"אלה לא אנשים טובים"

גאידמק לא סולח לאוהדי בית"ר: "לא רוצה להשתתף בשום חגיגת אליפות". קורנפיין: "אם היה 1:2 להם, הרצליה היתה חוזרת לשחק"

סערה גדולה הייתה אמש (ראשון) בטדי. בית"ר ירושלים הובילה 0:1 על מכבי הרצליה בדקה ה-86 כשאוהדיה החלו לפרוץ לדשא וגרמו לפיצוץ המשחק. בסיום כעס מנכ"ל האלופה, איציק קורנפיין, על אריאל שיימן ואנשי מכבי הרצליה שסירבו לחזור לשחק ונסעו הביתה.

"אני יכול רק להצטער", אמר קורנפיין. "כנראה שהתקבלה החלטה לפתוח את השערים כדי שלא יווצר לחץ. הבנו מהשופט שהוא מוכן לחדש את המשחק אם הקהל יעלה ליציעים, והקהל אכן עלה בחזרה ליציע. השופט אמר לשתי הקבוצות, בנוכחותי, שהוא מחדש את המשחק והרצליה לא רצו לעלות".

כשנשאל מדוע לא נלמד הלקח משנה שעברה, אמר קורנפיין: "הלקח מהפצועים של שנה שעברה כנראה נלמד ולכן נתנו לאוהדים לרדת למגרש, אבל אין לי תשובה למה המשחק לא חודש. היה אפשר לשחק עוד 3 דקות. לא קרה שום דבר, השחקנים ירדו, אחר כך הקהל התפנה. אם התוצאה הייתה 1:2 או 1:3 להרצליה, הם היו עולים לשחק עוד 3 דקות".

ארקדי גאידמק כעס על הקהל שלו: "מה אנחנו יכולים לעשות? אלה לא אנשים טובים, זה לא יכול לקרות במקרה, אפילו חצי שעה אחרי הפריצה הם המשיכו לחייך ולצחוק, זה פשוט בלתי יאמן. אני צריך להסביר להם שאסור לרדת לדשא? הם לא יודעים שזה אסור? מה אני יכול לעשות? אותם אנשים יכולים לעשות שוב את אותו דבר. האוהדים האלו חסרי אחריות לחלוטין, זה בטח לא במקרה. מי יכול היה לדמיין שזה מה שהם יעשו? זה נכון שהבטחנו להם שהם יוכלו לחגוג, אבל בסוף המשחק, בטח לא באמצע. הם אנשים טפשים ולא אחראים. אני לא יודע אם אפסיק לתמוך בקבוצה, אני צריך לחשוב על זה. גם אם נזכה באליפות לא אהיה שמח, אני לא רוצה להשתתף בשום חגיגת אליפות".

דובר ההתאחדות, גיל לבנוני הסביר על המצב החוקי של המשחק: "התקנון קובע שבמקרה כזה הולכים לבית הדין המשמעתי. זה לא סוד שבדו"ח יהיה כתוב שהמשחק לא הסתיים בזמן החוקי. בית הדין המשמעתי של ההתאחדות הוא גוף עצמאי, אני מניח שבית"ר תגיע עם טענות ההגנה, התובע יגיע עם דו"ח השופט ובית הדין יפסוק לפי ראות עיניו. הדיון יתקיים ביום שלישי או ביום חמישי".

שר התרבות, המדע והספורט, ראלב מג'אדללה אמר לאחר הארועים: "עצוב ומקומם שישנם אוהדים שברגע שטות הורסים לכולנו את ההנאה מהמשחק. עליהם להיענש בחומרה".

הרצליה תדרוש ניצחון טכני

אריאל שיימן, הבעלים של מכבי הרצליה, התייחס אף הוא לפיצוץ המשחק ואמר: "הכתובת הייתה על הקיר, עובדה שמפקד הכוח ניגש אלינו ואמר לפני המשחק שיש הערכות שבדקה ה-80 תהיה פריצה למגרש", אמר שיימן. "אני לא מוכן לשמוע על משחק חוזר, אני דורש רק ניצחון טכני. אם ייקבע משחק חוזר, הרצליה תערער".

"אמרתי לאלי ארזי לפני המשחק, 'עשיתם פה טעות טקטית כי גם אם תנצחו עדיין לא תהיו אלופים', הוא אמר לי לא 'אנחנו כבר אלופים'", הוסיף שיימן.

"זה נורא פופוליסטי לבוא ולהגיד עכשיו אני רוצה 3 נקודות או משחק חוזר", התייחס שיימן לאפשרויות הפעולה שעומדות לרשותו. "יש תקנון, שיחליטו לפי התקנון. אני בכלל לא חלק מהמשחק הזה, מי שתועמד לדין זאת בית"ר ירושלים וחבל. אני דואג למכבי הרצליה, אני רוצה להישאר בליגת העל", סיכם הבעלים.

במהלך הדקות הארוכות אחרי פיצוץ המשחק אמר שיימן: "לא נחזור למגרש, אני נתתי את ההוראה לא לעלות. אם השחקנים שלי היו עולים והקהל של בית"ר היה עומד על הקווים, מי יבטיח לי שאם נבקיע לא נקבל מכות? צריך לקבוע משחק חוזר, לא מעניין אותי שום דבר אחר".

פרדי דוד, מאמן הרצליה: "אני לא רואה ערך ספורטיבי למשחק. החלטת הרצליה בתוספת גורמים אחרים הייתה לא לשחק. חיכיתי שיגידו לנו לחזור לשחק אבל זה לא קרה. אני ספורטיבי מטבעי. שיגידו לנו מה לעשות. ההוראה הייתה לקום וללכת. חבל בשביל בית"ר וגם בשבילנו".