בקלות, שי הולצמן סידר מצב מצוין לעידן שריקי, שבעט רע מעל לשער. בדקות הראשונות של המשחק התמלאו יציעי האורחים בעשן צהוב, כתוצאה מרימוני עשן שהשליכו אוהדי בית"ר.בדקה ה-11 הרוויח יוסי אופיר מצב טוב אחרי ערבוביה ברחבת בית"ר, בעקבות כדור חופשי, הבעיטה של קשר אשדוד לא הצליחה להכניע את טברטקו קאלה. גם ירושלים יצאה למספר התקפות ולמרות החוד המעובה, נראתה מסוכנת פחות מהמארחת, לפחות ברבע הראשון של המשחק. בעיטה חופשית של אדיר טובול ממצב נוח בדקה ה-25 פספסה את המסגרת במטר בלבד.

חמש דקות נוספות חלפו, דוד רביבו הגביה משמאל ושריקי נגח לאחור, קאלה רק הביט בכדור שפגש את הקורה. משה אוחיון השתלט על הריבאונד אבל דווקא הולצמן התייצב בין הקשר לבין השער ועוד הזדמנות גדולה הלכה לאיבוד. בדקה ה-42 ניסה אוחיון להתחכם ולכבוש בבעיטה חופשית מ-17 מטרים, השופט חיים יעקב פסל את השער מכיוון שטרם סיים לסדר את החומה. את הבעיטה החוזרת העיף אוחיון החוצה. כמה התקפות מסוכנות נוספות של אשדוד הסתיימו ללא תוצאות, 0:0 בהפסקה.

רביבו נאלץ לבצע חילוף כפוי במחצית, רחמים צ'קול נכנס במקומו של אדיר טובול. הולצמן פתח את המחצית השנייה עם בעיטה מסובבת משמאל לימין, שהחטיאה את המטרה בשניים-שלושה מטרים (49).

בית"ר נראתה רע גם אחרי החזרה מחדרי הלבשה, רק אחרי 10 דקות היא יצרה מצב, הפעם הייתה זו הזדמנות מצוינת: טוטו תמוז נאבק על הכדור והשאיר לג'וניור ויסה, ששלח עומק מצוין לחן עזריאל, אג'יי הצליח לקחת את הבעיטה של החלוץ הצעיר ומנע שער בטוח.

19 דקות לסיום הגיע השער המיוחל של המארחת, דווקא אחרי שנחלשה מאוד. כדור קרן שעלה משמאל הורחק בראש על ידי דרק בואטנג, המחליף צ'קול חיכה לבד מחוץ לרחבה ומ-20 מטרים הרים רגל שמאל ושיגר וולה אדיר לפינה הרחוקה של קאלה. 0:1 גדול לאשדוד.

כשבע דקות אחרי השער התפתחה המולה במגרש, בה היו מעורבים רבים משחקני שתי הקבוצות. השופט סיים את התקרית ללא כרטיסים. רק בתוך תוספת הזמן הצליחו האורחים מהבירה ליצור מצב ממשי לשוויון, הבעיטה של אבירם ברוכיאן פגשה את העמוד של אג'יי וטסה החוצה. 0:1 בסיום לרביבו ושחקניו, שיצאו מהמקום האחרון.

הרכב מ.ס אשדוד: סמי אג'יי; ליאור ראובן, יישה ודראן, כריסטיאן גונזאלס, אדיר טובול (רחמים צ'קול 46); יוסי אופיר, משה אוחיון, דוד רביבו; עידן שריקי (ז'אן ז'אק גוסו גוסו 61), דימיטאר מקרייב, שי הולצמן (קובי דג'אני 74).

הרכב בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה; שמואל קוזוקין (דוד אמסלם 80), שמעון גרשון, תומר בן יוסף, יואב זיו; דרק בואטנג, אבירם ברוכיאן, ג'וניור ויסה (עידן ורד 80), חן עזריאל (כריסטיאן אלבארס 68); טוטו תמוז, רומולו.